Dricka Rapsolja?

Mathias84

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2007
Hoj
2SG6S
Tjenixen!

Jag undrar om det medför sig några negativa biverkningar om man dricker 0.5 dl rapsolja om dagen, varje dag av årets 365 dagar??

Intaget under dagen och inte allt på en gång gör säkert ingen skada.
Sparar dessutom en massa tid,eftersom toalettbesöken kommer att bli väldigt korta.

Låter som någon försöker få i sig nyttiga kalorier...

Jag har ett BMI under 17 :mad: Och vill gå upp i vikt. Jag äter vanligt till lunch och kvällsmat men frukost går inte att äta blir max 2 mackor och lite juice. Så jag tänkte börja med att lägga till 0.5 dl rapsolja till frukosten. Då får man i sig ca 400 kcal i form av fett (vegetabiliskt). Och allt handlar ju om att få isig mer kalorier än vad man gör av med för att gå upp i vikt :fakta

Men jag undrar hur kroppen reagerar, det står ingenstans att det är farligt men de kanske syftar på små mängder :tungan Har någon erfarenhet? Testade i morse och det gick bra att få isig det, magen sa inget den heller men det kanske kommer i helgen :köpatoapapper

Bulk på gång?

Rapsolja har en hälsosam sammansättning av fettsyror och ett bra val om du behöver extrakalorier.. Bättre än att dra på jordnötsmör på mackorna, hälla grädde i mjölken och allt vad folk håller på med

Låt det inte vara din enda fettkälla dock

ca 850kcal/dl :tummenupp

Ät fetare mat istället.

Jaha, vilken fet mat har nyttigare fett än rapsolja då?

Jag har ett BMI under 17 :mad: Och vill gå upp i vikt. Jag äter vanligt till lunch och kvällsmat men frukost går inte att äta blir max 2 mackor och lite juice. Så jag tänkte börja med att lägga till 0.5 dl rapsolja till frukosten. Då får man i sig ca 400 kcal i form av fett (vegetabiliskt). Och allt handlar ju om att få isig mer kalorier än vad man gör av med för att gå upp i vikt :fakta

Men jag undrar hur kroppen reagerar, det står ingenstans att det är farligt men de kanske syftar på små mängder :tungan Har någon erfarenhet? Testade i morse och det gick bra att få isig det, magen sa inget den heller men det kanske kommer i helgen :köpatoapapper

Det är nog inga problem, jag vet folk som kör 1dl i gainern he-he

Prova gå och lägg dig en halvtimme tidigare och surfa sh 30 minuter på morgonen innan du käkar

Jag har också lite svårt för att äta på morgonen, och drar istället i 7dl mjölk, 3 dl havregryn, 1 dl proteinpulver och lite olja i en bunke och kör med stavmixern. Går ner lätt och ligger på sådär 1200kcal

Last edited:
Bulk på gång?

Rapsolja har en hälsosam sammansättning av fettsyror och ett bra val om du behöver extrakalorier.. Bättre än att dra på jordnötsmör på mackorna, hälla grädde i mjölken och allt vad folk håller på med

Låt det inte vara din enda fettkälla dock

ca 850kcal/dl :tummenupp

Jaha, vilken fet mat har nyttigare fett än rapsolja då?

Nej jag äter så varierad mat som möjligt denna rapsolja skall endast ses som ett tillägg till vanlig kost. Jag får testa och se helt enkelt.

Sedan har man hör att gamla gummor i italien som blivit över 100 år har både druckit och kletat in sig i olivolja och rapsolja är minst lika bra :)

McDonalds Burger king samt kebaberian runt hörnet funkar ju för andra, kanske värt o testa? :p

Att äta innan man går och lägger sig gör att man lägger på sig ett par kilo.
Att inte äta frukost och röra på sig innan man äter mat gör att man tappar många kilo...

Första hjärtattacken vid 26. Levern lägger av. Cancer i tjocktarmen. Diabetes. Bara positiva biverkningar med din diet:tummenupp :D :näsblod

Falsk propaganda!
Jag e 35, snittar 110kg, spottar lössnus och dricker starksprit. Finns inte ett fel på mig. Snygg är jag oxå.

Support your local McDonalds! :tummenupp

Last edited:
Jag har också lite svårt för att äta på morgonen, och drar istället i 7dl mjölk, 3 dl havregryn, 1 dl proteinpulver och lite olja i en bunke och kör med stavmixern. Går ner lätt och ligger på sådär 1200kcal

Inte dåligt för någon som "har lite svårt att äta på morgonen"... :D

Sväller inte grynen i magen sen?? :gas

Att äta innan man går och lägger sig gör att man lägger på sig ett par kilo.
Att inte äta frukost och röra på sig innan man äter mat gör att man tappar många kilo...

Nä.
Antalet kalorier man stoppar i sig per dag - Antalet kalorier man gör av med per dag är det som avgör om man går upp eller ner i vikt.

Till trådskaparen:
Börjar att käka mer till frukost. Det går bara du vill. Käka 2 portioner havregrynsgröt till frukost och innan du går och lägger dig. Då kommer du iaf få i dig mycket kalorier. :D

Last edited:
Inte dåligt för någon som "har lite svårt att äta på morgonen"... :D

Sväller inte grynen i magen sen?? :gas

Lite gaser är bara tecken på en "jämn och fin passage". Manligt oxå! :tummenupp

Tja. Du lär med hyfsad sannolikhet få bra fart på magen. Och diarré är ett ganska effektivt sätt att gå ner i vikt även om det ju faktiskt medför risk för brist på vitaminer och framför allt vätska.
Jag skulle inte göra det.
Använd lite mer fett i matlagningen men ta det inte till överdrift.

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!