Bilfråga

Starfighter

Oansvarslös
Gick med
22 Dec 2005
Hoj
Honda CBR600, KTM 690 Enduro R
Funderar på att införskaffa en nyare bil, men frågan är vad för någon?!
Mina krav är:
Bra utrustning, max 5 år gammal, max 170k:-, helst kombi, mellanklass storlek.

Sen så ska det vara roligt att köra, så volvo och saab faller bort, funderat lite på Bmw 3-serien men då vill man ha en E90 och med rätt utrustning och motor så blir det dyrare än tänkt.
Audi, mja... Har haft en massa audisar så det är kanske tid för variation, men de är underhållande att köra iaf.

Fler tips?

Håller på tittar runt på bil i liknande prisklass. Volvos v50 ska tydligen vara trevlig att köra.

Håller på tittar runt på bil i liknande prisklass. Volvos v50 ska tydligen vara trevlig att köra.

Har du kört en V50? Det låter inte som det. För det första så är den knappast värd att kalla mellanklass för den är så jävla liten så man skäms. För det andra så är V70'n en bättre bil för de pengarna men nu ville han ju inte ha en Volvo så vi behöver ju inte fortsätta den diskussionen.

Ok, inte heller så roliga att köra men vilken kombi-bil är det egentligen? Jo, Subaru och Mazda 6 med stora motorn förvisso...
Men för övrigt en jävligt bra bil på alla sätt. Nu menar jag inte att du ska köpa en diesel för det är bara dumt, men själva modellen:
http://www.blocket.se/vi/20609259.htm?ca=11_s
http://www.blocket.se/vi/19537637.htm?ca=11_s

Eller en Mazda 6:a, skön väghållning och bra kvalité på prylarna.
http://www.blocket.se/vi/20646600.htm?ca=11_s
http://www.blocket.se/vi/20548507.htm?ca=11_s

Visst, Bmw är fina bilar men frågar du mig så är det kapitalförstöring :D För de är inte värda pengarna.

Last edited:
Har du kört en V50? Det låter inte som det.

Hade jag kört den skulle jag väl inte skrivit att den "tydligen" ska va trevlig...

Har förövrigt en Audi S6 tillsalu, en -02a med strax under 9k mil, automat. Lite törstig men kul att köra :tummenupp

Last edited:
Hade jag kört den skulle jag väl inte skrivit att den "tydligen" ska va trevlig...

Har förövrigt en Audi S6 tillsalu, en -02a med strax under 9k mil, automat. Lite törstig men kul att köra :tummenupp

Det är sant, läste lite snabbt där. Men jag kan garantera dig att den INTE är trevlig om man inte menar att trevlig betyder tråkig, bullrig, trång och jävligt ful invändigt :D
Ådisarna går ju bra men är allt som oftast lite kapitalförstörande de med. Och det vill man ju inte ha på en bruksbil direkt :(

Det är sant, läste lite snabbt där. Men jag kan garantera dig att den INTE är trevlig om man inte menar att trevlig betyder tråkig, bullrig, trång och jävligt ful invändigt :D
Ådisarna går ju bra men är allt som oftast lite kapitalförstörande de med. Och det vill man ju inte ha på en bruksbil direkt :(

:D Ok ska hålla mig från V50n då :tummenupp

:D Ok ska hålla mig från V50n då :tummenupp

Bra det, vill du istället ha en annan tråkig men vettigare bil för pengarna så kan du köpa dig en Golf kombi/Skoda octavia -05/06 typ. Den känns både större och gedignare än Volvon, det säger allt.

Klart grabben ska ha en Beamer. Många sköna prisdump, men måla inte in dig på E90. Finns många fina E46 till bra pris med mycket utrustning och imho är de snyggare på alla sätt och vis.

Och ja, jag har en E46:a själv. :D
124710-1162909.jpg

Denna kan du nog pruta neråt 150 tKr:
http://www.blocket.se/vi/20134034.htm?ca=23_10_s

Last edited:
Många trevliga bilar listade ovan..

Några till:
Skoda Octavia RS (nya modellen) lite små ball och går enligt tester bra på bana också..

Audi A3 SportBack

Volvo V40 T4 med MTE steg 4 och Gula Koni.. grymt rolig!

Mazda 3 MPS, kan väl knappt kallas kombi.. men garanterat rolig.

Mini Clubman S

Bra det, vill du istället ha en annan tråkig men vettigare bil för pengarna så kan du köpa dig en Golf kombi/Skoda octavia -05/06 typ. Den känns både större och gedignare än Volvon, det säger allt.

Du brukar ju ha en del vettigt att säga men har du blivit helt totalt efterbliven eller? Att ens skriva Skoda i samma mening som V50 tyder ju på allvarlig respektlöshet mot den seriösa bilindustrin.

Skoda är för pensionärer och vägsniglar och där kan vi verkligen prata kapitalförstöring. Iaf om man köper nytt.

Nu är ju visserligen V50 en liten aning bullrigare än S40 men å andra sidan är S40:n riktigt tyst. I en kombi infinner sig alltid en viss busskänsla också men den V50:n du testade måste verkligen ha varit helt outrustad och med 1,6-motorn om du fick dåligt intryck.

Fan, sitta och sätta falska griller i huvudet på killen. Att Golf skulle vara bättre. Ha! Jag har ägt en Golf. Visserligen en Golf 4(2,0) men den går inte ens att jämföra med Volvon. Varken finishen, känslan, prestanda eller utrymmet invändigt.

Är du säker på att du inte menar V40?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...