turbo-mupp
Medlem
Hej!
Provkörde min Honda CR250 igår. Märkte att spaken känns stum, och det "klickar" liksom inte när man byter växel. Man märker endast ett växelbyte på varvtalet eller hastigheten. Knappt man kan hitta neutralläget.
Kopplingen tar väldigt långt ut också. Och när när motorn är kall så driver den trots att kopplingen är intryckt. När den blir varm driver den mindre men dock ändå.
Jag har aldrig bytt växellådsoljan i den, kan det bero på det? (Jag har bara ägt den i 1-2år och har bara kört den 3 tillfällen, ca 1h per tillfälle i lugn fart).
Är kopplingen utsliten eller? Jag läste nånstans att det var kopplingskorgen som var rökt ifall den drev med intryckt koppling. Är det så? =(
Provkörde min Honda CR250 igår. Märkte att spaken känns stum, och det "klickar" liksom inte när man byter växel. Man märker endast ett växelbyte på varvtalet eller hastigheten. Knappt man kan hitta neutralläget.
Kopplingen tar väldigt långt ut också. Och när när motorn är kall så driver den trots att kopplingen är intryckt. När den blir varm driver den mindre men dock ändå.
Jag har aldrig bytt växellådsoljan i den, kan det bero på det? (Jag har bara ägt den i 1-2år och har bara kört den 3 tillfällen, ca 1h per tillfälle i lugn fart).
Är kopplingen utsliten eller? Jag läste nånstans att det var kopplingskorgen som var rökt ifall den drev med intryckt koppling. Är det så? =(

