Hojen på Elmia

Madass_

Omogen
Gick med
22 Nov 2006
Hoj
KTM 640
Nu har jag och farsan på Elmia och ställer ut våra hojar. Kan väl säga att vi är rätt ensamma här med sporthojar. Mest HD och andra custom cyklar. Vi tror väl inte vi ska få så många röster från andra utställare men vi kan ju hoppas. Här är iallfall några bilder på hojarna. Hojen måste ju få lite påskpynt också:D . Nu blir det relaxen på hotellet ikväll.

Bifogat

• cbr1.JPG
    cbr1.JPG
    162.8 KB · Visningar: 1,158
  • madass.JPG
    madass.JPG
    123.5 KB · Visningar: 922
  • zx7.JPG
    zx7.JPG
    205.1 KB · Visningar: 988
Övningskör skylten var en riktigt trevlig detalj.
I övrigt såg hojarna riktigt rena och fina ut. Lycka till!

p.s. Det är hojväder i Borlänge nu, bara så att du vet.

Sachs Madass finns både som moped och 125'a

Snygga hojar, även om skylthållaren såg ut som något jag hade tillverkat!

Blev ett litet hastverk då hojen skulle provköras förra veckan, kommer bättre sen.
Kolla mitt nick så förstår du namnet på hojen.

Jag sprang runt dom hojjarna flera ggr o letade efter utställarna för lite samtal men jag såg inte till nån nångång =( Jag stog i smc monter som inte va långt därifrån men jag såg ingen =(

Sachs Madass finns både som moped och 125'a

!

Och en ännu större, med kinesiskt Triumph kopia motor på 350 eller 500 men det är en Sachs fortfarande dock.

Jag måste förresten få säga:

Tribal?????????

Jag tror det var den andra hojen som jag såg på bild i vintras & ifrågasatte om kinesiska bokstäver verkligen flyger såhär på tvåtusentalet, men det tyckte tydligen byggaren.

Nu ser jag att hans dotter laddar på med tribals, känns trist att gnälla men ni ställer ju ändå ut & så på mc mässa o allt....

Ni släpar 10 år ( eller 20 )konsekvent iaf:tummenupp

Last edited:
Med risk för att få skit, som vanligt, så ser jag faktiskt inte vad på den vita som gör att den är "värd" att ställa ut på en mässa. Ful jävla bakdel, ful nummerplåtshållare oavsett vilken tid den tagit att bygga och precis som Chronic skriver.. Tribals? :näsblod

Med risk för att få skit, som vanligt, så ser jag faktiskt inte vad på den vita som gör att den är "värd" att ställa ut på en mässa. Ful jävla bakdel, ful nummerplåtshållare oavsett vilken tid den tagit att bygga och precis som Chronic skriver.. Tribals? :näsblod

Instämmer..

Tjaha då ser vi tre nya hojbyggare på Elmia nästa gång då....

Nää... Troligen inte...

Tjaha då ser vi tre nya hojbyggare på Elmia nästa gång då....

Nää... Troligen inte...

Underbart. :tummenupp

Lägger man upp bilder på en "utställningshoj" så får man räkna med kommentarer och tål man inte att få höra negativa saker så låter man bli. Jag tycker inte den har på en mässa att göra och således säger jag det. Jag har själv inga som helst planer på att bygga en utställningshoj men det hindrar mig definitivt inte från att ha åsikter.

skönt att jag får lufta lite ..

det första jag ser när jag kommer in på mässan är samma zx7:a som stått där senaste åren och till på köpet hans dotters hoj.. dom enda sporthojana där,

vad gjorde då den vita hojen där ? orginal bakdel . laclad orginal hugger waow, tafflig kolfiberpanel , bytt framlampa..

inget ont till ägaren hon tycker säkert hojen är fin och det skall hon få tycka. men detta är en mässa.. gå in i bilhallen finns en del lik , men många är lagt ner arbete på.

detta är bara rent ut en spark i skrevet på dom killar som bygger hårda balla och utställningsvärdiga hojar, en omlackeraD CBR600F med runda lampor och crossstyre hör inte hemma på en mässa bland modified fordon , speciellt inte som enda fighter . och att köra på med den oranga ninjan iår igen . hur fan tänker arrangören.

som sagt för att inte misstolkas . all creed till byggarna som har lagt ner sin tid.
men ris till arrangör som tar in en detta

Håller med.

Tycker dock hojen var snygg, men personligen så hade jag tyckt att en motard i orginalutförande hade varit mer intressant att kolla på på en mässa.

helt klart , hojen är det inge fel på , den se bra ut . men den hade inte på elmia att göra

Last edited:
Såg inte riktigt problemet.
En CBR600 som var lackad vit, lite bling bling bromsar, kylslangar mm. En ZXR7a som är lackad bling bling.
Ganska så snygga!

Uppenbarligen var det det bästa vi lyckats fått fram bland sporthojar. Nästa år blir det visst en helt egen hall med sporthojar som är bättre byggda, snyggare och helt i topp vad gäller senaste mode. Alla kan ju bygga snyggare och modernare. Ska bli kul och se.

Såg inte riktigt problemet.
En CBR600 som var lackad vit, lite bling bling bromsar, kylslangar mm. En ZXR7a som är lackad bling bling.
Ganska så snygga!

Uppenbarligen var det det bästa vi lyckats fått fram bland sporthojar. Nästa år blir det visst en helt egen hall med sporthojar som är bättre byggda, snyggare och helt i topp vad gäller senaste mode. Alla kan ju bygga snyggare och modernare. Ska bli kul och se.

du måste skoja. om detta var det bästa som kunde fås fram så har uppenbarligen arrangören bott i ett skåp senaste året.. finns många nybyggda hojar som har mer där att göra . markus husky 1000 för att nämna någon . som fighters kan nämnas kandymans cbr .

men att man som arrangör tycker att cbrfightern har där att göra , det är för mig främmande . om det hade funnits fler hojar från sporthojsegmentet så hade jag faktiskt kunnat tycka att den kunde varit med . t.ex om ett gäng ikke budget fighters hade stått där . så hade denna kunnat stå som ett avbräck för att visa vad man kan göra med lite mindre pengar. men som ensam fighter .. no way

Hur många har anmält intresse att ställa ut sina blingade sporthojar på Elmia då?

Eller bjuder Elmia in vissa byggare/hojar?

Hur fungerar det?

Precis.. Vore intressant isf med lite mer info. Om de tillfrågats eller varit de enda intresserade är det väl upp till dem om de vill ställa ut. En spark i skrevet är det väl enbart om de tagit plats från någon annan? Vem bryr sig om det finns plats för - ett påhittat exempel här - 200 utställare, bara 198 anmäler sitt intresse, och två platser kvarstår?

Tyckte CBR:n hade passat bra bredvid ett vitt Spidi Lizard-ställ. Som utställningsobjekt kanske inte det är det värsta man sett, men to each his (or her) own.

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back