Rolig historia om ett par högtalare...

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Började med att jag satt ut ett par golvhögtalare på blocket...

Ringde en kille efter ett par dagar(den enda som ringde).

Han lät intresserad och ville ha dem. Hörde att det var något fel på killen som ringde. Han var ju inte full eller påverkad men jag tänkte att det är en riktig bonne eller så har han inte alla bestick i lådan.

Han sa att han ville ha dem men så var det ju ett krux. Han hade ju inget körkort och undrade om jag kunde köra och lämna dem hos honom mot ersättning. Han bodde ca 4 mil från mig så jag tyckte det var ok. Han var ju den enda som var intresserad. Sen var det ju ett krux till. Han hade ju inga pengar förrän slutet på månaden och undrade om han kunde få betala dem senare.
Visst tänkte jag , om vi skriver ett kvitto på att det ska betalas senast den 25:e så är ju allt frid och fröjd.

Jag och min sambo satt oss i bilen och körde med högtalarna där bak. Efter någon km ringde det i telefonen. Då var det ju den här killen igen:
- Jag bara undrar om ni vill ha kaffe när ni kommer?
Jag svarade lite snabbtänkt att vi hade precis druckit kaffe på maten så det behövs inte. Ville ju gardera mig om det nu var en skummis. Min sambo tyckte självklart att jag skulle tackat ja, men jag hade mina aningar.

Väl framme utanför hans hus gick jag och plingade på. Och öppnar gör en lite lätt skelögd kille. Han var ju inte utvecklingsstörd eller något, men han hade nog gått på särskola eller något sånt. Inget ont om såna förstås. Vi bar in högtalarna, kopplade in dem, skrev på kvittot och det var klart. Då börjar han fråga var jag jobbar mm mm. Han säger att vi var ju himla trevliga och om vi åkte förbi nån gång kunde vi bara stanna och knacka på....

Säkert tänkte jag... Tackade och åkte hem. Nån dag senare började han skicka sms till mig.
1: Vad kostade högtalarna när de var nyà?
Jag svarade 1500 kr.

2: Dom e riktigt fina och ljudet är suveränt oxå.
Svarade inget på det men efter nån dag kom sms nr 3:

3: Tjena! Vad gör ni helgen 24-25 oktober?
Eftersom tjejen var höggravid svarade jag att antingen jobbar jag eller så ligger vi på BB.

4:Okay! Jo vi undrar om ni hade lust att göra oss sällskap över en middag hos oss? Mvh Peter och Ann.
Shit! I have a stalker!!!! Svarade att vi inte ville åka någonstans så nära födseln. Men tack ändå. Nu började det bli jobbigt.

Nån dag senare nr 5: Tjena! Vad gör ni ikväll då?
Då låg vi på BB och hade precis fått en pojk.

6: Vi får önska er ETT STORT GRATTIS TILL NEDKOMSTEN AV ER SON! Mvh Peter och Ann. Svarade inget på det.

Någon dag senare fortfarande på BB kl: 6.47 på morgonen kom nr 7:
Go´morron! Vad ska er son heta? Mvh Peter och Ann.
Grrrrr. Kl 6.47 på morgonen!!!! Nu börjar man bli arg! Svarade inte på det.

Till råga på allt när jag sitter på en fest några dagar senare hos en kompis. Då ringer han mitt hemnr men sambon svarar inte. Då ringer han min mobil och börjar kallprata och frågar vad jag gör mm. Jag kan knappt hålla mig för skratt då detta ändå är rätt komiskt. Han har ju inte så mycket att säga så vi lägger på.

Några dagar senare nr 8:
Tjena! Vad gör ni den 21 november? Mvh Peter och Ann. Nu började jag bli trött på honom så jag svarade: Varför undrar du?

9: Jo, därför vi tänkte bjuda hit er på middag på kvällen kl.19?
Nu fick det vara nog! Tror han att vi ska åka dit med en bebis på en månad och äta middag med dem?

Svarade: Jag förstår att du bara försöker vara trevlig, men nu ber jag dig vänligen men bestämt att inte skicka flera sms. Mvh Magnus.

Efter det blev det tyst.

Vad har vi lärt oss av detta? Sälj aldrig några högtalare på blocket!!!!!!

hahahahah skrev du i annonsen inga kompisar, tack! el va d e dom brukar skriva......d måste du ju göra annars får du skylla dig sjlv. :arsele

:hihi :rofl

Haha, han hade nog inte så många kompisar den...:gnissla

:hihi :rofl

Jag har aldrig fattat varför folk skriver "inga brevkompisar" m.m. på blocket, men nu gör man ju det :D

Vad har du för telefonnummer, jag är sugen på ett par kamdrev till en volvo?

Föresten har jag en liten sammankomst den 31, kan du komma hit och visa upp dom då, inget märkvärdigt, men du bör ha frack!

nästa gång jag vill få iväg nåt för överpris och snabbt kommer jag skriva vill ha en massa brevvänner eller nya kompisar!

Vad har du för telefonnummer, jag är sugen på ett par kamdrev till en volvo?

Föresten har jag en liten sammankomst den 31, kan du komma hit och visa upp dom då, inget märkvärdigt, men du bör ha frack!

:rofl

(Varför tänkte jag inte på det?)

Fyfan, har råkat ut för en sån snubbe en gång, han skulle lägga till mig på MSN & tyckte vi var värsta blodsbröderna efter att jag hade sålt en pryl fråm min gamla M3:a för många år sedan...han var riktigt störd, det är fan lite creepy med sånna människor......hur ska du få betalt nu då? ska du åka hem till honom & fika & få pengarna kontant? hehe!

:rofl :näsblod
Stackare! (både han och du då) :D

Var nog en ensam själ som inte hade så mycket vänner och social kontakt med andra människor och så dök ni upp och var trevliga, vilket de nog tolkade som lite mer än vad det var. :)

Tyckte du handlade rätt, han den där killen skulle kanske överlägga att skaffa vovve: kärlek på kommando :D

Fyfan, har råkat ut för en sån snubbe en gång, han skulle lägga till mig på MSN & tyckte vi var värsta blodsbröderna efter att jag hade sålt en pryl fråm min gamla M3:a för många år sedan...han var riktigt störd, det är fan lite creepy med sånna människor......hur ska du få betalt nu då? ska du åka hem till honom & fika & få pengarna kontant? hehe!

Det där med MSN är ju rätt vanligt förekommande har jag förstått, så fort man svarar på ett mail så folk får en adress så ska dom adda på MSN.

Jag är inte intresserad av att adda någon som undrar om ett par 19" saabfälgar passar på en duett-epa.

Jaa.. Speciellt högtalare verkar intressera en mängd underliga människor.

Sålde ett par lite ovanliga högtalare på Blocket, blev sedan mailbombad och uppringd av allehanda människor i norden, USA, Frankrike och tom Turkiet.

Flera berättade mycket inlevelsefullt om sin "affektion" för dessa högtalare då de var väldigt måna om att just de skulle få köpa dem, själv ansåg jag de vara mina sämsta men smaken är som :arsele

Jag tror att det finns en överrepresentation "underligt" folk i kategorin Hifi-intresserade och har själv stött på många rätt speciella men ändå trevliga människor då jag själv köper någon pryl ibland. Nu tror jag ju inte att TS högtalare direkt tillhörde Hifi kategorin men köparen kanske har ett sådant intresse.

Men gör dom det? Passar alltså.

Neeru, det gör dom inte,l däremot kan man tvinga på mercedesfälgar på duetterna, det är fel bultcirkel men det går med lösa konor!

Jaa.. Speciellt högtalare verkar intressera en mängd underliga människor.

Sålde ett par lite ovanliga högtalare på Blocket, blev sedan mailbombad och uppringd av allehanda människor i norden, USA, Frankrike och tom Turkiet.

Flera berättade mycket inlevelsefullt om sin "affektion" för dessa högtalare då de var väldigt måna om att just de skulle få köpa dem, själv ansåg jag de vara mina sämsta men smaken är som :arsele

Jag tror att det finns en överrepresentation "underligt" folk i kategorin Hifi-intresserade och har själv stött på många rätt speciella men ändå trevliga människor då jag själv köper någon pryl ibland. Nu tror jag ju inte att TS högtalare direkt tillhörde Hifi kategorin men köparen kanske har ett sådant intresse.

Sinus högtalare drar till sig underliga "samlare", var det såna?

Last edited:
Neeru, det gör dom inte,l däremot kan man tvinga på mercedesfälgar på duetterna, det är fel bultcirkel men det går med lösa konor!

Du verkar kunna mycket om högtalare, jag vill inte spamma sönder den här tråden med massa frågor, byta msn?? :D

Fyfan, har råkat ut för en sån snubbe en gång, han skulle lägga till mig på MSN & tyckte vi var värsta blodsbröderna efter att jag hade sålt en pryl fråm min gamla M3:a för många år sedan...han var riktigt störd, det är fan lite creepy med sånna människor....
Hur ska du få betalt nu då?
Åka hem och fika med honom? hehe!

Vaddå? Är inte just sådana annonser till för att snylta åt sig gratis
fika och kaffe eller..?! :D

Last edited:
Fika är underskattat när man kollar på annonser. Men se till att ni fikar innan ni köper något så ni hinner lyssna på när de börjar bli familjära och berätta om vilket skick prylarna är i egentligen. :mattias

Skönt att se att man inte är ensam om att få manliga stalkers på halsen :D
Problemet är att bli av med dom utan att få dåligt samvete.

*/ ?>
Nyheter
MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Back