2fast4Hjo
"Dude I almost hade U"
Självklart, det var mer läkarens ordinans jag reagerade på.
Min gissning är att han/hon tog i för att slippa förlänga den senare.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Självklart, det var mer läkarens ordinans jag reagerade på.
Husläkare är väldigt ofta ett satans otyg. Min far trampade snett när han var och badade i en sjö för ett par år sedan och ena stortån svullnade upp rätt kraftigt och antog en fin blå färg. Han gick till husläkaren som konstaterade att tån var ur led. Läkaren började således försöka åtgärda detta genom att dra och slita i stortån men till slut sa farsgubben ifrån, och det här är en envis 40-talist som inte gnäller i onödan.
Han gick till en annan läkare som röntgade och såg att tån var.. Bruten. Vi bytte husläkare efter den incidenten.![]()

@2fast4Hjo
Jotack.. Det finns ju aningens för många system och alla pratar dessutom inte med varandra... systemen alltså.. Att läkarna inte gör det har jag förstått för länge sen...![]()

Jag kommer ihåg hur det var första gången jag skulle ha fästingvaccin till mina kids.
Jaja du det behövs inte ,det där är överdrivet snack om att det skulle vara så farligt sa Doc.
J-a piss folk.
Fixade eget.....Sprutade ungarna själv.
Är väll själva den att det ska va så svårt.
SÅ jag menar på allvar att du skall fixa C själv.Hur svårt kan det va att få tag i???
![]()

Hade ju just sett snyggt ut om kidsen fått rekationer på vaccinet.![]()

Det är väl inte optimalt att ta kortison om man kan klara sig på annat. Därför får man inte tjöpa det hur som helst.
Om hon provat andra preparat och det inte fungerar får hon kontakta sin vårdcentral och komma på ett besök, alternativt få ett recept per telefon, vilket dock är ovanligt.
Vad är problemet?

Vad är problemet?
Problemet är att den sprutan är jävligt bra (vet jag enligt egen erfarenhet) och hon får den inte.
Om man kunde klara sig lika bra på annat så skulle man ju självklart acceptera det!
Har jag missat något?
Att patienten inte är nöjd.

Detta är ju så jävla ironiskt så det är inte sant... Idag besökte jag ett sjukhus/akutmottagning för första gången (i mitt medvetna liv, födseln och första 2 år räknas inte).
JAG SKA ALDRIG MER KLAGA PÅ SJUKVÅRDEN, slutar bara med att man hamnar där då tydligen
Fixade utemöbler ikväll, sandpapprade för att sedan måla/lacka skiten, SJÄLVKLART får man en stor jävla träflisa rakt igenom vänster pekfinger som man inte lyckas dra ur på egen hand (eller med flickvännens hjälp), så det blev helt enkelt att ta sig till sjukhuset, väl där (och efter (bara) 25 minuters väntetid) så blir vi hänvisade att det kan dom nog fixa på jourmottagningen och att det är kortare väntetid där.
Väl på jouren så blir man 325 kr fattigare och får vänta 30 minuter till (fast jag och flickvännen verkade vara dom ända där), sedan bär det av till ett rum där man placeras liggandes på en brits
Första försöket till vård resulterar i att läkaren får ut bara en fjärdedel av skiten, så fram med bedövningsspruta, skalpell och en jädra massa bomullsstussar
15 minuter efter att två sprutstick har gjorts så var det dags att börja snitta upp fingret med skalpellen (mums... inte!)
Resultat? ungefär en fjärdedel till borta, nu är det "bara" den värsta skiten djupt nere under "fingeravtrycket" kvar att hämta, och det ska göras vid obestämd tid hos kirurgen imorgon (bättre utrustning där, läkaren på jouren ville inte gå så djupt och nära nerverna i fingret med hennes skalpell och dåliga belysning)
![]()
![]()
Frågade du varför inte DU fick betalt istället för att de fick alla stålarna? För uppenbarligen gjorde hon sig inte förtjänt av pengarna
Man skulle uppenbarligen ha blivit läkare, bra pengar för att inte göra ett skit. I väldigt många fall åtminstone...

Du gör illa dig själv.
Du var inte livshotande sjuk.
Ditt finger blir varken bättre eller sämre av en liten väntan.
Läkaren får inte ut hela stickan.
Läkaren tycker att dagkirurgen gör ett bättre jobb.
Du är arj...
Vad är problemet, igen...
Nejdå, jag skrattade och log mer eller mindre hela tiden, det hela kändes ju så jädra ironiskt. (men kan ju erkänna att det mycket troligen inte var något leende på mina läppar när jag såg och "kände" hur hon skär upp sitt finger)
Jag har inget direkt att klaga på över mitt besök, förutom att det hela inte hjälpte något direkt. Imorgon tar vi nya tag![]()
Den enda sjukvården som funkar är privat tyvärr. Och i de fall den funkar på lanstingsägda sjukhus så är det fakturerande läkare inblandade.
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |