Vad säger man till en sådan vän?

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Nicke säger:
http://www.youtube.com/watch?v=KUJjVu2YxpY&feature=related
Bullysmile säger:
i dont get it
Nicke säger:
de e andligt
Nicke säger:

Nicke säger:
öppna ditt hjärta
Bullysmile säger:
lägg av
Nicke säger:
haha
Nicke säger:
du blir likadan varje gång
Bullysmile säger:
de där var ju värre än terrorister
Nicke säger:
de e starkt budskap
Nicke säger:
kraftfullt
Nicke säger:
från helig ande
Bullysmile säger:
kanske om man tror på sånt. men för mig verkade han mer galen
Nicke säger:
förstår dej
Nicke säger:
ska visa ett klipp från afrika
Nicke säger:
1 miljon människor va på ett möte
Nicke säger:
http://www.youtube.com/watch?v=shxu0ba-SKU
Bullysmile säger:
kan tänka mig att den kicken du får av att se eller uppleva det där får jag när jag åker hoj
Bullysmile säger:
så länge man inte skadar andra runtomkring sig får man ängna sig åt vad man vill
Bullysmile säger:
jag ser i alla fall ingen mening med det där
Nicke säger:
nej gud finns ja har sett honom
Nicke säger:
i mitt rum
Nicke säger:
inge bullshit
Nicke säger:
har sett andra saker oxå
Nicke säger:
demoner bland annat
Nicke säger:
de e inge o skojja om
Bullysmile säger:
vill du se jesus?
Bullysmile säger:
http://www.youtube.com/watch?v=RNDJX3Ago8Q
Nicke säger:
har sett
Bullysmile säger:
känner du kraften och det andliga glädjen han ger en
Nicke säger:
stark kille
Bullysmile säger:
mm

Vad säger man liksom? han är 24år, svensk, glad, ser bra ut, rolig/skämtsam.

Men han flyttade ner till gbg och började jobba där och började gå i kyrkan, efter det så säger han jävliga lustiga grejer om andliga upplevelser och ja ni läste ju ovan.
Vet att han "testat/provat" lite olagliga substanser men har ingen aning om hur mycket och exakt vad.

Vad säger man liksom, gillar honom som vän och respekterar honom men ibland säger han saker som får ens öron att nästan trilla av.

Last edited:
en B52 last över stadion där skulle sitta som en pinne i kobajs.

Om han är född 24 så har han ju ett par år på nacken så att säga. Rätt strongt ändå att använda msn vid den åldern tycker jag, att han är lite gaggig råder det ju inget tvivel om dock.

Hade en sån där polare för längesen, som ramlade ner i nånn avgrund kallad Jehovas Vittnen. Tyvärr går det ju inte snacka med dom, och tyvärr väljer dom oftast församlingen före polare!

dunderhonung:säger
"the storm is coming, prepare!"

Citat Bullysmile:
Vad säger man liksom? han är född 24, svensk, glad, ser bra ut, rolig/skämtsam.

Tycker du ska respektera hans tro, och om ni har varit goda polare under en längre tid så har ni väl haft massa gemensamt och det kan du ju hålla vid.
Säg bara till honom vänligt och respektfullt att du har inget emot vad han tror på, men att när ni umgås så vill du inte prata om religion eller någon trosuppfattning då du inte delar hans engagemang och övertygelse,
utan att du bara vill hänga och umgås.
Borde han väl vara reko med eller..?!
Om han är en god vän, så kommer han förstå och inte ifrågasättaa såsom du inte ifrågasätter honom. (?)

har sagt det. i julas när jag träffade honom så snackade vi och umgicks utan nåt sånt här. men när han sitter på msn så börjar han med sådant.

han säger att han inte är med i jehovas utan en katolsk kyrka

Hade en sån där polare för längesen, som ramlade ner i nånn avgrund kallad Jehovas Vittnen. Tyvärr går det ju inte snacka med dom, och tyvärr väljer dom oftast församlingen före polare!

