Vilken drog är farligast?

Status
Ej öppen för fler svar.

Ozzy Osbourne

Bannad
Gick med
16 Jan 2009
Hoj
90, Honda, CBR
Med tanke på harsh tråden så funderar jag på vilken drog som är farlig eller inte.

På en skala 1-10, bedöm enligt vad ni tror.
Lägg också till nya droger i listan.

Droglistan.
Thinner ger jag en 3:a
Glade ger jag en 6:a
Ether blir en svag 1:a
Kockain blir lätt en 7:a
Heroin klar 8:a
Met amfetamin 10:a

Det är ganska svårt att komma på mer nu så fyll på.

Opiaterna är inte att leka med. kålan hamnar klart lägre och heroinet högre.

Vid ett benbrått visade det sig att Jag i princip var immun mot morfin (som är väldigt närbesläktad substans med heroin) vilket bådar gott om någon skulle sticka en heroinspruta i benet på en men å andra sidan dåligt om man krossar bäckenet.

Opiaterna är inte att leka med. kålan hamnar klart lägre och heroinet högre.

Vid ett benbrått visade det sig att Jag i princip var immun mot morfin (som är väldigt närbesläktad substans med heroin) vilket bådar gott om någon skulle sticka en heroinspruta i benet på en men å andra sidan dåligt om man krossar bäckenet.

Samma här. Skiten biter inte.

Ontopic så tror ja crack slår allt på fingrarna. Klar 10:a

Alkohol. Dödar flest människor i Sverige.

Sjukt tufft att bli fri från om man är alkoholist i alla fall.

Samma här. Skiten biter inte.

Ontopic så tror ja crack slår allt på fingrarna. Klar 10:a

Nja crack är närbesläktat med kolan, lite skitigare bara. Båda kan det gå illa med men opiaterna är sjukt beroendeframkallande och leder till ett helt annat rus (tydligen får Jag väl tillägga efteron morfinet inte bet för 5 öre).

Det äckliga med heroinet är att det skapar en helt ny dimmenssion av "kärlek" vilket gör att man kliver över nära och kära för ruset. Något en ickeheroinist aldrig kommer kunna förstå.

Last edited:
Sjukt tufft att bli fri från om man är alkoholist i alla fall.

Nja crack är närbesläktat med kolan, lite skitigare bara. Båda kan det gå illa med men opiaterna är sjukt beroendeframkallande och leder till ett helt annat rus (tydligen får Jag väl tillägga efteron morfinet inte bet för 5 öre).

Det äckliga med heroinet är att det skapar en helt ny dimmenssion av "kärlek" vilket gör att man kliver över nära och kära för ruset. Något en ickeheroinist aldrig kommer kunna förstå.

Å andra sidan kan man skjuta heroin rätt så hårt utan att det skadar hjärnan har jag för mig, så ur den aspekten är det mindre farligt än t.ex. gräs som man blir lika smart som en snöboll av.

Å andra sidan kan man skjuta heroin rätt så hårt utan att det skadar hjärnan har jag för mig, så ur den aspekten är det mindre farligt än t.ex. gräs som man blir lika smart som en snöboll av.

Negative: Har du osis blir du rökt på första silen I tells ya!

Negative: Har du osis blir du rökt på första silen I tells ya!

Ja jag vet, men hjärnan tar inte så mycket stryk vad jag vet. Tjackpundare blir ju efterblivna som jämförelse, fan vad jag hatar tjackisar förresten. Ja heroinister också egentligen. Och alkisar med.

Jag har hört att crack är den mest beroendeframkallande drogen som existerar. Många som testar blir fast efter första gången osv. Det går säkert att hitta mer om just detta med lite googling.

Den "farligaste" drogen har jag ingen aning om dock. Det beror nog helt på hur man definierar farlig. Nikotin har jag hört är jävulskt farligt i ren form. LSD ska visst ge ett sjuhelvetes rus också på endast 1 mikrogram. Fast då kanske vi plötsligt snackar "starkaste" drogen.

Häroiin lär vara fett farligt i alla fall. :)

Ja jag vet, men hjärnan tar inte så mycket stryk vad jag vet. Tjackpundare blir ju efterblivna som jämförelse, fan vad jag hatar tjackisar förresten. Ja heroinister också egentligen. Och alkisar med.

:rofl

Detta låter föga troligt men det är faktiskt sant, Vi hade drogkunskap i gymnasiet! Jag gick på musikkoncervatoriet och de tyckte att det var förberedande för yrkesmusikerlivet.

psssst säg inget till Markus om att Jag gick estetgymnasium, Jag vet inte vad Jag hade där att göra

DOH!:huvet

Last edited:
4 st 45cl är 1,8 och är mer än 150 promille så du borde vara sten död.

Vänta nu. Fanns det inte en finsk lastbilschaffiskvinna polisen tog för några år sedan som hade 3-o-nånting i kroppen. Hon körde dessutom fortfarande..? Vart får du dina siffror ifrån? Du ljuger. :confused:

:rofl

Detta låter föga troligt men det är faktiskt sant, Vi hade drogkunskap i gymnasiet! Jag gick på musikkoncervatoriet och de tyckte att det var förberedande för yrkesmusikerlivet.
DOH!:huvet

Så du är musiker nu då?
Länka gärna till några av dina låtar på tuben.
Upp till bevis nu va.

Status
Ej öppen för fler svar.
Back