Billiga Xenon-kits

Läste inte alla 17 sidorna om alla de olika kitten, men har bestämt mig för att jag skall bygga om gixxern. Är det någon som har ett bra tips på kit som passar och inte är allt för dyrt?
 
Läste inte alla 17 sidorna om alla de olika kitten, men har bestämt mig för att jag skall bygga om gixxern. Är det någon som har ett bra tips på kit som passar och inte är allt för dyrt?

www.vvme.com där beställde jag mina lampor. Ca 600:- dirket från Kina, kommer hem på ca 3 dagar. Nackdelen är väl att ballasterna är lite väl stora och klumpiga. Annars så har de fungerat hittils.
 
Jag beställde och fick kitet efter 3 dagar, monteringen tog ca 1 timme och jag behövde inte göra något ingrepp i mc´n och:skrämd :jisses vilken skillnad det blev på ljuset, helt klart värt 645 kr:tummenupp .
 
www.vvme.com där beställde jag mina lampor. Ca 600:- dirket från Kina, kommer hem på ca 3 dagar. Nackdelen är väl att ballasterna är lite väl stora och klumpiga. Annars så har de fungerat hittils.

Jag vill konvertera en bil som har H4, hur fort växlar det mellan hel och halvljus?

Några kineskit jag har sett blir mörka en sekund varje gång man bländar av/på
 
Jag vill konvertera en bil som har H4, hur fort växlar det mellan hel och halvljus?

Några kineskit jag har sett blir mörka en sekund varje gång man bländar av/på

Kör själv på deras H4-kit i bilen och det är blixtsnabb växling då det är mekaniskt styrt mha magnetfält.
Alltså bara och köpa och bli nöjd! :yoparty
 
Jag beställde och fick kitet efter 3 dagar, monteringen tog ca 1 timme och jag behövde inte göra något ingrepp i mc´n och:skrämd :jisses vilken skillnad det blev på ljuset, helt klart värt 645 kr:tummenupp .

vilkem kelvin tog du ?
blev du nöjd med den färgen
hur fungerar det med halv o helljus,lyser alltid båda samtidigt?
 
Last edited:
vilkem kelvin tog du ?
blev du nöjd med den färgen
hur fungerar det med halv o helljus,lyser alltid båda samtidigt?

Jag tog 8000 k och jag är helnöjd med färgen än så länge( har bara provat ute på gården, det är inget bra mcföre just nu) bra mycket skarpare än halogenlamporna. Det är två separata lampor med varsin ballast så halvljuset är på hela tiden och helljuset styrs med hjälp av en knapptryckning,(Jag har två lamphus)
 
Jag tänkte handla till min bil, det är en Seat ibiza -98. Frågan är om man ska satsa på 8000k, 10000k eller 12000k? Alla kostar lika mycket vad jag har förstått?

Vad jag minns så är det H4 på den bilen och hel/halv -ljust är samma lampor. Om jag kör på singelbeam, vad händer då med helljuset/halvljus?

Vad bör jag mer tänka på innan jag beställer?
 
Last edited:
Jag tänkte handla till min bil, det är en Seat ibiza -98. Frågan är om man ska satsa på 8000k, 10000k eller 12000k? Alla kostar lika mycket vad jag har förstått?

Vad jag minns så är det H4 på den bilen och hel/halv -ljust är samma lampor. Om jag kör på singelbeam, vad händer då med helljuset/halvljus?

Vad bör jag mer tänka på innan jag beställer?

På att gå ner i temp på lamporna... :hihi
Vanliga bilar har 4000k i temp... 10k/12k kommer vara så blå att du inte kommer se ett jefla skit... Som att använda ultraviolett ljus och tro att man ska se nåt... :D

Nåja, fullt så allvarligt är det inte men 10 och 12k är vääääldigt blått
och gör att du kommer se mindre..
 
På att gå ner i temp på lamporna... :hihi
Vanliga bilar har 4000k i temp... 10k/12k kommer vara så blå att du inte kommer se ett jefla skit... Som att använda ultraviolett ljus och tro att man ska se nåt... :D

Nåja, fullt så allvarligt är det inte men 10 och 12k är vääääldigt blått
och gör att du kommer se mindre..

Då kanske jag ska nöja mig med 6k eller 8k.

