Skillnaden: KTM 625, 640, 660!

Jag har kollat litegrand på Duke II:or, man kan få en 00-01:a för runt 30 000:-, det är mycket billigaer än 640 LC4 och det är i huvudsak samma hoj eller?
 
Jotack duppla pipor har ja faktiskt sett:tungan
Men man kommer väll inte mde en ny modell som är tyngre:dummer

690'n blev 14 kilo tyngre, trots att nya motorn är hela 5 kilo lättare än den som sitter på 660'n. :dummer
Den motorn i ett nytt lätt, potent chassie hade varit riktigt intressant.
 
Jag har kollat litegrand på Duke II:or, man kan få en 00-01:a för runt 30 000:-, det är mycket billigaer än 640 LC4 och det är i huvudsak samma hoj eller?


Nopp det enda som stämmer in på de båda är just motorn & förgasaren inget mera.
 
Betyder detta att min ktm 660 -06 inte behöver servas för än 500 mil nästa gång? har gjort 100 mila servicen. Bara byta olja å så vid 250 mil?
 
Vad skiljer mellan 04-05 som gör att serviceintervallet är längre 05? Jag trodde att det var den större oljemängden i modeller med olja i ramen som förlängde serviceintervallet, men jag har en 04 med olja i ramen. Ändrade man bara rekommendationerna utan förändringar på hojen? Har svårt att se att en extra ljuddämpare skulle lindra behovet av oljebyte!?


EDIT:
Bra tråd, synd att man inte hittade denna innan man köpte hoj... Fast jag hade ändå inte valt annorlunda av 625, 640 och 660 (fast jag tänkte nog lite annorlunda innan jag lärt mig kicka igång den... :o) )
 
Last edited:
04: 131 kg
05,06: 138 kg
Från 05 har LC4:orna dubbla pipor (se bild :) ) och bakram i stål (äldre modeller har alu)
05,06 är även godkända för 1 extra passagerare

ok, 660n är godkänd för en extra passagerare fr.o.m 2005, men visst är det så att KTM 640 är godkänd för en extra passagerare sedan längre tillbaks??
(Min har ju både handtag bak och fotpinnar bak och den är en -02a)

Dock måste man tydligen reg.besiktiga den ändå, för det fanns inte fakta om passagerare på den här hojen 2002. (Det sa killen på vägverket för 30minuter se iaf...)
 
Ang. effekt så kan jag säga att jag hade 51hk på hjulet med akra slipon (om jag inte minns fel) och 59 med akra helsystem. (660 -05)
 
min 625 är bänkad till 55hk med borttagna strypningar, bestyckad och KN filter.
 
Bra sammanställning!!

En fråga dock....
Stämmer verkligen uppgifterna om effekten
640 = 53.64 HP (39.2 kW)
625 = 28.16 HP (20.6 kW)
660 = 28.16 HP (20.6 kW)

skulle 640:an ha dubbel effekt?? :va
 
Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back
Top