Vilken drog är farligast?

Status
Ej öppen för fler svar.
Så du är musiker nu då?
Länka gärna till några av dina låtar på tuben.
Upp till bevis nu va.

Vill Jag inte påstå. Producerar lite flottig musik med en polare men inget är färdigt för pöbeln i dagsläget. Finns en låt med i musik-tråden i vilken Jag spelade jevvligt risiga trummor i en polares halvserriösa schlagermetalprojekt för 10 år sen men det är inget jag visar för cheyerna på första daten precis...:gnissla

Sjukt tufft att bli fri från om man är alkoholist i alla fall.

Nja crack är närbesläktat med kolan, lite skitigare bara. Båda kan det gå illa med men opiaterna är sjukt beroendeframkallande och leder till ett helt annat rus (tydligen får Jag väl tillägga efteron morfinet inte bet för 5 öre).

Det äckliga med heroinet är att det skapar en helt ny dimmenssion av "kärlek" vilket gör att man kliver över nära och kära för ruset. Något en ickeheroinist aldrig kommer kunna förstå.

håller med teo

horse is the worst drug in the world :(
finns ingen drog än så länge som slår det på fingrarna

Å andra sidan kan man skjuta heroin rätt så hårt utan att det skadar hjärnan har jag för mig, så ur den aspekten är det mindre farligt än t.ex. gräs som man blir lika smart som en snöboll av.

fast det är vetenskapligt bevisat att gräs inte skadar hjärnan så vart du har fått detdär ifrån vet jag inte:rolleyes:
Du kan inte jämföra en stenad person med en nykter person, självklart är den stenade personen extremt trögtänkt och glömsk... ge honom en vecka utan puff så är han normal

För övrigt verkar Crystal meth vara rätt smaskig om man kollar bilder och historier från USA ^^ annars är väl heroin som sagt grymt beroendeframkallande(dock inte skadligt vid enstaka gång-bruk om informationen jag fått stämmer) kokain är väl inte så nyttigt heller kanske.

Att boffa tändargas och bensin ska väl inte vara så bra heller har jag förstått

_42718419_drugs_graph2_416.gif

http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/6474053.stm#drugs
För er som inte orkat klicka på länken så stå väl det viktigaste här.
"It assesses drugs on the harm they do to the individual, to society and whether or not they induce dependence.

A panel of experts were asked to rate 20 different drugs on nine individual categories, which were combined to produce an overall estimate of harm.

In order to provide familiar benchmarks, five legal drugs, including tobacco and alcohol were included in the assessment. Alcohol was rated the fifth most dangerous substance, and tobacco ninth.

Heroin was rated as the most dangerous drug, followed by cocaine and barbiturates. Ecstasy, however, rated only 18th, while cannabis was 11th."

Vad menar du med rökt? Död? Beroende?

Död är man först vid 150 promille. Dvs två sjuttifemmor.

Du åker dit på beroendet. Det är alltså inte som när man require en jöttebörjs rapé utan du SKA bara ha en sil till. Då är man ganska rökt anser jag.

Angående heroin så tycker jag ni ska läsa boken Junky av William Burroughs. Väldigt underhållande bok om hur det var(är?) att vara torsk på morfin och heroin.

.........

Har de tagit med tillgången i beräkningen? alltså tittar på journaler från sjukhus, mm? I så fall förstår jag varför kolan ligger så högt upp då den är relativt vanlig i jämförelse med många av de andra preparaten. I övrigt har den inte lika långsiktiga risiga effekter som många andra har utan snarare sociala bortsett från de direkta skadorna vid överdosering.

Vänta nu. Fanns det inte en finsk lastbilschaffiskvinna polisen tog för några år sedan som hade 3-o-nånting i kroppen. Hon körde dessutom fortfarande..? Vart får du dina siffror ifrån? Du ljuger. :confused:

3 promille är ingen fara. Det är bara 3 cl. Det är först när man börjar närma sig 150 promille som det blir farligt.. runt två sjuttifemmor alltså.

_42718419_drugs_graph2_416.gif

http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/6474053.stm#drugs
"It assesses drugs on the harm they do to the individual, to society and whether or not they induce dependence.

