Vad säger man till en sådan vän?

Intressant det ni skriver.
Men om man över väger allt ont religion har skapat gentemot gott så väger det onda en hel del mer! Krig, elände, utnyttjande av barn/människor både sexuellt och på andra sätt och har man någorlunda koll så är koranen väldigt lik bibeln och även de andra skrifterna om hur man ska tro eller hur allt uppstått, bara det att vissa är mer fanatiska eller mer mentalt förstörda så den religionen som finns dem närmast har kunnat hjärntvätta dem. Hur tror ni en människa annars har förmåga och mod att spränga sig i luften och ta både sitt och många oskyldigas liv?

Religon kom för i tiden för att lagar och samhällets regler inte följdes av människorna, då var de ointelligenta att de gick på det och samhället vart mer laglydigt och fungerande men idag när vi har mer kunskap verkar det som bara pundare/menalt störda personer hamnar i deras nät. Och inte fan blir det bättre, för de får inte den vård de behöver utan deras hallucinationer förstärks och de övertygar sig själva att de sker inom dessa kretsar.

Dessvärre är dessa människor kapabla till värre och brutalare grejer som kommer ta död på oss normala innan vi ens hinner fatta det! Sker redan idag runt om i världen och påverkar fler och fler

En religiös människa försöker få andra att inte ligga för det strider mot sin egen religion, sen försöker de hindra andra att göra aborter av samma anledning.

Håll i hestarna nu, är det missionerandet eller religionen du vänder dig emot? Hittills har det varit religionen, inte missionerandet. Men nu framför du det som argument #1. :confused:

Vad gäller aborter så är det knepigt och inte alls glasklart, därför att om någon på riktigt tycker det är mord så är den ju faktiskt skyldig att agera. Inte ska man väl stillasittande bevittna massmord? Det är samma sak som med djurrättsaktivisterna, du och jag må tycka de har fel men faktum kvarstår att om någon nu tycker att gasa minkar är att jämställa med att gasa människor så är det ju faktiskt bra att de reagerar. Att de har fel är en annan femma liksom.

Men om man över väger allt ont religion har skapat gentemot gott så väger det onda en hel del mer!

Hur mäter du allt gott som religionen fört med sig i form av t.ex. medmänsklighet, missionsarbete, hög och god moral osv.

Vet du hur mycket Svenska Kyrkan skickar ner på stäppen varje år t.ex. och hur många det räddar?

Last edited:
Håll i hestarna nu, är det missionerandet eller religionen du vänder dig emot? Hittills har det varit religionen, inte missionerandet. Men nu framför du det som argument #1. :confused:

Jag tycker missionerandet är en stor del av religionen då Jag anser att det bara är ett maktredskap precis som pyramidspel, kommunism och andra företeélser med liknande struktur (miljörörelsen). Det börjar nån stans och sprider sig som en rännskita.

Vad gäller aborter så är det knepigt och inte alls glasklart, därför att om någon på riktigt tycker det är mord så är den ju faktiskt skyldig att agera. Inte ska man väl stillasittande bevittna massmord? Det är samma sak som med djurrättsaktivisterna, du och jag må tycka de har fel men faktum kvarstår att om någon nu tycker att gasa minkar är att jämställa med att gasa människor så är det ju faktiskt bra att de reagerar. Att de har fel är en annan femma liksom.

Där kan Jag inte annat än att hålla med till 100% och bra att du idoget gäckar i den tråden för ifrågasättande behövs.

Hur mäter du allt gott som religionen fört med sig i form av t.ex. medmänsklighet, missionsarbete, hög och god moral osv.

Vet du hur mycket Svenska Kyrkan skickar ner på stäppen varje år t.ex. och hur många det räddar?

Vet inte, mätte det jag vet om religion och världsproblem och drog min slutsats.

Och vart får kyrkan de pengarna ifrån? Staten kanske?

Intressant det ni skriver.
Men om man över väger allt ont religion har skapat gentemot gott så väger det onda en hel del mer! Krig, elände, utnyttjande av barn/människor både sexuellt och på andra sätt . .
Krig och elände är ju inget, att dom tar friheten från folk med sin hjärntvätt är mkt värre, och..
Jag tycker missionerandet är en stor del av religionen då Jag anser att det bara är ett maktredskap precis som pyramidspel, kommunism och andra företeélser med liknande struktur (miljörörelsen). Det börjar nån stans och sprider sig som en rännskita.
..precis.
Missionerande= "här får du sjukvård eller mat, men du måste ta bibeln också"

Religion står inte för medmännsklighet och hög god moral, tvärtom.
alltså mäter man det/räknar in detta under ont.
En genom mission frälst människa är en förlorad människa, som alla andra frälsta/troende.

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...