Shoei X-spirit / Shoei X-eleven

pinocchio

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2007
Ort
Skutskär
Hoj
1998 Suzuki Gsxr 750
Rund eller oval huvudform ?
Antingen har man ett Araihuvud eller Shoei dito säger försäljarna. Och efter att provat olika hjälmfabrikat samt modeller så kom jag fram till att Shoei X-spirit passar mitt huvud bäst.
Nu har jag spanat in en Shoei X-eleven med ball lackering som finns over there, ja vi pratar Us and a.

Någon som vet om det är skillnad i passform mellan X-spirit och den amerikanska motsvarigheten X-eleven ?

Är det samma "kruka" fast med ett annat modellnamn ?

Peter
 
Frågan kvarstår.
-Är det samma hjälm ? Anyone ?

/ Peter

Ja, det är samma. Hade en Abe Norick X-eleven som jag vurpade med. När jag skulle lösa ut en ny så sa försäljaren att här i (Europa) heter den X-spirit.

Så då ska det vara samma, om inte försäljaren bara sa det för att sälja:rolleyes:
 
Ja, det är samma. Hade en Abe Norick X-eleven som jag vurpade med. När jag skulle lösa ut en ny så sa försäljaren att här i (Europa) heter den X-spirit.

Så då ska det vara samma, om inte försäljaren bara sa det för att sälja:rolleyes:

Det var det jag misstänkte.
Hursomhelst, tack för svaret ! :tummenupp

Btw...Shoei har släppt en ny Abe replica i Japan som är pretty läcker.
/Peter
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top