Skillnaden: KTM 625, 640, 660!

Jag har kollat litegrand på Duke II:or, man kan få en 00-01:a för runt 30 000:-, det är mycket billigaer än 640 LC4 och det är i huvudsak samma hoj eller?
 
Jotack duppla pipor har ja faktiskt sett:tungan
Men man kommer väll inte mde en ny modell som är tyngre:dummer

690'n blev 14 kilo tyngre, trots att nya motorn är hela 5 kilo lättare än den som sitter på 660'n. :dummer
Den motorn i ett nytt lätt, potent chassie hade varit riktigt intressant.
 
Jag har kollat litegrand på Duke II:or, man kan få en 00-01:a för runt 30 000:-, det är mycket billigaer än 640 LC4 och det är i huvudsak samma hoj eller?


Nopp det enda som stämmer in på de båda är just motorn & förgasaren inget mera.
 
Utveckla gärna skillnaden mellan dom båda. För den är jag väldigt intresserad av.

Här ser du skillnaden!
640smprestigeem5.jpg

2005_ktm_duke.jpg


Kan väl säga att ramen, vingarna, tanken är samma oxå
 
Betyder detta att min ktm 660 -06 inte behöver servas för än 500 mil nästa gång? har gjort 100 mila servicen. Bara byta olja å så vid 250 mil?
 
Vad skiljer mellan 04-05 som gör att serviceintervallet är längre 05? Jag trodde att det var den större oljemängden i modeller med olja i ramen som förlängde serviceintervallet, men jag har en 04 med olja i ramen. Ändrade man bara rekommendationerna utan förändringar på hojen? Har svårt att se att en extra ljuddämpare skulle lindra behovet av oljebyte!?


EDIT:
Bra tråd, synd att man inte hittade denna innan man köpte hoj... Fast jag hade ändå inte valt annorlunda av 625, 640 och 660 (fast jag tänkte nog lite annorlunda innan jag lärt mig kicka igång den... :o) )
 
Last edited:
04: 131 kg
05,06: 138 kg
Från 05 har LC4:orna dubbla pipor (se bild :) ) och bakram i stål (äldre modeller har alu)
05,06 är även godkända för 1 extra passagerare

ok, 660n är godkänd för en extra passagerare fr.o.m 2005, men visst är det så att KTM 640 är godkänd för en extra passagerare sedan längre tillbaks??
(Min har ju både handtag bak och fotpinnar bak och den är en -02a)

Dock måste man tydligen reg.besiktiga den ändå, för det fanns inte fakta om passagerare på den här hojen 2002. (Det sa killen på vägverket för 30minuter se iaf...)
 
Ang. effekt så kan jag säga att jag hade 51hk på hjulet med akra slipon (om jag inte minns fel) och 59 med akra helsystem. (660 -05)
 
min 625 är bänkad till 55hk med borttagna strypningar, bestyckad och KN filter.
 
Bra sammanställning!!

En fråga dock....
Stämmer verkligen uppgifterna om effekten
640 = 53.64 HP (39.2 kW)
625 = 28.16 HP (20.6 kW)
660 = 28.16 HP (20.6 kW)

skulle 640:an ha dubbel effekt?? :va
 
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Back
Top