Ktm 660

plockade fram hojen i helgen och tyckte att kopplingen kändes svampig. efter lite forskning såg jag att skiten läckt. Man kan tydligen köpa en renoverings satts och fixsa detta MEN dårarna ska ha 560 spänn för en sådan.

Det borde bara vara en o-ring som gått läck?
Någon som rivit i detta?
 
För övrigt... Kylarvingar. Kikade på Karlströms, och mha. ett artikelnr. från här på Sporthoj hittade jag en kylarvinge som hette typ "metal/titan" eller något, och det skulle tydligen vara den svarta plasten. Vingjäkeln kostade ju nästan 1500 spänn! Är ju svindyrt! Hur kan det komma sig? Hela bakplasten kostade ju 500, så jag tycker det känns lite omotiverat med 1000 spänn till för EN kylarvinge. Orange:a kostar ju drygt 300...

Nåväl, kastar med en bild på hur hojen såg ut när jag lämnade den idag. Nu får stackarn stå så i en vecka tills jag kommer från jobb igen. :(
Det är väll "prestige" kåporna isf? Dem kostar nått sånt har jag för mig, per styck.
 
någon som har bra tips för att få bort skit från fälgarna?

Har provat, av fettning, kärlösare (stavning?), och andra rengöringsmedel, satt 1h i går med tandborste, men det händer ju f*n inget'1
 
En fråga till om detta.. Tål en GPS de ruggiga vibrationerna från dessa hojjar? :hihi

Ingen fara jag hadde den på 640 ADV i tourateh låsbara med dämpning

Vet inte hur mkt GPS drar men du har ju den lilla positionslyktan i fram som du ev kan ta 12v ifrån.

Ja det kanske funkar jag får kolla på det imårgon när jag hämtyar min
 
Last edited:
vilken GPS hade du?
Jag har en tomtom ONE.. lite osäker på om den kommer palla. Den funkade fint på min vfr 750 men ktm vibrerar aningen mer=) time will tell.
 
Gps navi??

brukar ni göra värsta äventyrs resorna med era motardhojar? eller vad är det frågan om..
 
Last edited:
Är det nån som har provat och kopplat in diodblinkers på sin 660? Skulle köpa idag men hitta inga vanliga som va snygga. Fick höra att det är lite meck och fixa till det med motstånd för relät sitter i cdi boxen:va
 
Är det nån som har provat och kopplat in diodblinkers på sin 660? Skulle köpa idag men hitta inga vanliga som va snygga. Fick höra att det är lite meck och fixa till det med motstånd för relät sitter i cdi boxen:va

Jag kör diodblinkisar på min.
Köpte Biltemas svarta LED-blinkers och deras LED-blinkrelä som kostade typ 69kr. Var ju billigare att köpa reläet än 4 motstånd, så det var ju en no-brainer.

Bara att byta relä, koppla i, och sen funkar det. Lätt som en plätt.
Fördelen med LED-relä är ju även (förutom att det var billigare, och enklare) att det blir mycket mindre belastning på systemet när du blinkar. Lägger du motstånd så drar det ju lika mycket som en vanlig lampa, med LED har du ju 1/10-del av förbrukningen.

Då slipper man ju att alla andra lampor på hojen blinkar i takt med blinkersern, vilket ju är lagomt störande tycker jag. :tummenupp
 
Är det nån som har provat och kopplat in diodblinkers på sin 660? Skulle köpa idag men hitta inga vanliga som va snygga. Fick höra att det är lite meck och fixa till det med motstånd för relät sitter i cdi boxen:va

kan lägga till att relät sitter bakom framlampan lätt o hitta :tummenupp
 
Nyheter
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Back
Top