Viktig ändring: Ny huvudregel i BoTT

Ducisfun

BoTT nr 18
Gick med
16 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati
Meddelande från tävlingskommitén.
För att råda bot på vinterabstinens och allmänt brist på socialiserande skitsnack på detta forum har en ny huvudregel införts i BoTT.

Som alla vet är ju regelverket ganska fritt i BoTT, snart den enda roliga klassen kvar i RR när allt går mot std och homologiseringar. Lite förenklat är det ju "Bring what you got an race with it" , så länge det är två cyllar och max 1250cc.
Det filas och trimmas, investeras och fusktränas något otroligt runt om i detta land just nu och tystnaden verkar vara kompakt, få eller inga uppgifter läcker ut. Det är ju helt fördjävligt helt enkelt och visar på en skrämmande låg tävlingmoral.
Oskyldiga individer riskerar ju att bli omkörda redan i depån
.


Regel är obligatorisk vårmönstring här på forumet.
Det kommer att funka så här: För att få tävla i Bott 2009 ska ALLA senast Söndagen den 15 Mars ha skrivit in sina data i denna tråd.
Data som ska uppges är:
Förarvikt i kallingar
Hojvikt raceklar på gridden exkl. bränsle
Bakhjulseffekten


Syftet är förståss att skapa lite hets, stress och disskusioner :hihi

Kontroll kommer göras vid besiktningen på första rejset och avvikelser mot uppgivna data bestraffas med 1sek tidstillägg för varje kg eller HK som avviker eller dag för sent inlagda data.

Ändringar på hoj eller förare till nästkommande rejs måste göras senast två veckor före start annars upprepas bestraffningen.

Inga data ingen start, enkelt.

Kom igen nu soffpotatisar:D
 
Förarvikt i kallingar: 85
Hojvikt raceklar på gridden exkl. bränsle: 171
Bakhjulseffekten: 176

V2 x 2 kan jeg stille i BoTT utenom konkurranse?
 
Förarvikt i kallingar: 85
Hojvikt raceklar på gridden exkl. bränsle: 2 ton
Bakhjulseffekten: 1 Hk


:rolleyes:
 
Förarvikt i kallingar: 80
Hojvikt raceklar på gridden exkl. bränsle: 169
Bakhjulseffekten: 185+
 
varför skriver du inte ut ditt först :tummenupp :yoparty :krama

Jag är inte klar ännu, har ju till Söndag på mig....så jag inte får onödigt tidstillägg:D

Själv då, Du måste väl legat i och tränat hårt i vinter för att bygga upp tillräcklig muskelmassa så du orkar baxa runt Hondan:gnissla har du racevikt på 240 kg eller :hihi
 
Hörru Herzan, alla vet att du har den lättaste Duccen om inte den lättaste hojen i hela serien om du slår förra årets notering. Men det kommer inte att hjälpa dig ett skit. :rofl
 
helt ärligt så börja ja(vi) mekka med den idag så tutan e borttagen nu(helt allvarligt) så det ligger väll till så här

förare med kallingar 76kg
hoj exkl bränsle 200kr gissar ja på
hästar :mad: 128 :yoparty


Jag är inte klar ännu, har ju till Söndag på mig....så jag inte får onödigt tidstillägg:D

Själv då, Du måste väl legat i och tränat hårt i vinter för att bygga upp tillräcklig muskelmassa så du orkar baxa runt Hondan:gnissla har du racevikt på 240 kg eller :hihi
 
helt ärligt så börja ja(vi) mekka med den idag så tutan e borttagen nu(helt allvarligt) så det ligger väll till så här

förare med kallingar 76kg
hoj exkl bränsle 200kr gissar ja på
hästar :mad: 128 :yoparty

Vad förvånad Herzan kommer att bli när vi tunga sveper förbi på yttern.
 
Förarvikt i kallingar: 75kg +- 5kg
Hojvikt raceklar på gridden exkl. bränsle: 180kg +- 8kg
Bakhjulseffekten: 100hk +- 40hk

:rolleyes:
 
värsta med det att det e kanske sant...du kommer väll ihåg herzan när du wheeliar förbi mig på sviestad i regnet med visiret uppe på kvalet,.....:tummenupp glömmer aldrig det

--------------------------------------------
.....med rykande bromsar och fortsätter ut i periferin:arsele

Dream on guys:D
 
Jag får försöka leva på min låga vikt, har inte råd att trimma som alla rika äldre herrar i klassen :gnissla

RSVR FACTORY 05

Förarvikt i kallingar: 60kg
Hojvikt raceklar på gridden exkl. bränsle: Igen aning 185 minus lysen och sånt
Bakhjulseffekten: Ingen aning orginal förutom pc3 och ett filter
 
Last edited:
Jag får försöka leva på min låga vikt, har inte råd att trimma som alla rika äldre herrar i klassen :gnissla
RSVR FACTORY 05 Förarvikt i kallingar: 60kg
Hojvikt raceklar på gridden exkl. bränsle: Igen aning 185 minus lysen och sånt
Bakhjulseffekten: Ingen aning orginal förutom pc3 och ett filter

60kg?? Jag är alltså 50% mer man än du :D

Enda mål 2009: Spöa RGV Nisse varje race.

