racermasen
Ny medlem
Har idag tagit ut min ZX9R -96 för en premiärtur. Hojen har stått inne i varmgarage och haft det varmt och skönt sedan i oktober då jag ställde av för året. Jag har bytt olja och kontrollerat luftfilter mm men inget som påverkar gången. Den har blivit ordentligt varmkörd under vintern vi tre tillfällen och den har gått bra på tomgång och svarat bra på gasen.
Det var lite bakgrund
Nu till dagens provtur, varmkörde den på tomgång och märkte inget konstigt. Smög iväg lite försiktigt men såfort jag ger lite gas så dör den först, och sen rycker det i motorn och brölar mest och går illa. Med andra ord så fort man belastar den så går den illa. När man står stilla på tomgång så svarar den lika fint som alltid på gasen men inte vid belastning.
Någon som har ett förslag på vart jag ska börja kika?
Det var lite bakgrund
Nu till dagens provtur, varmkörde den på tomgång och märkte inget konstigt. Smög iväg lite försiktigt men såfort jag ger lite gas så dör den först, och sen rycker det i motorn och brölar mest och går illa. Med andra ord så fort man belastar den så går den illa. När man står stilla på tomgång så svarar den lika fint som alltid på gasen men inte vid belastning.
Någon som har ett förslag på vart jag ska börja kika?