Innan jag beställer så undrar jag om man ska köra på singelbeam om man har hel och halvljus på samma lampa(H4)?
 
Då kanske jag ska nöja mig med 6k eller 8k.

Innan jag beställer så undrar jag om man ska köra på singelbeam om man har hel och halvljus på samma lampa(H4)?

Kör du singlebeam så kommer du ha konstant helljus..
det finns en modell som har xenon för ena ljuset och halogen
för det andra...
Vet inte hur modellen med dualxenon funkar men det gör den säkert... :D
 
H4 har väl oftast ganska kasst ljus, skulle nog satsa på 4300K för att verkligen få ut så mycket ljus som möjligt. Ser ju bara larvigt ut när man ser 240/740 etc komma med knallblåa lampor.. inte alls hobby mek..
 
Kör du singlebeam så kommer du ha konstant helljus..
det finns en modell som har xenon för ena ljuset och halogen
för det andra...
Vet inte hur modellen med dualxenon funkar men det gör den säkert... :D

Finns det inget kitt som gör det möjligt att bara ha xenon på halvljus när man har en lampa som har både hel/halvljus?

Annars får jag köpa

HID Conversion Kits - Bi-Xenon Model (Dual Beam Xenon)
( Color Temperatures : 6000k, / Size : H4-3, ) = $105(9.05x105=950kr)

Blev lite mer än vad jag hade förvänta mig :va
 
Hej.
Köpte i dag en sats med H1 som jag skall montera på mitt liiiiilla sidomonterade kåplyse som faktiskt gick igenom besiktningen. Fast, lampan är så liten att den inte ger vidare värst med ljus även om den är godkänd med Emärken och allt. Skall bli kul att her det blir med Xenon i den. Beställde 4300K
eftersom jag först och främst är ute efter bättre ljus, inte syling
Ha de Per:squid
 
Jag beställde i fredagskväll vid 21-22 tiden och fick paketet i måndags morse?!?!:Bugar :brinnerup

Gör dom inget annat än jobbar?
 
Funderar också på att beställ till min ER-6n men vet inte om jag ska köra med 4300k eller 6000k... Jag gillar inte när det blir för mycket blått... hällre mer vitt än blått. Snyggast är när man bara får lite kast av blått ljus i vissa vinklar som när man möter bilar men xenon.

Visst är det H7:or på min hojj? ska bara ha på halvljuset...
 
Jag vill konvertera en bil som har H4, hur fort växlar det mellan hel och halvljus?

Några kineskit jag har sett blir mörka en sekund varje gång man bländar av/på

Polaren köpte från vvme.com...
Han var iallafall skit nöjd. Var tvungen o kolla på bilen efter som han sa att de var bi-xenon. funderade över hur de funkade:confused: , själva lampan skjuts utåt när man sätter på helljuset. så ingen fördröjning...:tummenupp
 
Funderar också på att beställ till min ER-6n men vet inte om jag ska köra med 4300k eller 6000k... Jag gillar inte när det blir för mycket blått... hällre mer vitt än blått. Snyggast är när man bara får lite kast av blått ljus i vissa vinklar som när man möter bilar men xenon.

Visst är det H7:or på min hojj? ska bara ha på halvljuset...

Jag ska köra på 6000k blir nog bra. Det stod om 4300k att det kunde ha en aning gult. Då tror jag det är 6000k man vill ha. Det är H7 på min iaf.
 
6000K bländar ganska mycket. De har dessutom cirka 400 lm mindre än en 4300K
om du har 6000K och jag möter dig, så lovar jag att inte blända av.

4300K has an approximately 3100lm output, which is more than 3x the light output of the traditional halogen light and is the color temperature with the most output. The light appears fairly white, and has light yellowish hue when reflected off the road identical to the OEM HID equipped vehicles. It is ideal for customers who do a lot of back road or canyon driving and need the optimal visibility.

6000K has an approximately 2900lm output, which is 3x the light output of the traditional halogen light and slightly less light output compared to the 4700K. Although it has a bit lesser light output, it emits pure whiter light with a slight tint of blue.

8000K has an approximately 2500lm output, which is about 3x the light output of the traditional halogen light and slightly less light output compared to the 6000K. While it has a bit lesser light output, it emits bluer light than the 6000K. This is one of the most popular of all color temperatures by customer demand.
 
Last edited:
Back
Top