Jag, lite sent ute kanske, läste ut boken för ett litet tag sen och jag undrar om det är några symbol/relions-snillen här som har någo koll..
Hur mycket från själva boken är egentligen sanning och/eller fakta?
Alla symboler som ska representera kvinna eller man som det snackas om i
den sista måltiden-målningen, stämmer det? Tillhörde verkligen Da vinci brödraskapet som trodde att det ända sättet en man under sin livstid kunde uppleva gudomlighet var vid orgasm vid sex?
Ja om det finns några som studerat lite av detta och vill dela med sig lite intressant fakta skirv gärna här!
Hur mycket från själva boken är egentligen sanning och/eller fakta?
Alla symboler som ska representera kvinna eller man som det snackas om i
den sista måltiden-målningen, stämmer det? Tillhörde verkligen Da vinci brödraskapet som trodde att det ända sättet en man under sin livstid kunde uppleva gudomlighet var vid orgasm vid sex?
Ja om det finns några som studerat lite av detta och vill dela med sig lite intressant fakta skirv gärna här!

). Missförstå mig rätt, jag är långt ifrån ett überfan av Brown's verk. Men man kan inte bortse från att han är en av världens mest framgångsrika skönlitterära författare. Svårt att se nån som lyckats samt blir "bäst" på det han gör skulle vara överskattad. Iofs. är ju överskattning en högst subjektiv uppfattning, så denna smiley passar bra här..