Våren är här och motardsuget kommer krypande. Igen. Har tassat som katten kring het gröt i närmre två år nu. Känns som att det måste bli en motard 09! ^^
Det som alltid har fått mig att backa ur är osäkerhet på vilken motard som passar en lagom bekväm stadsbo bäst. KTM lc4 (660 och 625) ligger väl fortfarande bäst till egentligen. Långa serviceintervaller och motorcyklar som verkar vara bra ihopskruvade gillas. Men sen ligger såklart Husaberg 650 där och mal konstant.. Starkare, snabbare, roligare(?) men med ett betydligt större krav på underhåll. Orka ligga och byta olja efter varje körning typ? Så.. Nu efterlyser jag spontana tankar och erfarenheter av vad som avgjorde era val av motard? Är KTM så mycket lättare att leva med än Husaberg?
Det som alltid har fått mig att backa ur är osäkerhet på vilken motard som passar en lagom bekväm stadsbo bäst. KTM lc4 (660 och 625) ligger väl fortfarande bäst till egentligen. Långa serviceintervaller och motorcyklar som verkar vara bra ihopskruvade gillas. Men sen ligger såklart Husaberg 650 där och mal konstant.. Starkare, snabbare, roligare(?) men med ett betydligt större krav på underhåll. Orka ligga och byta olja efter varje körning typ? Så.. Nu efterlyser jag spontana tankar och erfarenheter av vad som avgjorde era val av motard? Är KTM så mycket lättare att leva med än Husaberg?