Eller snarare, församlingen styr undan de från omvärlden. Sjukt trist men hade Jag nån nära polare som åkte dit skulle jag göra en serriös insats att försöka få loss denne men sen skulle Jag skita i det.

En vuxen människa som tror på spöken, Då känns det inte som det är nån idé.
Min uppfattning är att det måste handla om något syndrom personer lider av för att vara mottagliga för det där.

Om han är en god vän, så kommer han förstå och inte ifrågasättaa såsom du inte ifrågasätter honom. (?)

Då är man nog lite naiv. Man ska inte glömma att religionen är ett maktredskap baserat på övertygelse och att trotjänarna efter genomförd lobotomi aggerar sökande efter receptiva individer.

Last edited:
Tyvärr vart min lilla kusin bara 20år. Han kom i kontakt med tunga droger en längre period i Österrike då hans bror gick bort i en biloycka och det tog för hårt på honom. innan under och när han "lagt av" så var han mycket i en moske där. De hjärtvättade honom och han snackade också om sådana här konstigheter och hade en hög grad av schizofreni och ibland blev han dessa karaktärer som finns i koranen. riktigt skrämande. han tog tyvärr livet av sig förra året.

Känns som min polare har hamnat i en likadan situation fast inte lite i lika hög grad.

har sagt det. i julas när jag träffade honom så snackade vi och umgicks utan nåt sånt här. men när han sitter på msn så börjar han med sådant.

Fan vilken tung grej:( Det känns så hopplöst. Jag kan inte förstå hur det där kan vara lagligt, än mindre accepterat i samhället! Yttrandefrihet i all ära men Vi måste se över lagar och regler för pyramidspel och sekter.

:mad:

• Gilla
Reaktioner: R2
Fan vilken tung grej:( Det känns så hopplöst. Jag kan inte förstå hur det där kan vara lagligt, än mindre accepterat i samhället! Yttrandefrihet i all ära men Vi måste se över lagar och regler för pyramidspel och sekter.

:mad:

Ja fan de lever i nån jäkla sago värd som de hakat upp sig på och går tillbaks hela tiden och försöker fina svar i den "sagan" genom livet. svaga människor som inte klarar av verkligheten utan måste hyckla om paradiset/helvetet o.s.v.

• Gilla
Reaktioner: R2
Tyvärr vart min lilla kusin bara 20år. Han kom i kontakt med tunga droger en längre period i Österrike då hans bror gick bort i en biloycka och det tog för hårt på honom. innan under och när han "lagt av" så var han mycket i en moske där. De hjärtvättade honom och han snackade också om sådana här konstigheter och hade en hög grad av schizofreni och ibland blev han dessa karaktärer som finns i koranen. riktigt skrämande. han tog tyvärr livet av sig förra året.

Känns som min polare har hamnat i en likadan situation fast inte lite i lika hög grad.

Be att få träffa honom och snacka lite i all välmening och ställ honom lite försiktigt mot väggen. Säg som det är, att du saknar honom och att du är rädd för det där skiten. Försök få honom att släppa alla dumma principer för en gång bara så ni kan snacka allvar.

Kommer du inte åt människan bakom den tomma/glada blicken så är det nog kört.

edit: Vill bara säga att jag lider med dig. En kille från grundskolan "försvann" ett tag och var med i nån sekt/sälja schampopyramidkör. Han dök upp en midsommar lite försynt och försökte pracka på gladfulla människor schampokit. Det var kul att se honom men han blev för jobbig så vi fick säga till honom och då drog han.

Efter det fick vi höra att han utnytjades sexuellt i "kyrkan".. Kändes förjävligt. Hade man vetat något hade man kastat schampogrejerna åt helvette och gett honom en öl och snackat om andra grejjer en stund.

