Fotpinnar = 185 i MAX?

Status
Ej öppen för fler svar.
Ojoj, det här med trimfotpinnar hade jag helt missat.

Oftast använder jag bara portade tändstift när jag vill ha mer effekt i bågen.
För nybörjare brukar det räcka med ett 1mm hål i varje stift .
OBS! Det är viktigt att det är Iridiumstift av högsta kvalite annars fungerar det inte.

Teorin bakom effektökningen bygger på att motståndet kolven får på vägen upp i cylindern minskar.

Riktiga raceråkare kan köra med 1,5 mm hål, men då måste man plana tändspolarna om hojen ska vara körbar på låga varv.:banana

Jag läste nu att på 09:orna så flyttas fotpinnarna uppåt/bakåt ju snabbare man kör, för att man skall få en rejsigare ställning. I 250 börjar hälen ta i skinkan :yoparty

:rofl :rofl :rofl :rofl :rofl

Haha, bästa tråden ever återigen lyft.
Garvar lika mycket varje gång jag kollar igenom den. :Bugar

Vad händer om man ligger i ghostrider-fart och fotpinnarna råkar tappas ner? Motorbroms? Hjulen låser sig? Kan va bra att veta inför mitt kkort..! Tack på förhand.

Vad händer om man ligger i ghostrider-fart och fotpinnarna råkar tappas ner? Motorbroms? Hjulen låser sig? Kan va bra att veta inför mitt kkort..! Tack på förhand.

Farten ändras blixtsnabbt till 185 km/h, inga hjullås eller någonting, Yamaha ville köra med dessa fotpinnar i motoGP men de blev förbjudna

det finns ju olika strypningar till hojar men detta är senaste ju! vill du strypa din hoj fäll ner fotpinnarna, funkar enligt en viss trådskapare haha, bästa tråden haha, garva som fan när jag läste första inlägget hahaha

Vad händer om man sätter dit extra fotpinnar då? Jag menar uppfällda versus nedfällda och typ 6-8 stycken? Nån som har någon erfarenhet? ;)

jepp, så är det, väldigt vanligt att just 600cc motorer tappar kraft när de hör detta klick från passagerarfotpinnarna, det är bl a därför man plockar bort passagerarpinnarna på rejshojjar så att man inte råkar framkalla klicket och får en helt orkeslös hoj. Det är rätt kul annars att stå vid banan med en lösplockad fotpinne och klicka när folk åker förbi, kul och se minerna när deras hojjar inte går i mer än 185 km/h :D

:rofl :rofl

Om man fäller ner och SVETSAR FAST skjutspinnarna i nerfällt läge, får man köra den hojen med A begränsad sen?

Det vore ju lättare än att hålla på med trottelstoppar och grejor, och så ser ju Polisen om dom ligger bakom att hojen är strypt!

Om man fäller ner och SVETSAR FAST skjutspinnarna i nerfällt läge, får man köra den hojen med A begränsad sen?

Det vore ju lättare än att hålla på med trottelstoppar och grejor, och så ser ju Polisen om dom ligger bakom att hojen är strypt!

Skulle aldrig funka.
Folk skulle bara montera ostrypta fotpinnar då... :rolleyes:

Hmm.. för att lyfta tråden lite..

Finns det inte Tutlurar pinnar??
Dessa bör väl vara de mest optimala pinnarna.(ej att jämnföras med salta pinnar dock)

var tvungen att ta bort mina bakre och flytta upp dom främre lite för att komma över 200...

Senaste modden jag testat var att sätta en grön tejpbit (30x30mm) över skyltbelysningen ååå fuck me va den gick :tummenupp

Nu har jag inte problemet med att fotograferna står i fotokurvan och klickar med fotstöden när dom tycker det går för fort att fota :tummenupp Tejpbiten overridear på något sätt!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC