Ute och kört idag!

Jaha idag har jag och wilcan provkört 2 kawa och en Honda. :D (Wilcan letar efter hoj)
Löddeköpinge fick stå för en ER6F och Z750.
Helsingborg för FIreblade 1000rr-08 :tummenupp

Ja ni kan ju lista ut vilken som var roligast! :banana

Rolig dag! :yoparty

Last edited:
Jaha idag har jag och wilcan provkört 2 kawa och en Honda. :D (Wilcan letar efter hoj)
Löddeköpinge fick stå för en ER6F och Z750.
Fleninge för FIreblade 1000rr-08 :tummenupp

Ja ni kan ju lista ut vilken som var roligast! :banana

Rolig dag! :yoparty

Ja fy fan, tack som fan för idag Kriss. Kan knappt tro vad som hände idag. Säljaren "Ja, testa att dra full gas vid 11k varv så ska du få känna hojen"..Nöjde mig med gasa lite lättare å växla vid iaf 6-8k varv, räckte bra det. För när man fan varvat ur 2an så var man ju redan uppe i 200km/h.. Var inte ens ute för det.

Hangover när man var 10år gammal. SLÄNG DIG I VÄGGEN!

Ja fy fan, tack som fan för idag Kriss. Kan knappt tro vad som hände idag. Säljaren "Ja, testa att dra full gas vid 11k varv så ska du få känna hojen"..Nöjde mig med gasa lite lättare å växla vid iaf 6-8k varv, räckte bra det. För när man fan varvat ur 2an så var man ju redan uppe i 200km/h.. Var inte ens ute för det.

Du menar alltså på fullaste allvar att du överskred hastighetsbegränsningen? :confused:

Det var så lite så.. kul va det som bara den! :yoparty
Bladen gick undan med dom feta Leo Vince rören.. hehe Synd att det var så kallt bara.. men det kände man knappt av då adrenalinet pumpade ända ut i tårna.

Allt var under full kontroll. Höll på skita på mig vid 6-8k varv som sagt. Hade aldrig vågat, eller om jag gjort, hade det inte känts direkt bra att slå ut all kraft ur bågen när man har så lite körerfarenhet som jag har.
Man överskattar ofta sin egen förmåga.

Hmmm, ung och ovan förare, ny r-båge, 10:e februari i Sverige och 200 blås alltså?
Är det någon mer än jag som ser sådana goa röda varningslampor över hela den sammanfattningen?
Sorry att behöva påpeka det uppenbara, förstår att det var en jäkla upplevelse, men även om vi pratar södra delarna av landet lär det väl knappast vara någon som helst värme i vägbanan.

(Nästa gång någon tjurar över att det är så dyrt att försäkra r-hojar som ung man skall jag nog länka till den här tråden... :D )

Ta't lite piano, och ha lite mer respekt för det du gör, så får du njuta av bågar i framtiden med. :)

/känner sig som lite jourhavande moraltant

Hmmm, ung och ovan förare, ny r-båge, 10:e februari i Sverige och 200 blås alltså?
Är det någon mer än jag som ser sådana goa röda varningslampor över hela den sammanfattningen?
Sorry att behöva påpeka det uppenbara, förstår att det var en jäkla upplevelse, men även om vi pratar södra delarna av landet lär det väl knappast vara någon som helst värme i vägbanan.

(Nästa gång någon tjurar över att det är så dyrt att försäkra r-hojar som ung man skall jag nog länka till den här tråden... :D )

Ta't lite piano, och ha lite mer respekt för det du gör, så får du njuta av bågar i framtiden med. :)

/känner sig som lite jourhavande moraltant

jag håller fullt med dig, till o med jag som relativt erfaren med R hoj, skulle inte blåsa på i 200 under en dag som idag

jag vill inte heller vara någon maroltant, men tänk er för.
vägbanan är kall, våt på sina ställen. 180 hk & den spinner loss ganska lätt upp till 6:ans växel

jag vill INTE läsa om er i minneslunden

Jag vill absolut inte låta som någon skitunge, likt mycket av folket jag jobbar med. "Ey, köp en R1a, de är feta som fan, jag har en polare som stuntar med en ninja.. woawwoawoaoaoa".. Snubben som visade sig stunta var visst en gammal klasskompis till mig som arbetskollegan kände. En dag körde han sin stunthoj till jobbet för att hälsa på mig. Vi snackar däck med inget mönsterdjup, kuggarna på drivpaketet som är spetsiga som jag fan inte vet vad.

När jag väl pratar om dessa sorters personer så drar jag direkt en paralell till moppe-fuckona för några år sedan, som skulle fälla in fotpinnarna för att åka 10km/h fortare. Körde/köpte därför aldrig moped, just på grund av denna faktor.

Trodde jag gjorde det hyfsat klart med min förra mening "Allt var under fu...." "Man överskattar sig lä.." osv.
Jag förstår vad, eller hoppas jag förstår vad ni mer flera års erfarenhet menar, att jag kom upp i dem hastigheterna idag, var efter jag snällt nästan varvat ur 2an, sedan växlat, och fick en shock när jag kollade hastigheten på den tomma vägen utan hus på sidorna och skymda..

