Two stroke man
Gudomlig sporthojare
Surfade lite på SOE och hittade en tråd som saknas på SH.
http://forum.soe.se/showthread.php?t=26177
Regler:
Startläge: Hjul monterat på hojen, och åtdraget däcklås. dvs Åkklart(endast punktering godkänds som avvikelse från "körklar")
Stoppläge: Slang plus ev däck bytt, annars samma som åvan. Pumpat minst 1 kilo.
Totaltiden är det som räknas, dvs både fram och bak. Dock behöver inte bägge bytas samtidigt, dvs byter du bakslang idag och framslang nästa månad så adderas tiderna av den den självutnämnde dommaren TSM.
Du måste klocka tiden. Uppskattad tid räknas inte.
Tillåtna verkyg är normala handverktyg, vanliga däckjärn, kompressor, såpa mm
Inga maskiner är tillåtna.
Klassindelningar:
1.) crosshjul
2.) motardhjul med slang
3.) 17" slanglöst minst 150mm bredd bak, minst 110mm fram
4.) Trampcykel, Här multipliceras tiden med 0.9 för varje öl man druckit före start. Samt med 0.5 för varje öl som drick mellan start och stopp.
Som trådskapare borde jag väl börja med mina egna tider men ni får tyvärr vänta på mina tider tills nästa gång jag ska lägga om däck.
Klass 1
1.) Inge Flyt, tot: 3:49:00, bak: 2:00:00, fram: 1:49:00
Klass 2
Klass 3
1.) Gits, tot: 2:30
Klass 4
1.) Full Tramp, tot: 7:00:00, bak: 4:00:00, fram: 3:00:00 (12 öl före start, 15 under arbetet)
Bubblare
1.) Gits, däckkrängning framhjul 7:40
2.) Two stroke man, däckkrängning bakhjul 14:19
http://forum.soe.se/showthread.php?t=26177
Regler:
Startläge: Hjul monterat på hojen, och åtdraget däcklås. dvs Åkklart(endast punktering godkänds som avvikelse från "körklar")
Stoppläge: Slang plus ev däck bytt, annars samma som åvan. Pumpat minst 1 kilo.
Totaltiden är det som räknas, dvs både fram och bak. Dock behöver inte bägge bytas samtidigt, dvs byter du bakslang idag och framslang nästa månad så adderas tiderna av den den självutnämnde dommaren TSM.
Du måste klocka tiden. Uppskattad tid räknas inte.
Tillåtna verkyg är normala handverktyg, vanliga däckjärn, kompressor, såpa mm
Inga maskiner är tillåtna.
Klassindelningar:
1.) crosshjul
2.) motardhjul med slang
3.) 17" slanglöst minst 150mm bredd bak, minst 110mm fram
4.) Trampcykel, Här multipliceras tiden med 0.9 för varje öl man druckit före start. Samt med 0.5 för varje öl som drick mellan start och stopp.
Som trådskapare borde jag väl börja med mina egna tider men ni får tyvärr vänta på mina tider tills nästa gång jag ska lägga om däck.
Klass 1
1.) Inge Flyt, tot: 3:49:00, bak: 2:00:00, fram: 1:49:00
Klass 2
Klass 3
1.) Gits, tot: 2:30
Klass 4
1.) Full Tramp, tot: 7:00:00, bak: 4:00:00, fram: 3:00:00 (12 öl före start, 15 under arbetet)
Bubblare
1.) Gits, däckkrängning framhjul 7:40
2.) Two stroke man, däckkrängning bakhjul 14:19
Last edited: