Carolina Klüft dopad?

Nää men det "vet" man ju: Kolla bara på Linda Haglund, Ricky Bruch osv. De blej ju allihopa dopade av sina tränare, konkurrenter osv, och ffa visste de iiiingentiiiiing själva!

Skämt åsido: Inte en helt paranoid tanke faktiskt att bli utsatt för ett attentat av denna modellll. Tyvärr.
app app svensken dopar sig inte!!
Eller hur?:näsblod

Jag har varit elitidrottare med tävlingar runt om i Europa.

Det är prestationshöjande medel som gäller överallt, sorgligt nog.

Är det inte det så är det politik.
då vet du väll lika väl som jag WADAS regler och hur det jobbas i dagens idrott med antidoping, Har tränat med världsmästare och osguldmedaljörer har vänner som nått toppen inom många sporter och träffat många elitidrottsmän, jag har aldrig varit i kontakt med doping.

åsikten "alla i toppen dopar sig" blir ja då riktigt jävla förbannad på och det är idrottsmän som nått halvvägs som har den åsikten som senare sitter i skiten för att ha dopat sig och många som åker dit en gång åker ju dit igen sen, livstids avstängning direkt tycker jag.

Sen förstår jag Clüfts paranoia för skulle hon ha preparat i sig så finns det inget försvar det hon får i sig är hon ansvarig för och hon blir avstängd och uthängd, så funkar det. Finns inga som helst liknande regler i idrotten som för att bli ditsatt med narkotika t.ex så måste det då finnas bevis på att personen tagit det själv.

Verkar lite corney att spekulera i om hon är dopad NU. Hon presterar ju inte toppresultat precis. OM man skulle fundera på om hon varit dopad så skulle väl det i så fall varit för flera år sedan när hon presterade resultat i absolut världsklass. För 2-3 år sedan gjorde jag bättre tider på 60m än hon gör nu, och då ska man ha i åtanke att jag fyller 49 i år. Carolina dopad nu, inte troligt.

insunationer vill jag framföra med denna tråd....

Sicket jävla bottennapp till trådstartande

Skapa en tråd om den småländska nationalklenoden:mad:

Att du befinner dig under det normala intellektuellnivå som förväntas är ju numera iom denna trådstartande konstaterat. :fakta

Samt den sociala kompetensen behövs nog utvecklas en smula för er egen del...

Sorgligt:(

Last edited:
Allt är inte svart och vitt.
Finns det någon sport där eliten inte använder någon sorts kosttillskott?
Vad händer om det aktuella kosttillskottet (otroligt nog) fungerar och därmed blir dopingklassat?
Går man fri om man tog preparatet precis innan det blev klassat?
Om man använder förbjudna preparat under träningen och därmed bygger på sig muskler, men är "ren" under tävling - Är man dopad då?

Om alla prestationshöjande preparat skall förbjudas - Var drar man gränsen?
Till exempel, så blir man fruktansvärt stark och uthållig av isterband och dillstuvad potatis.
Går det att förbjuda?

Allt är inte svart och vitt.
Finns det någon sport där eliten inte använder någon sorts kosttillskott?
Vad händer om det aktuella kosttillskottet (otroligt nog) fungerar och därmed blir dopingklassat?
Går man fri om man tog preparatet precis innan det blev klassat?
Om man använder förbjudna preparat under träningen och därmed bygger på sig muskler, men är "ren" under tävling - Är man dopad då?

Om alla prestationshöjande preparat skall förbjudas - Var drar man gränsen?
Till exempel, så blir man fruktansvärt stark och uthållig av isterband och dillstuvad potatis.
Går det att förbjuda?

Reglerna är välldigt tydliga att du inte får använda preparat som påverkar din kropp prestationsmässigt på något sätt, finns många prepparat som är dopingklassade pga at de påverkar dig men gör det dock negatift men går under de kriterierna och det ska bevisas att du inte kan producera den nivå av halterna av ämnet själv, är väll där de inte kan fälla kreatin eller vad de är pga att du kan äta kött från naturen och komma upp i den mängd som kroppen kan ta hand om, dock vill inte jag sätta mig o äta 24kg rått kött varje dag, använder själv inte det över huvud taget dock.

Kändes som de va en grej för nått år sedan att alla tog kosttillskott men de jag ser har sett sista tiden har det inte varit många, jag tränar bättre på riktigt framställda kolhydrater och proteiner.

Ja man fälls för doping om man har otillåtnat preparat i kroppen under träningsperiod. Under träningsperioderna är besöken flitiga av kontrollanter där det finns större namn och då testas även ett flertal slumpvis valda klubbkompisar från alla olika nivåer. Och kontrollanterna hittar de som de e ute efter då de konstant, (tror det är tre månader i förväg), måste rapportera var de kommer befinna sig någonstans och finns man inte där blir det avstänging. Inom min idrott är man skyldig att rapportera detta om man står med på 50 eller 100 listan i världen inom någon av grenarna eller så rapportera till riksidrottsförbundet om man är med i juniorlandslag eller simmar på hög nivå och då räcker det att man är 3 dagar i förväg att rapportera en platts man befinner sig på med högst 72 timmars melanrum.

Isterband och dillstuvad potatis står dock med på röda listan som du kan hämta i din lokala apotekaffär med prepparat som säljs där som inte är tillåtna i tränings och tävlingssamanhang där ser du även vilka prepparat av dom som är tillåtna under träning men inte tävling o de som är otillåtna både under träning och tävling ;)

Jag tror dessa herrar rena! doping?? va fan ronny coleman är ju fan polis och de tillhör världs eliten inom Bodybuilding. De testas hela tiden och är rena!

olympia2004-f_bild14.jpg

Jag tror dessa herrar rena! doping?? va fan ronny coleman är ju fan polis och de tillhör världs eliten inom Bodybuilding. De testas hela tiden och är rena!

Hahaha, en människa och dess naturliga produktion av 7mg testosterson om dagen kommer inte ens nära det resultat som dessa herrar visar upp.

Just inom BB är det mycket vanligt att diverse steroider används.

Last edited:
Massa text med en sida av sanningen.

Men:
Det är inget svar på var man drar gränsen.
Det jag menar är att om man skall följa mediadrevet i Sverige, där allt skall vara så ärligt och renhårigt som möjligt, så kommer det att sluta med att samtliga tävlingsdeltagare får övervakas ständigt så att de äter samma mat, dricker samma dryck osv.
Oavsett vad du äter eller dricker, så är det prestationshöjande i jämförelse med att låta bli.

I andra länder/kulturer har man en annan inställning till doping.
Tävlar man i att springa fort, så gör man vad man kan för att springa fortare.

Men:
Det är inget svar på var man drar gränsen.
Det jag menar är att om man skall följa mediadrevet i Sverige, där allt skall vara så ärligt och renhårigt som möjligt, så kommer det att sluta med att samtliga tävlingsdeltagare får övervakas ständigt så att de äter samma mat, dricker samma dryck osv.
Oavsett vad du äter eller dricker, så är det prestationshöjande i jämförelse med att låta bli.

I andra länder/kulturer har man en annan inställning till doping.
Tävlar man i att springa fort, så gör man vad man kan för att springa fortare.

jao har skuttat runt hela morgonen och försökt tänkt ut ett svar men blir bara kortslutning så jag tror jag avstår :rolleyes:

mendet du säger om att äta samma osv o allt det blir ju fel och ja utan mat så presterar man ju inte men det är så individuellt vilken kost som passar just dig o vilken period av träning som passar dig då ska ju alla göra precis samma träning också och alla på den högre nivån tränar ju individuellt anpassat för att få en träning som gör att man utvecklas som person samma sak med kost, men visst det finns faktiskt maträtter som är dopingklassade ^^ tror det är någon gris i spannien man kan käka med så höga värdena v nått ämna så killar åker dit men tjejer har naturlig produktion av de ämnet eller tvärtom :hihi

Men varje individ testar sig fram och hittar sin metod inom kost osv så det finns inga aktiva som kämpar för att det ska bli så lika med det är ju helt klart en extrem variant som kan ses som ett slut om media får som de vill men då skulle det vara kost som endast passar en person men jag tror inte man kommer hamna där.

öhm fick du svar på det du tänkte den här gången då?:brinnerup

Ingen når toppen utan att dopa sig - tyvärr.

Förstår inte varför folk ska ge Mavve 3 negativa omdömen?

Mavve har rätt, och Kluft är förmodligen inget undantag. De flesta dopar sig på ett eller annat sätt, och hur ska nu Kluft vara dessutom bättre än sina konkurrenter utan någon form av dopning? Det råder ingen tvekan om att hon är duktigare än dem, men att påstå att de andra dopar sig och hon inte gör det är skrattretande och löjligt.

Jag tar inte ifrån henne hennes framgång i och med att jag säger detta - hon är ju duktigare än de andra, dopning är bara a part of the game. Don't hate the playa, hate the game :rofl

Ronnie Coleman var polis en gång i tiden, sen blev han BB. Den killen är inte ren någonstans. Steroider så det skriker om det hahahaha.

Sicket jävla bottennapp till trådstartande

Skapa en tråd om den småländska nationalklenoden:mad:

Att du befinner dig under det normala intellektuellnivå som förväntas är ju numera iom denna trådstartande konstaterat. :fakta

Samt den sociala kompetensen behövs nog utvecklas en smula för er egen del...

Sorgligt:(

lättstött?

lugna ned dig lite nu, pm'a mig din hemaddress, så skickar jag en klüftposter till dig, som plåster på såren.

Hahaha, en människa och dess naturliga produktion av 7mg testosterson om dagen kommer inte ens nära det resultat som dessa herrar visar upp.

Just inom BB är det mycket vanligt att diverse steroider används.

Skulle vara lite ironisk!
Tyvärr tänker många så som jag skrev i texten.

Ronnie Coleman var polis en gång i tiden, sen blev han BB. Den killen är inte ren någonstans. Steroider så det skriker om det hahahaha.

Han jobbar ett antal timmar om året för att få behålla sin polis"bricka" annars är det BB som gäller!

Last edited:
Förstår inte varför folk ska ge Mavve 3 negativa omdömen?

Mavve har rätt, och Kluft är förmodligen inget undantag. De flesta dopar sig på ett eller annat sätt, och hur ska nu Kluft vara dessutom bättre än sina konkurrenter utan någon form av dopning? Det råder ingen tvekan om att hon är duktigare än dem, men att påstå att de andra dopar sig och hon inte gör det är skrattretande och löjligt.

Jag tar inte ifrån henne hennes framgång i och med att jag säger detta - hon är ju duktigare än de andra, dopning är bara a part of the game. Don't hate the playa, hate the game :rofl

ge han en possetiv då inte mer med det, hade du varit insatt i idrotten i dag hade du väll förstått hur svårt det är i sverige dock vet jag absolut inget om vilka som håller på med det då det säkert är någon som gör det men statestiken är ganska tydligt inom vilka idrotter det är poppulärt men det jobbas lika mycket med det inom dom större idrotterna i sverige och försvårar det något så extremt.

Tyngdlyftning 365 fällda
Styrkelyft 54 fällda
Friidrott 20 fällda

och jag kan tänka mig att friidrottarna är bra mer övervakade än båda dom övre men kanske mer strökontroller där.

hur det är i andra länder har jag ingen anining om.

EDIT: 81-07 kommer statestiken från.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...