Ktm 660

Någon som har besiktat med skylten uppe på "lilla" läppen? (Som tex pansarvagnen har den)
Går det igenom?

Jag besiktade den så, inte några som helst problem. Se till att du har nummerplåtsbel. och reflex bara!

Klart det går igenom!!!!:tummenupp
Får man ju hoppas iaf, den syns ju bra bakifrån och man tycker ju inte det borde vara några problem med vinkeln..?
Den ska besiktigas senast sista april så snart får vi svar...

Är ju vinkeln som är lite spännande. Det är ju hårt reglerat vilken vinkel man får ha, och jag vet inte riktigt hur hårda de är på besiktningen. Är väl max 35° lutning från vertikalplanet har jag för mig?
 
7 timmar och 4 motorcycklar senara så står 660 som vinnare.
Om jag bara får vad jag vill för min FZ1 så blir det dyte på tisdag.:tummenupp
 
Helvete!!!

Highsider = akuten i 6h = gips i minst 3 månader på högerarm.Svårt att skriva med bara vänster nu så jag får skriva mer någon annan dag. En aning bitter nu!!
 
Jag besiktade den så, inte några som helst problem. Se till att du har nummerplåtsbel. och reflex bara!



Är ju vinkeln som är lite spännande. Det är ju hårt reglerat vilken vinkel man får ha, och jag vet inte riktigt hur hårda de är på besiktningen. Är väl max 35° lutning från vertikalplanet har jag för mig?

Precis, det är vinkeln som jag är lite orolig för. Men funka det för dig så! :tummenupp
 
Precis, det är vinkeln som jag är lite orolig för. Men funka det för dig så! :tummenupp

Suck men se till att fanskapet är tillräckligt nervinklat så gubben blir nöjd sen behöver du inte åka tillbaka "om du inte åker ditt för polisen" på 2år! :gnissla
 
Här kommer två bilder på nerplockningen. Mobilbilder, men bättre än inget iaf. :tungan
 

Bifogat

  • 20090321002.jpg
    20090321002.jpg
    205 KB · Visningar: 130
  • 20090321012.jpg
    20090321012.jpg
    197.3 KB · Visningar: 110
Fan va trist!! Vad hände?

Sådär då. Då har man avklarat första natten med det här jävla gipset. Det som hände var att jag mosade på lite för mycket i en högersväng och fick ett ställ som jag inte lyckades häva utan for helt enkelt åt h-vete när det tog grepp. Hojen klarade sig helt förutom bromshandtag och lite snett styre så det blir inga stora pengar. Men frågan är om jag säljer nu. Inte kul att ha hoj och inte kunna köra den på minst 3 mån. Tråkig start på säsongen.
 
Sådär då. Då har man avklarat första natten med det här jävla gipset. Det som hände var att jag mosade på lite för mycket i en högersväng och fick ett ställ som jag inte lyckades häva utan for helt enkelt åt h-vete när det tog grepp. Hojen klarade sig helt förutom bromshandtag och lite snett styre så det blir inga stora pengar. Men frågan är om jag säljer nu. Inte kul att ha hoj och inte kunna köra den på minst 3 mån. Tråkig start på säsongen.


Fan va värdelöst det måste kännas! Ja det är ju inte så kul att sitta och kolla på hojen i tre månader utan att kunna köra...
Polarn klota sin 625:a i fredags, verkar vara båtbenet i handen som gick av för honom så med otur så får han också ha gips i tre månader, ni kanke kan bilda klubb och typ lägga pussel på onsdagkvällarna... :banana
Nä men skämt åsido, vad bröt du?
 
rev ner min framlampa igår för att byta till original, så såg jag denna sladden bara hänga där? Någon som vet vart den egentligen skall sitta?



 
Suck men se till att fanskapet är tillräckligt nervinklat så gubben blir nöjd sen behöver du inte åka tillbaka "om du inte åker ditt för polisen" på 2år! :gnissla

Förstår inte riktigt vad du menar.. Vinkeln på plasten är ju vad den är. Annars får jag bygga vidare vilket jag hoppades kunna slippa.
 
Förstår inte riktigt vad du menar.. Vinkeln på plasten är ju vad den är. Annars får jag bygga vidare vilket jag hoppades kunna slippa.

Men skrev du inte detta?

Någon som har besiktat med skylten uppe på "lilla" läppen? (Som tex pansarvagnen har den)
Går det igenom?

Precis, det är vinkeln som jag är lite orolig för. Men funka det för dig så!


Bara böja till den då skylten alltså.
 
Fan va värdelöst det måste kännas! Ja det är ju inte så kul att sitta och kolla på hojen i tre månader utan att kunna köra...
Polarn klota sin 625:a i fredags, verkar vara båtbenet i handen som gick av för honom så med otur så får han också ha gips i tre månader, ni kanke kan bilda klubb och typ lägga pussel på onsdagkvällarna... :banana
Nä men skämt åsido, vad bröt du?


Hälsa honom:)
Jag bröt också båtbenet. Helt värdelöst!
 
rev ner min framlampa igår för att byta till original, så såg jag denna sladden bara hänga där? Någon som vet vart den egentligen skall sitta?
Knappsatsen att sköta hastighetsmätarens funktioner med som man kan montera på styret pluggar man in där.
 
Men skrev du inte detta?

Någon som har besiktat med skylten uppe på "lilla" läppen? (Som tex pansarvagnen har den)
Går det igenom?

Precis, det är vinkeln som jag är lite orolig för. Men funka det för dig så!


Bara böja till den då skylten alltså.

Men skylten sitter ju på plasten och den går inte att bara böja :gnissla
 
Projekt 660-demontering fortsatte idag.

Började med att bort kedjan (vilken senare tvättades ordentligt och smordes med kedjevax (och jag vill ALDRIG tvätta en kedja igen, USCH!)), sedan åkte bakhjulet bort, och svingen. Bromsbeläggen bak byttes samtidigt. Tänker ta bort styre och kolla styrlagrena, men motorn tänker jag låta vara kvar i ramen. Ska ta och kolla samt fetta in sving-, länkage- samt hjullager också. Sen ska allt tvättas upp och knullputsas, därefter ska bettan ihop!
Beställde lite grejer från Karlströms Motor idag också, ny bakplast tex. Blir fint som fasen det! :yoparty

För övrigt... Kylarvingar. Kikade på Karlströms, och mha. ett artikelnr. från här på Sporthoj hittade jag en kylarvinge som hette typ "metal/titan" eller något, och det skulle tydligen vara den svarta plasten. Vingjäkeln kostade ju nästan 1500 spänn! Är ju svindyrt! Hur kan det komma sig? Hela bakplasten kostade ju 500, så jag tycker det känns lite omotiverat med 1000 spänn till för EN kylarvinge. Orange:a kostar ju drygt 300...

Nåväl, kastar med en bild på hur hojen såg ut när jag lämnade den idag. Nu får stackarn stå så i en vecka tills jag kommer från jobb igen. :(
 

Bifogat

  • Nokia_6600_0038.jpg
    Nokia_6600_0038.jpg
    204.4 KB · Visningar: 111
Projekt 660-demontering fortsatte idag.

Började med att bort kedjan (vilken senare tvättades ordentligt och smordes med kedjevax (och jag vill ALDRIG tvätta en kedja igen, USCH!)), sedan åkte bakhjulet bort, och svingen. Bromsbeläggen bak byttes samtidigt. Tänker ta bort styre och kolla styrlagrena, men motorn tänker jag låta vara kvar i ramen. Ska ta och kolla samt fetta in sving-, länkage- samt hjullager också. Sen ska allt tvättas upp och knullputsas, därefter ska bettan ihop!
Beställde lite grejer från Karlströms Motor idag också, ny bakplast tex. Blir fint som fasen det! :yoparty

För övrigt... Kylarvingar. Kikade på Karlströms, och mha. ett artikelnr. från här på Sporthoj hittade jag en kylarvinge som hette typ "metal/titan" eller något, och det skulle tydligen vara den svarta plasten. Vingjäkeln kostade ju nästan 1500 spänn! Är ju svindyrt! Hur kan det komma sig? Hela bakplasten kostade ju 500, så jag tycker det känns lite omotiverat med 1000 spänn till för EN kylarvinge. Orange:a kostar ju drygt 300...

Nåväl, kastar med en bild på hur hojen såg ut när jag lämnade den idag. Nu får stackarn stå så i en vecka tills jag kommer från jobb igen. :(

Inte mycket kvar på hojen, nu när du ändå plockat isär allt borde du lacka svingen och gaffelbenen svarta!!!:tummenupp
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top