"Kvällskörning" på falken med pannlampa?
Lånad hoj på gata...tyvärr!!
Blev tvungen att låna en hoj till imorgon eftersom jag inte hinner att få ihop min egna.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
"Kvällskörning" på falken med pannlampa?
avgassmällar = för snål eller för fet blandning?
i er-6 tråden sägs det för snål blandning medans jag säger för fet...
för lite syre säger snålt.. men det ger ju för mkt bensin = för fet...
Nu är det begreppsförvirring.
Snålt eller fett syftar på soppan,dvs går den snålt så får den för lite soppa = för mycket luft.
då har vi kommit så långt =) och avgassmällarna uppstår då när..?
När soppablandningen blir för tunn så kan den inte förbränns (tändas av tändstiftet) i cylindern utan går ut i avgasröret oförbränt ,efter ett par kolvslag så har det samlats tillräckligt för att det skall tända ...vilket det gör =avgasknall.
När det smäller på avslag så betyder det att det är för lite soppa på lågfarten,dvs hojen kan gå hur bra som helst på mellan och högfart.
Inga problem.
Här kommer lite kultur till er ungdomar.
Här kommer lit ekultur till er gamla gubbar!
Förövrigt lite cool video där Martin Kellerman ritar upp scen av Rocky.
Här kommer lite pornografi för er ungdomar!
[YOUTUBE-ID]P1Etb_kqxnI[/YOUTUBE-ID]
Jag måste motverka detta ungdomliga förfall![]()
Här kommer lite kultur till er ungdomar.
http://www.youtube.com/watch?v=aGnhF0_rA90&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=O3r0emrV_8E

Jag känner mig lite lost nu, vad har man för tryck i däcken? Står det på sidan eller?
Här kommer lite pornografi för er ungdomar!
[YOUTUBE-ID]P1Etb_kqxnI[/YOUTUBE-ID]

det är lufttryck du ska ha![]()
Tur att du sa det innan jag hann klanta till det |
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |