Vilken drog är farligast?

Status
Ej öppen för fler svar.
jojo, men rent rättsligt åker du på kanske 10år medan en man som våldtagit en 15årig flicka samt misshandlat henne svårt får 7 år

var nåt liknande för nåt år sedan... en snubbe med 15kg hasch åkte på värre straff än våldtäktsmannen... och då hade våldtäktsmannen nästan slagit ihjäl den stackars 15åriga flickan

Ojoj, det som började som en trevlig tråd om knark har alltså urartat till en tråd där man får rådet att FILDELA!! Knark får verkligen folk att bli brottslingar.

Ojoj, det som började som en trevlig tråd om knark har alltså urartat till en tråd där man får rådet att FILDELA!! Knark får verkligen folk att bli brottslingar.

Knark och stöld går hand i hand. Imorgon ska jag gå och sno min grannes snöslunga. Varför ska jag betala för nånting som jag kan få gratis?

Knark och stöld går hand i hand. Imorgon ska jag gå och sno min grannes snöslunga. Varför ska jag betala för nånting som jag kan få gratis?

Rätt inställning! dagens samhälle fungerar inte alla, varför ska jag jobba? det finns ju Soc... därför stannar jag hemma och pundar upp alla skattebetalares pengar, behöver jag snabba cash rånar jag gamla tanter i centrum

Legalisera!

Fan,här satt jag och funderade över vart jag skulle försäkra hojen nästa år,bättre dra en lina och köra avställt!

Henrik

Fan,här satt jag och funderade över vart jag skulle försäkra hojen nästa år,bättre dra en lina och köra avställt!

Henrik

exakt, kommer aina äre bara o cutta dom, DIRR
aina ska alltid jävlas med oss, låter oss aldrig va, fan ainahora ja cuttare! sköt ditt snutjävel

dom tog mig för ett år sen, hade snott en skoter :( alltid lägger dom sig i

exakt, kommer aina äre bara o cutta dom, DIRR
aina ska alltid jävlas med oss, låter oss aldrig va, fan ainahora ja cuttare! sköt ditt snutjävel

dom tog mig för ett år sen, hade snott en skoter :( alltid lägger dom sig i

Yeah,life sux! Get rid of it!

Henrik

Lösningsmedel skyr jag som pesten.
Det är nog det mest idiotiserande ämne man kan använda som drog.
Som tvåa sätter jag psykofarmaca.
Trea: Heroin.

Kola och sprit var populärt på åttiotalet.
Meningslöst.
Effekterna tar ut varandra, så man kan tanka på som fan utan att känna något vidare rus.
Sedan försvinner kokaineffekten = otroligt jävla cp-full på några sekunder.
Flera som dog av alkoholförgiftning.

_42718419_drugs_graph2_416.gif

http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/6474053.stm#drugs
För er som inte orkat klicka på länken så stå väl det viktigaste här.
"It assesses drugs on the harm they do to the individual, to society and whether or not they induce dependence.

A panel of experts were asked to rate 20 different drugs on nine individual categories, which were combined to produce an overall estimate of harm.

In order to provide familiar benchmarks, five legal drugs, including tobacco and alcohol were included in the assessment. Alcohol was rated the fifth most dangerous substance, and tobacco ninth.

Heroin was rated as the most dangerous drug, followed by cocaine and barbiturates. Ecstasy, however, rated only 18th, while cannabis was 11th."

Det där är ju nonsens om det inte finns mer fakta än så där att tillgå. Självklart anses tobak göra större skada på samhället än LSD då några miljoner svenskar röker och kanske något tusental tar LSD reglebundet. Det säger verkligen ingenting om hur farlig en drog är för användaren, eller för samhället heller om du räknar skada/användare och inte en totalsiffra.

Men om gängse uppfattning är att LSD och X och annat är relativt ofarligt så förstår jag inte varför ni inte tar det regelbundet, det verkar ju kul.

Nu hann jag aldrig länka till denna i hasch-tråden
Tagit till jointen alldeles för många gånger... Underhållande

[YOUTUBE-ID]MorR04iLtMw[/YOUTUBE-ID]

Edit: hittade cannabis-tåden.

Last edited:
Det där är ju nonsens om det inte finns mer fakta än så där att tillgå. Självklart anses tobak göra större skada på samhället än LSD då några miljoner svenskar röker och kanske något tusental tar LSD reglebundet. Det säger verkligen ingenting om hur farlig en drog är för användaren, eller för samhället heller om du räknar skada/användare och inte en totalsiffra.

Men om gängse uppfattning är att LSD och X och annat är relativt ofarligt så förstår jag inte varför ni inte tar det regelbundet, det verkar ju kul.
Då kan jag ju fylla in och säga att du dör inte av lsd och inte heller av E. Inget av de är särskilt beroendeframkallande. Långsiktiga skador på e vet man ingenting om eftersom det är en ganska ny drog.
Lsd tar jag inte regelbundet för det verkar vara en ganska dum drog. Eller när skulle det egentligen vara passande att ta lsd? Extacy skulle jag nog ta ganska regelbundet när det är fest ifall det inte vore så olagligt i Sverige. Största anledningen att inte knarka är ju egentligen att man aldrig kommer få jobb ifall man skulle åka dit och därför knarkar jag inte.

Det bästa är väl att se alla droger lika, "alla" droger skadar dig! så använd dom inte....för det finns väl inte direkt någon drog som är bra för kroppen.

På tal om promillehalt i blodet!:fyllisar :3freak

http://www.automotorsport.se/news/7870/världsrekord-i-rattfylla/

Det var väl någon som körde emot trafiken på motorvägen här i sverige och flera människor miste livet?! Don't drink and drive!

Nonsens var ordet sa Bull. Dom flesta av preparaten i listan dödar. Om än på
lite olika sätt och kanske med varierande hastighet och frekvens.
Effekterna av detta belastar efterlevande och skattekontot i högst varierande
grad.
Man kan ha mer eller mindre initierade nonsens-diskutioner om vad som är
värst och det leder slutligen alltid till samma gamla trams:
Några skriker att det skall legaliseras och man ska låta folk göra som dom vill.
Vilket är diotisk eftersom vi andra skulle får stå ut med pundare och sniffvrak
som själ och ställer till det vilket kostar en jävla massa skatte- och
försäkringspengar.

Eller så kan man förbjuda de mesta i drogväg vilket jag nog tycker är
storebrorsaktigt men ändå ett ganska praktiskt alternativ.
Det fungerar dock inte helt perfekt. Straffsatserna kanske borde ses över.
Paragrafrytteri som omöjliggör utdelning av rena verktyg för att stävja smittspridning är oxå dumt.

Men på det hela taget så är kraftiga restriktioner på detta område nog rätt sunt.

Kola och sprit var populärt på åttiotalet.

Kola och sprit är definitivt vanligare nu än det nånsin har varit i Sverige förut. Både Svenne-banan och Turre-Ali känner sig som värsta feta hustlarna när dom drar en rejäl lina med en rullad tjuga på ett dasslock på en skitig krogtoa.

Då kan jag ju fylla in och säga att du dör inte av lsd och inte heller av E.

Jag gissar att det är hyfsat lätt för en syrapundare att ta död på sig under ruset av andra orsaker. Jag har testat såna där svampar vid ett par tillfällen för länge sedan och de rusen kan verkligen vara otrevliga om stämningen inte är den rätta. LSD har jag aldrig testat men jag inbillar mig att det är samma sak.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back