Dra in 60milj om året på stöld

Jag ser dom inte nödvändigtvis som snyltare utan mer kanske som hjältar ....

Hjältar? De tjänar miljoner på att säga att de kämpar mot giriga bolag?!
De är lika mycket hjältar som Wanja Lundby.

Däremot är jag emot IPRED och Datalagringslagen och alla andra markus-lagar.
Fan, varför finns det inte någån bra anonymiseringstjänst som man kan stödja utan att stötta rena och skära hycklare?

Var är anonymiseringstjänsten som kostar 50 kr som drivs av en fet, backslickad djävel som säger:
- Köp min tjänst så jag kan köpa större bil!

....då hade jag pröjsat för att slippa hyckleriet från de där DAMP-piraterna.

• Gilla
Reaktioner: R2
Jag ser dom inte nödvändigtvis som snyltare utan mer kanske som hjältar och pionjärer. Nä det är väl en överdrift men jag tycker att alla som hjälper till för att göra Ipred verkningslös förtjänar en kaka. Jag är inbiten piratpartist och jag gillar tanken att det enda ipredlagen gör är att det får pirater att tjäna mer pengar.

Hjältar o pionjärer...de är väl inte direkt mammas snälla dator-nörd-gossar från början? De har väl några andra saker på samvetet vill jag minnas...

Att de sedan började ta betalt var väl bara en tidsfråga...de har ju klarat sig bra på reklamintäkter hittills...

Skulle det komma en fungerande gratistjänst så skulle jag nog inte tveka att utnyttja den.

Samma här, fast jag valde bort Flashback's tjänst för att dom så uppenbart i alla tider har hållit pedofiler och narkomaner bakom ryggen.

Jag skulle T.O.M kunna nyttja en gratistjänst som inte gick att slanga genom, om den bara inte drog ner hastigheten i övrigt.

Det är inte själva slangandet jag primärt är ute efter.

Hjältar? De tjänar miljoner på att säga att de kämpar mot giriga bolag?!

Det är enbart ett resultat hur korkat upphovsrättsindustrin o politiker har hanterat frågan med digitala medier.

Klart det blir konsekvenser.

Det kommer fortsätta betydligt värre tror jag med nya sortes skumma "profitörer" på upphovsrättsmaterial, pga de pengar som finns att tjäna.

Kommer att hålla på tills det att upphovsrättsindustrin, lobbyn o politiker får för sig att marknadsanpassa sina produkter för konsumtion. Men någon gemensam vilja verkar inte finnas...

Hjältar o pionjärer...de är väl inte direkt mammas snälla dator-nörd-gossar från början? De har väl några andra saker på samvetet vill jag minnas...

Att de sedan började ta betalt var väl bara en tidsfråga...de har ju klarat sig bra på reklamintäkter hittills...
Nej det är väl en eller två av dom som åkt dit för att de varit påverkade av droger om det är det du menar? Jag anser dock att man inte är sämre människa eller att man har något på "samvetet" bara för att man använder/har använt droger.

Om vi bortser från smutskastning så har TPB-killarna anklagast för narkotikainnehav (man hittade spå av narkotika där en av killarna temporärt var inneboende) och mitt under rättegången kammoer det taktsikt uppgifter om ett inbrott för ett antal år sedan... Inte mycket att hänga i granen för personer som av åklagaren påstås gömma mångmiljonbelopp i skatteparadis.

Man kan tycka vad man vill om deras verksamhet men pionjärer är de helt klart. Det har tagit P2P till massorna och varit med i den bubblan som skapat ryktet av att Sverige tillhör världens IT-pionjärer. Hur många andra svenskar är så internationellt erkända och hyllade (inte bara av finniga fjortisar utan även av stora tänkare kring framtidens ekonomi) som gänget bakom TPB. Hur många av Sveriges statsfinaniserade konstnärer fick åka på Manifesta?

De vågar dessutom stå upp för vad de tror på trots att det kan kosta dem en fängelsedom, de har faktiskt aldrig dolt sin verksamhet eller vad de tror på när alla andra lagt sig platt för stora bolag.

På frågan om varför man inte gör rätt för sig är den nog redan besvarad. har man en gång sett ljust vill man inte tillbaks in i mörkret. TPB och P2P har visat oss hur internet kan fungera och vilket otroligt utbud som kan skapas, tyvärr har inte affärsmodellerna hängt med. Nu skall ett fåtal bolag med befintlig affärsmodell tvinga oss att backa 10 år i utvecklingen, är det då konstigt att väldigt många säger -"Nej tack, vi fortsätter helst på samma sätt som idag. Även om det kostar 50kr extra"?

Skulle jag någon gång träffa någon av de artister eller skådespelare som jag har slangat hem material med på en fest så skulle jag skämmas så jävligt att jag skulle gå fram och erkänna alltihopa och ge dom den femma i intäkter dom har gått miste om personligen!

Skulle jag däremot träffa på någon av mellanhänderna, skivbolagsdiriktören eller film-mogulen så skulle jag göra samma sak, fast utan och betala dom hundralappar jag eventuellt har blåst dom på!

Honkiie, jag slangade hem lite El Matogrosso tidigare, det var IOFS bara tre låtar tror jag, men du kan få ett tuggummi av mig någon gång!

Last edited:
Vem vilka är det som driver dold.se?
Funkar den tjänsten? Kommer Ipredator vara bättre?

Skulle jag någon gång träffa någon av de artister eller skådespelare som jag har slangat hem material med på en fest så skulle jag skämmas så jävligt att jag skulle gå fram och erkänna alltihopa och ge dom den femma i intäkter dom har gått miste om personligen!

Glöm inte skatten också, så 3 kr räcker gott och väl :tummenupp

Det är Vänsterns ungdomsförbund tror jag, eller var det pingstkyrkan, eller kanske muslimska föreningen...

Spelar det någon roll, det är inte du som göder folket bakom IPREDATOR, det är folket bakom IPRED lagen.

Glöm inte skatten också, så 3 kr räcker gott och väl :tummenupp

Jag förutsätter givetvis att artisterna betalar sin skatt, allt annat vore ju stöld!

Last edited:
Jag förutsätter givetvis att artisterna betalar sin skatt, allt annat vore ju stöld!
Det är det väl bara magnus uggla som gör?
Honkiie, jag slangade hem lite El Matogrosso tidigare, det var IOFS bara tre låtar tror jag, men du kan få ett tuggummi av mig någon gång!
Jag skickar en faktura, annars blir det stämning.:tummenupp

Last edited:
Stödjer gärna killarna bakom TPB, de har gett mig många goda skratt i "rättegången". Står hellre på deras sida än skivbolagen och regeringens.

Röstade på piratpartiet förra året, kommer nog göra det detta år med

Ja, ipredator kommer att var bättre på så sätt att det inte loggas något.
dold.se, relakks, m.fl har sagt att dom kommer att lämna ut loggar om domstolen säger så.
ipredator, ivacy, prq.se kör utan att logga, och har därför inget att lämna ut.
prq kör dessutom disklöst, så där kan dom inte ens hitta något om dom så letar igenom hela maskinparken.

Vad är skillnaden på dina sk "DAMP-pirater" och Jonas Birgersson ??
Varför kan du betala till honom men INTE till ipredator ?

"Hjältar? De tjänar miljoner på att säga att de kämpar mot giriga bolag?!"

Och ? Låt dom tjäna lite pengar då. Vet du vad det kostar att driva en VPN-tjänst med bandbredd och prestanda nog för 150000 abbonenter ?
Hellre betalar jag till "DAMP-piraterna än ger dessa giriga bolag en enda krona till. Bolag som tror att dom skall bli ännu rikare på att stämma sina kunder !!
Hur fan e man funtad då ?

En annan intressant artikel finns att läsa här:
http://piratjanne.se/2009/04/07/warner-missbrukar-upphovsratten/

http://www.techdirt.com/articles/20090310/0118044050.shtml

Girighet är väl okej, det driver samhället framåt.
Skillnade mellan skivbolagen och TPB killarna är att de förstnämnda driver igenom integritetskränkande lagstiftning, därför vill jag inte ge dom pengar.

IPREDATOR är en tjänst som ger mig vad jag vill ha och jag litar på dom som styr den. Skulle skivbolagen ha en liknande tjänst där konsumenterna erbjuds det dom vill ha skulle dom säkert gärna betala för den också, det är jag övertygad om.

På tal om kommunister, vilka historiska stater skulle "massövervakning av folket för folkets eget" ha passat bäst i och vilket statsskick hade dom?
Eller monopolstärkande lagstiftning som eliminerar den fria marknaden?

Borde vi förresten inte kommit förbi argumentet "fildelning är stöld" vid det här laget?

Finns det förresten nåt bättre ord för integritet, det låter så pretentiöst på nåt vis.

Ja, ipredator kommer att var bättre på så sätt att det inte loggas något.

"Hjältar? De tjänar miljoner på att säga att de kämpar mot giriga bolag?!"

Och hur ska de ta sig runt datalagringslagen för den kräver väl att alla som hanterar trafik skall logga trafiken?!

Av samma anledning som drevet jagar Wanja för AMF-affären och inte representanten från Svenskt Näringsliv som var med i samma styrelse...

Urban Bäckström har inte gjort stora poänger på att kämpa emot "girighet" som Wanja hade gjort.
På samma sätt har inte Birgersson försökt vinna stora sympatier på att "bekämpa de giriga bolagen som bara vill ha pengar"...

Ska jag betala en femtilapp i månaden skall det vara till någon som inte hycklar och låtsas vara Robin Hood, utan villigt erkänner att han är glad ju mer pengar han håvar in så han kan täcka gåslever och champagne-notan för de närmaste åren...

Finns det förresten nåt bättre ord för integritet, det låter så pretentiöst på nåt vis.

Privatliv?
Dom snokar i ditt privatliv, dom i praktiken öppnar din post för att se vad du skickar och tar emot.

Det görs annars normalt bara i kommunistdiktaturer.

Det som gör det ännu allvarligare är att i kommunistdiktaturer så var det de facto staten som snokade, här är det privata vinstdrivande intressen som ska sitta och gå igenom ditt privatliv.

Dessutom har privata vinstdrivande intressena rätt att "bötfälla" dig utan rättslig prövning, du har rätt att ta det till rättslig prövning, varpå det kan kosta dig ännu mera om du inte frikänns.

Summan dom tänker ta ut av dig för en eventuell fildelning bestämmer dom själva utifrån hur stor "skada" du har åsamkat industrin, godtyckligt.

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back