oppe88
Ny medlem
Hej!
Är en nybliven hojåkare sedan en dryg vecka tillbaka.
Vänder mig till er som kanske har mer rutin och kan förhoppningsvis svara på min fråga: Köpte en husaberg 07 sm helt ny från fabrik. Hojen har blivit reggad/bes på 6 kw. Det står alltså det i regbeviset. Hojen är ju givetvis inte på 6 kw och jag har körkort för tung motorcykel med begrensad behörighet.
Någon som vet hur vanligt det är att man åker dit på en sån grej vid en poliskontroll? Eller funkar det att spela dum och låtsas som om man inte vet något?
Mycket tacksam för svar!
Är en nybliven hojåkare sedan en dryg vecka tillbaka.
Vänder mig till er som kanske har mer rutin och kan förhoppningsvis svara på min fråga: Köpte en husaberg 07 sm helt ny från fabrik. Hojen har blivit reggad/bes på 6 kw. Det står alltså det i regbeviset. Hojen är ju givetvis inte på 6 kw och jag har körkort för tung motorcykel med begrensad behörighet.
Någon som vet hur vanligt det är att man åker dit på en sån grej vid en poliskontroll? Eller funkar det att spela dum och låtsas som om man inte vet något?
Mycket tacksam för svar!
Sen kan du ju alltid spela dum själv och bara "neeej, hade ingen aning... Köpte ju hojen med den här effekten just för att få köra den på mellankortet...
Eftersom jag kan styrka att den är reggad som 6 kw med regbeviset så undrar jag om ja verkligen kan åka dit på det, dom vet ju inte om jag råkar vara helt okunnig om motorer och effekt!?