Härligt att kritiken inte iaf var så hetsig som man många gånger får läsa på det här forumet. Jag skulle själv anse mig själv som en mer riskmedveten/osv 19-åring än de flesta i min ålder, och som sagt. Varvade upp 2an, slängde i 3an, tittade på mätaren, fick en chock, bromsande lungt ner. Från mitt perspektiv skedde allt under kontroll, jag som sagt, varvade aldrig bågen direkt brutalt, eller drog med all kraft över fartreglaget.

En sammanfattning, den sista bilden jag vill ha över mig är att jag är en respektlös snorunge som inte förstår sig på något med trafikens faror osv.
Hoppas ni förstår lite över min dåligt formulerade text.

Peace, love and understanding! :yoparty :fyllisar

Last edited:
En sammanfattning, den sista bilden jag vill ha över mig är att jag är en respektlös snorunge som inte förstår sig på något med trafikens faror osv.
Hoppas ni förstår lite över min dåligt formulerade text.

Peace, love and understanding! :yoparty :fyllisar
Det intrycket gör du faktiskt inte men ibland så lyser den naiva 19-åringen igenom, och jag förstår det, tror de flesta här inne var som du när vi var 19.

En sak du ska tänka på, och som jag inte fattar hur MC-handlaren missade, är att du faktiskt provkört en hoj du inte har körkort för. Eftersom du måste köra begränsat, 25 kW, så gjorde du dig skyldig till olovlig körning. Det innebär förmodligen att försäkringen på hojen inte gällde och hur du fick ut hojen är obegripligt (så vida nån "annan" signade provkörningspappret :rolleyes: ) Hur säljaren dessutom kan "hetsa" nån med orden "Ja, testa att dra full gas vid 11k varv så ska du få känna hojen".. när det bara är ett par grader ute är fan idiotiskt. Jag har själv tappat greppet i framhjulet två gånger när vi tävlade på grund av kalla däck och halt väglag, det säger bara bye bye.

Oavsett vilket, tänk till innan, sånt här kan sluta illa.

Det intrycket gör du faktiskt inte men ibland så lyser den naiva 19-åringen igenom, och jag förstår det, tror de flesta här inne var som du när vi var 19.

En sak du ska tänka på, och som jag inte fattar hur MC-handlaren missade, är att du faktiskt provkört en hoj du inte har körkort för. Eftersom du måste köra begränsat, 25 kW, så gjorde du dig skyldig till olovlig körning. Det innebär förmodligen att försäkringen på hojen inte gällde och hur du fick ut hojen är obegripligt (så vida nån "annan" signade provkörningspappret :rolleyes: ) Hur säljaren dessutom kan "hetsa" nån med orden "Ja, testa att dra full gas vid 11k varv så ska du få känna hojen".. när det bara är ett par grader ute är fan idiotiskt. Jag har själv tappat greppet i framhjulet två gånger när vi tävlade på grund av kalla däck och halt väglag, det säger bara bye bye.

Oavsett vilket, tänk till innan, sånt här kan sluta illa.

Visst, nu när jag läser det hela så överdrev jag det något det där med "11k varv" Antagligen för jag fortfarande var helt till mig för den körupplevelsen jag precis hade bevitnat. Nu när jag tänker efter så hörde jag om att jag skulle känna på bågen vid dem varvtalen och känna hur bågen drog då, något jag aldrig gjorde. 6-8k varv räckte för mig (om det ens var så höga varvtal) -och min kör-erfarenhet.
Sedan vet jag inte om du haft 25kw kort själv, men att gå och provköra en 25kw båge är mer eller mindre helt omöjligt, att jag sedan 'går ut och själv lånar en uthyrd båge' på mitt eget ansvar och att jag är fullt medveten om att inga försäkringar gäller,och ja.. osv ni vet vad jag snackar om. Därefter har inte säljaren något som helst ansvar. Jag kan inte se hur säljarna gjort något fel eftersom jag själv haft hela ansvaret.

Och i dina ögon ser jag väl ut som någon random idiot med knappa körkunskap/erfarenhet, men visst. Jag hade kontroll, fast det vet man väl först tills man lagt hojen? :)

Den enda anledningen för att köra en runda med den sistnämda hojen var att jag ville känna hur vindmotståndet var. Z750an var helt omöjlig i lite högre hastigheter, och Er6an var en helt annan motorcykel än den som jag är ute efter, men även bara den som fanns för provkörning, förrutom Z750an då som är en nakenbåge.

Hoppas du kan se det från mina ögon med.

Sist men inte minst, tack för den sista raden Maverick.
Respekt.

Får hoppas på lite mer snö nu så man kan åka bräda nästa vecka istället, och att det sedan inte snöar mer så man kan köra båge snart :D :D :D

Vem var det som körde sin KTM på Berga? Korsningen från HD till Ringstorp å stannade där ! :D Knappt en vecka sedan :D
Abstinenten pulserade. :p

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back