A panel of experts were asked to rate 20 different drugs on nine individual categories, which were combined to produce an overall estimate of harm.

In order to provide familiar benchmarks, five legal drugs, including tobacco and alcohol were included in the assessment. Alcohol was rated the fifth most dangerous substance, and tobacco ninth.

Heroin was rated as the most dangerous drug, followed by cocaine and barbiturates. Ecstasy, however, rated only 18th, while cannabis was 11th."

Bra grej. Har du provar dom?

Angående heroin så tycker jag ni ska läsa boken Junky av William Burroughs. Väldigt underhållande bok om hur det var(är?) att vara torsk på morfin och heroin.

Gick en lång amerikansk, tårdrypande dokumentär på 4:an för ett tag sen om en kille som trots alla odds lyckats bli fri från heroinet efter ett långt missbruk. Släkt och vänner log med kristna ögon åt hans prestation och jag förväntade mig en slutplädering om att man kan om man bara vill.

Det sista han sa innan sluttexten var dock att det enda han var säker på var att han nån gång kommer ta det igen.

Har de tagit med tillgången i beräkningen? alltså tittar på journaler från sjukhus, mm? I så fall förstår jag varför kolan ligger så högt upp då den är relativt vanlig i jämförelse med många av de andra preparaten. I övrigt har den inte lika långsiktiga risiga effekter som många andra har utan snarare sociala bortsett från de direkta skadorna vid överdosering.

Skulle tro att Kola ligger där för att det är väldigt beroendeframkallande och just det att du kan överdosera och dö av det.

Grejen med den där listan är väl också att de gjorde den för att klassificeringssystemet i england är galet. E är liksom på artonde plats och ändå en klass A drog

Last edited:
Vänta nu. Fanns det inte en finsk lastbilschaffiskvinna polisen tog för några år sedan som hade 3-o-nånting i kroppen. Hon körde dessutom fortfarande..? Vart får du dina siffror ifrån? Du ljuger. :confused:

Det är en matematisk sanning som jag räknat ut på mina fem fingrar.

Skulle tro att Kola ligger där för att det är väldigt beroendeframkallande och just det att du kan överdosera och dö av det.

Din skala är ju inte på 1-10 så jag förkastar ditt diagram helt plötsligt.

Last edited:
Du åker dit på beroendet. Det är alltså inte som när man require en jöttebörjs rapé utan du SKA bara ha en sil till. Då är man ganska rökt anser jag.

Aight, aight. Fast något fysiskt beroende drar man ju inte på sig efter en gång. Fast psykiskt beroende är ju givetvis inget man ska underskatta.

ok, ska jobba på läsförståelsen...:huvet

Kola har inte ett fysiskt beroende på samma sätt som opiater, nikotin, alkohol, mfl utan mer ett psykiskt. Den levererar en skönt rus där allt känns perfa men går snabbt över och då vill man ha mer. det kostar pengar och sätter folk i skiten och som sagt, är man lite full ohc inte har koll så kan man överdosera och det är ju inte nyttigt... Jag antar att de har med det i beräkningarna.

Intressant diagram det där.

Aight, aight. Fast något fysiskt beroende drar man ju inte på sig efter en gång. Fast psykiskt beroende är ju givetvis inget man ska underskatta.

Jo det är just ett fysiskt beroende du åker dit på i kombo med ett psykiskt så klart. Vi hade en heroinist som berättade om det på skolan. Jobbigt men intressant.

Var det inte nån kille som gjorde nån dokumentär om heroin där han testade det själv och det slutade med att det totalbarkade för honom? Nån som vet vad den heter isf?

För att röka ihjäl sig på cannabis krävs 15 000 jointar på under 20 minuter, omräknat i vikt blir detta i runda slängar 7.5kg, yes sir

Ska du äta kommer du behöva typ det dubbla, lägg kak/bulldeg på det så får du en präktig måltid

För att röka ihjäl sig på cannabis krävs 15 000 jointar på under 20 minuter, omräknat i vikt blir detta i runda slängar 7.5kg, yes sir

Ska du äta kommer du behöva typ det dubbla, lägg kak/bulldeg på det så får du en präktig måltid

Så om jag inte köper mer än 7 kilo så borde det vara ofarligt. Tack.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025