Förarvikt: 30kg mer än Nisse:död
Hoj: RSVR FACTORY -08 Samma som RGV Nisse, men skall trimmas till 30kghk (kghk=kilohästar:hihi) mer i motorn. Nån som vet hur många hästar jag måste klämma ur hojen, för att ligga lika på raksträckan när jag väger 30 kg mer än Nisse?

Hemligt vapen: lyssnar på ett band nattetid som repeterar, du kör snabbare än Nisse, du kör snabbare än Nisse, du kör snabbare än Nisse....

Svaghet: Sover förbannat dåligt numera...
//
Benny
 
60kg?? Jag är alltså 50% mer man än du :D

Enda mål 2009: Spöa RGV Nisse varje race.

Förarvikt: 30kg mer än Nisse:död
Hoj: RSVR FACTORY -08 Samma som RGV Nisse, men skall trimmas till 30kghk (kghk=kilohästar:hihi) mer i motorn. Nån som vet hur många hästar jag måste klämma ur hojen, för att ligga lika på raksträckan när jag väger 30 kg mer än Nisse?

Hemligt vapen: lyssnar på ett band nattetid som repeterar, du kör snabbare än Nisse, du kör snabbare än Nisse, du kör snabbare än Nisse....

Svaghet: Sover förbannat dåligt numera...
//



Benny

Det spelar ingen roll om du fixar 70kghk, jag kommer att köra i från dig ändå :såjaponken
 
Det spelar ingen roll om du fixar 70kghk, jag kommer att köra i från dig ändå :såjaponken

Ja Ja nu skall Apriliapojkarna inte hetsa upp sig för mycket. Tänk på att det finns gamla feta gubbar som kör tunga effektsvaga Duccar. Var snälla och håll in till vänster när vi (Börje,Lasse och Mikkel) kommer ångande. Vi har lite svårt med synen vet ni. :D

Skämt åsido, vi kommer att varva er hur lätta hojar ni än har och hur mycket effekt ni än har och hur lätta ni än är. Bara så ni vet. :tummenupp
 
Ja Ja nu skall Apriliapojkarna inte hetsa upp sig för mycket. Tänk på att det finns gamla feta gubbar som kör tunga effektsvaga Duccar. Var snälla och håll in till vänster när vi (Börje,Lasse och Mikkel) kommer ångande. Vi har lite svårt med synen vet ni. :D

Skämt åsido, vi kommer att varva er hur lätta hojar ni än har och hur mycket effekt ni än har och hur lätta ni än är. Bara så ni vet. :tummenupp

Men ni måste alla tänka på att hålla undan när det kommer 2st KTM RC8:or och varvar er :tungan

Så om Mikkel och gänget ska varva Aprilia-pojkarna så blir det 2 gånger ni får hålla undan för oss, så du är med på det Benny :tummenupp .
 
Last edited:
Men ni måste alla tänka på att hålla undan när det kommer 2st KTM RC8:or och varvar er :tungan

Så om Mikkel och gänget ska varva Aprilia-pojkarna så blir det 2 gånger ni får hålla undan för oss, så du är med på det Benny :tummenupp .

Glöm det, bratwurst-tranporter går inge fort.
 
Men ni måste alla tänka på att hålla undan när det kommer 2st KTM RC8:or och varvar er :tungan

Så om Mikkel och gänget ska varva Aprilia-pojkarna så blir det 2 gånger ni får hålla undan för oss, så du är med på det Benny :tummenupp .

Jag såg att alla som kör Aprilia får rabbatt på startavgiften i år, det tackar vi för.
Vi är ju 2-3 minuter mindre tid på banan, än duccar & ktm:er. (1....2,,,,,3_ _ _
(NU ramlade kronan ner va:hihi )

Det spelar ingen roll om du fixar 70kghk, jag kommer att köra i från dig ändå :såjaponken

Jag kommer (knappt) ihåg hur det var att vara 22...
(för 22 år sedan, huuaahh kan jag verkligen vara 44??? omöjligt!! )
Jag hade samma övertro på mig själv, som du nu har.
På den tiden körde jag fort... nu kör jag bara nån sekund fortare än dig:krama

En kort mattelektion i % för dig som nyss gick ut grundskolan.
Jag väger 50% mer än dig, är 100% äldre och är minst 1% snabbare på banan.

hehe, satan vicken säsong detta kommer bli:D:rofl
//
Benny
 
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Back
Top