Fotpinnar = 185 i MAX?

Status
Ej öppen för fler svar.
jepp, så är det, väldigt vanligt att just 600cc motorer tappar kraft när de hör detta klick från passagerarfotpinnarna, det är bl a därför man plockar bort passagerarpinnarna på rejshojjar så att man inte råkar framkalla klicket och får en helt orkeslös hoj. Det är rätt kul annars att stå vid banan med en lösplockad fotpinne och klicka när folk åker förbi, kul och se minerna när deras hojjar inte går i mer än 185 km/h :D

Jag vet... En gammal tråd. Men jag fick en så´n mental image när en person i form av Hemlige Arne står i bakgrunden och klickar med en fotpinne för att förstöra GP:t.:D
 
Fan, hojen jag har köpt nu är istället spärrad på främre fotpinnarna, är skitjobbigt att lyfta upp dom med fötterna så fort man ska över 185. :huvet
 
Varning för dessa cyklar. Om du sätter fötterna på dom bakre på sån,
så går han bara 70KM/H
 
Kanske borde införa IQ-test på uppskrivningen :)
 
Pucko, de e ju bara att köra på bakan o stå på de bakre pinnarna jöööö

Fast dom främre fjädrar ju ner? Man kan iof tejpa men då är det lätt att den tejpen skakar av och då tvärnitar hojen ner till 185 med låst frambroms. Funderar dock på att köpa trimfjädrar till dom, ser ut som vanliga fotpinnefjädrar, besiktningen kan omöjligt märka skillnad, men med dom kan man lätt köra 215 utan att strypningen går in :yoparty
 
Fast dom främre fjädrar ju ner? Man kan iof tejpa men då är det lätt att den tejpen skakar av och då tvärnitar hojen ner till 185 med låst frambroms. Funderar dock på att köpa trimfjädrar till dom, ser ut som vanliga fotpinnefjädrar, besiktningen kan omöjligt märka skillnad, men med dom kan man lätt köra 215 utan att strypningen går in :yoparty

Shit. Otäckt med fotpinnar som fjädrar neråt.
 
Mmm.. Man får hoppa av de bakre fotpinnarna jävligt försiktigt när man sätter ner hojen för att inte flyga av hojen likt en björn på en trampolin..
 
Nash skrev:
Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av att hojen blir hastighetsbegränsad när man fäller ner passagerarfotpinnarna...

Så är det! :fakta
Jag provade själv att fälla ner passagerarfotpinnarna på min hoj och köra med passagerare. Jag testade inte vilken var högsta fart jag kom upp i, men märkte helt klart av en effektbegränsning. Hojen accelererade betydligt slöare än vad den annars brukar göra.
Trodde det var något fel på den och att den måste in på service, men nu vet jag att det bara är att fälla upp passagerarfotpinnarna. Skönt att det var så enkelt. :tummenupp

Tycker det är bra att det finns folk som Nash som sprider sin visdom, så vi som inte kan så mycket om hojar också kan lära oss :yoparty
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top