Last edited:
Tyvärr vart min lilla kusin bara 20år. Han kom i kontakt med tunga droger en längre period i Österrike då hans bror gick bort i en biloycka och det tog för hårt på honom.
Innan under och när han "lagt av" så var han mycket i en moske där.
De hjärtvättade honom och han snackade också om sådana här konstigheter och ha hade en hög grad av schizofreni och ibland blev han dessa karaktärer som finns i koranen. Riktigt skrämande.
Han tog tyvärr livet av sig förra året.

Det verkar vara alltför ofta som sådana extrema rörelser inom olika religioner använder sin galenskap och utnyttjar och mentalt våldför sig på människor som är i ett sårbart/svagt läge. Vilsna människor som bara egentligen söker efter nån slags trygghet blir alltför ofta offer för sekter och dylikt.
Beklagar sorgen ang din kusin.

Be att få träffa honom och snacka lite i all välmening och ställ honom lite försiktigt mot väggen. Säg som det är, att du saknar honom och att du är rädd för det där skiten. Försök få honom att släppa alla dumma principer för en gång bara så ni kan snacka allvar.

Kommer du inte åt människan bakom den tomma/glada blicken så är det nog kört.

edit: Vill bara säga att jag lider med dig. En kille från grundskolan "försvann" ett tag och var med i nån sekt/sälja schampopyramidkör. Han dök upp en midsommar lite försynt och försökte pracka på gladfulla människor schampokit. Det var kul att se honom men han blev för jobbig så vi fick säga till honom och då drog han.

Efter det fick vi höra att han utnytjades sexuellt i "kyrkan".. Kändes förjävligt. Hade man vetat något hade man kastat schampogrejerna åt helvette och gett honom en öl och snackat om andra grejjer en stund.

Fy fan! man blir så förbannad på sånt här! finner inte ord!

Det verkar vara alltför ofta som sådana extrema rörelser inom olika religioner använder sin galenskap och utnyttjar och mentalt våldför sig på människor som är i ett sårbart/svagt läge. Vilsna människor som bara egentligen söker efter nån slags trygghet blir alltför ofta offer för sekter och dylikt.
Beklagar sorgen ang din kusin.

Verkligen! i fattiga länder värre då de människor inte har nån annan möjlighet med den situationen som de står i livet och känner att deras enda väg är gud.
Ju närmare och bättre man känner personen som gått med i nåt sånt som blivit hjärntvättad inser man hur sjukt det är.
Tack sweetie!

Last edited:
Många gamla pundare hamnar i sekter.
Verkar som om de behöver det.
Man kanske skall försöka styra över honom i en mindre fanatisk sekt?
Har en kompis som var budistmunk ett tag.
I en lägenhet i Simrishamn.
Även Frälsningsarmén har många fd missbrukare i leden.
De har hjälp många.
Trots töntstämpeln.

Be honom dra åt helvete :cdevil

Förnekar han förintelsen?

Last edited:
En sund tro är det inget fel på, jag har den dock inte men respekterar de som har den.
Men när det övergår till fanatism så blir det inte bara obehagligt utan också farligt.
Tyvärr kan _du_ nog inte göra något åt hans tro, däremot kan du försöka få honom att förstå att du inte är intresserad av sådant utan att han gärna får vara din vän men då på villkoret att tron hålls utanför.

Att använda nedslående argument mot något så stort som en tro blir mest bara patetiskt, låt personen själv få komma underfund med vad han vill tro på.
Det med substanser är ju däremot väldigt oroväckande och något som kanske kräver mer efterforskning... håller han på fortfarande? Då finns det annan hjälp att få.

Dominator-Rocks: Det är inte katolismen som förnekar förintelsen... det är några felguidade individer.

Last edited:
Själv tycker jag att allt dravel om gud och jesus är skrattretande och bara skitprat. Men det är klart att om han vill tro på sånt så är det väl upp till honom. Jag hade nog bett honom att inte prata om sånt alls, utan att ni bara kan umgås ändå som innan.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg