Sanning i da vinci koden?

Shadow

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
Jag, lite sent ute kanske, läste ut boken för ett litet tag sen och jag undrar om det är några symbol/relions-snillen här som har någo koll..
Hur mycket från själva boken är egentligen sanning och/eller fakta?

Alla symboler som ska representera kvinna eller man som det snackas om i
den sista måltiden-målningen, stämmer det? Tillhörde verkligen Da vinci brödraskapet som trodde att det ända sättet en man under sin livstid kunde uppleva gudomlighet var vid orgasm vid sex?

Ja om det finns några som studerat lite av detta och vill dela med sig lite intressant fakta skirv gärna här!

Jag läste också nyligen boken, och hade hört en del kritik mot den.
Kollade wikipedia och där tar dom upp vissa tunga saker, bl.a. är "priory of scion" ren fabrikation.
Kolla wikipedia.

Fan kollar ni aldrig kvalitets TV?

Natgeo eller Discovery körde ju ett program där dom totalsågade alla "sanningar" i den boken..

Den är jävligt spännande iaf. Skit samma om det inte är sant :näsblod

Vad gäller sanning och böcker håller jag mig till NE eller Focus,allt annat är jag tveksam till.

Vad gäller kvalite och tv i samma mening så håller jag mig till hårdvarubeskrivning,allt annat är jag säker på inte stämmer.

Henrik

Inte vet jag, men nog ser "Johannes" allt lite cheyig ut:
Da_Vinci_The_last_supper_detail_Da_Vinci_code.jpg

Hur mycket som helst är påhittat. Ta det för vad det är, underhållning. Dra inte för stora växlar.

Det är en barnbok skriven av en snubbe med mycket fantasi *och väldigt dålig sådan allt för ofta*
Dessutom är väl mycket plagierat om man får tro allt man läser...
Är det någon som har läst hans andra skitböcker? Han är ju skapligt överskattad den där snubben...

Har man lyckats skriva världens mest sålda roman så tycker iaf. inte jag att man kan ses som överskattad. Ta böckerna för vad dom är istället, skönlitterära.

Och Elton John har skrivit/framfört världens mest sålda singel men det innebär inte att den är bra för det utan mest bara att folk har dålig smak :)

Jag, som så många andra, gick på hypen när det begav sig och jag läste 2 av hans böcker. Det var ju rena rama ungdomsboken, Harry Potter får anses vara mer avancerad än hans böcker.
Och det är väl just när en författare har sålt så mycket för så lite som man får anse honom som överskattad? Eller när ska man anses som överskattad? När man skriver en fulländad bok som bara läses av 2st personer?

Och givetvis tar jag dem för vad de är, skönlitterära. Det är ju tydligt att folk INTE gör det, därav tråden...

Eller när ska man anses som överskattad?

Överskattad betyder att något är ansett bättre än vad det är (läs: John Hopkins :hihi ). Missförstå mig rätt, jag är långt ifrån ett überfan av Brown's verk. Men man kan inte bortse från att han är en av världens mest framgångsrika skönlitterära författare. Svårt att se nån som lyckats samt blir "bäst" på det han gör skulle vara överskattad. Iofs. är ju överskattning en högst subjektiv uppfattning, så denna smiley passar bra här.. :glömdet :tummenupp

Och Elton John har skrivit/framfört världens mest sålda singel men det innebär inte att den är bra för det utan mest bara att folk har dålig smak :)

Jag, som så många andra, gick på hypen när det begav sig och jag läste 2 av hans böcker. Det var ju rena rama ungdomsboken, Harry Potter får anses vara mer avancerad än hans böcker.
Och det är väl just när en författare har sålt så mycket för så lite som man får anse honom som överskattad? Eller när ska man anses som överskattad? När man skriver en fulländad bok som bara läses av 2st personer?

Och givetvis tar jag dem för vad de är, skönlitterära. Det är ju tydligt att folk INTE gör det, därav tråden...

Ett faktum man kan läsa ut av mycket du skriver är att det du tycker är skit är skit, därmed basta(!) och mycket du tycker är bäst är bäst, därmed basta!

Om väldigt många tycker något är bra men inte du, så är det inte automatiskt skit!

Jag tycker böckerna är bra, men liknar varann lite väl mycket.

/ Jens

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...