Ska ni till Irland är Galway ganska fint, men det finns massor av andra ställen med!
Fin fiskarstad med massor av pubbar är Kinsale, precis vid Cork.
Fint surfställe med massor av pubbar är Bundoran.
Sen finns det, Wexford, Waterford, Rosslare, Drogheda m.m.
Alla har massor av pubbar!!!
Bed and Breakfast ställen kan variera i pris och standard. Standarden på vissa kan vara verkligen dålig. Jag personligen använder hotell, dom är lite dyrare (typ 10€ per natt) men o andra sidan så vet man vad man får.
Maten suger så vänta er inger kulinarisk upplevelse, ölen är desto godare. En pint öl kostar va 4€ en drink ca 6€.
Pubbar stänger ganska tidigt på vardagarna 22.30 och 23.30 på fredag o lördag. Klubbar har öppet längre och det är väldigt lätt att komma in om man inte är altför berusad!!!
Ni bör hyra bil för att ta er runt lite, en vecka kostar ca 1000-2000 kr med fria mil och då är det en mellanklass bil.
Irland är inte stort från dublin är de ca 250-350km upp eller ner tvärs över är det ca 200.
Tiden man spenderar i trafiken är enorm! Från Cork till Dublin kan det ta allt mellan 3 till 6 timmar beroende på ruschen och då är det 220km i avstånd. Public transport suger och är dyr.
Vägarna är i stort sett smala och dåliga, fotkörningsböter är 80€ oavsett vilken hastighet du kör, se upp för kameror.
Just nu sitter ja på Irland och ska precis börja jobba så ingen öl för mig tills ikväll!!!
Hör av er när ni ska dit, chansen att jag är här är ganska stor!!!