ZX9R-tråden

Du menar -98 och framåt? -95 och -97 är likadana. -98 kom en helt uppdaterad hoj så i princip allt är annorlunda. Ny motor, ny ram osv.

men insprutning gav dom fan i...ninjan måste vara bland dom sista sport hojarna i världen med insprutning :mad:
 
ska kolla ventilerna på en 96a, e det
Insug. 0,15 - 0,24 mm
Avgas. 0,22 - 0,31 mm
som på 00er som gäller även på den motorn?
 
... köp denna istället, finns på s-racing för 1200 spänn:tummenupp



kommer beställa den du tipsade om, ser mycket enklare ut att få ordning på belysning och blinkers.

mejlade s-racing angående en double bubble till min zx9r men han tyckte jag skulle köra på standardkåpa istället då db skulle så så stort ut på min, vad tycker ni? är det värt det att köpa double bubble eller kör ni standard?
 
Har nån gjort en förgasar inställning? gav det något eller kändes det lika dant efter som före?
 
Har nån gjort en förgasar inställning? gav det något eller kändes det lika dant efter som före?

Du menar att synka dom? Isf, jepp.. Är ju bra att göra det å kolla så dom är synkade, är dom inte det så går den ju lite bättre efter modifiering. gjorde det på min direkt efter köp å det gjorde gott på min. Passa då på å göra rent förgasarna grundligt!

Har en följdfråga till er alla här.. Någon som har ombestyckat förgasarna här?
Polaren gjorde det på sin blade å det gjorde gott! Vet ju att man kan köpa dynojet men har läst lite varstans att det inte är något vidare på zx9:n..?
Helt ärligt så vet jag inte riktigt vad skillnaden mellan ombestyckning och dynojet är..? :brinnerup
Kör med sportfilter så att få den att gå lite fetare hade ju gjort gott kanske..
Det var även någon här som tog bort katten på sin.. vill du posta lite bilder igen så jag kan se hur det ser ut? :tummenupp
Mvh
 
Dynojet har man ihop med insprutning. Vi som kör med gamla hederliga förgasare får pilla med mynstycken istället.
Vet inte hur man vet hur man ska ändra på munstyckena på en rad4 med 4 förgasare. Jobbr som bilmeck så man vill gärna kunna mäta det på något sätt och stt mäta co på varje cylinder under drift är inte det lättaste.
 
Dynojet har man ihop med insprutning. Vi som kör med gamla hederliga förgasare får pilla med mynstycken istället.
Vet inte hur man vet hur man ska ändra på munstyckena på en rad4 med 4 förgasare. Jobbr som bilmeck så man vill gärna kunna mäta det på något sätt och stt mäta co på varje cylinder under drift är inte det lättaste.

Som jag förstått det hela är dynojet för oss med förgasare och powercomander för de med insprut men då har jag kanske förstått fel...:confused:

Dynojet är väl ett kit med grövre munstycken osv?
 
Du menar att synka dom? Isf, jepp.. Är ju bra att göra det å kolla så dom är synkade, är dom inte det så går den ju lite bättre efter modifiering. gjorde det på min direkt efter köp å det gjorde gott på min. Passa då på å göra rent förgasarna grundligt!

Har en följdfråga till er alla här.. Någon som har ombestyckat förgasarna här?
Polaren gjorde det på sin blade å det gjorde gott! Vet ju att man kan köpa dynojet men har läst lite varstans att det inte är något vidare på zx9:n..?
Helt ärligt så vet jag inte riktigt vad skillnaden mellan ombestyckning och dynojet är..? :brinnerup
Kör med sportfilter så att få den att gå lite fetare hade ju gjort gott kanske..
Det var även någon här som tog bort katten på sin.. vill du posta lite bilder igen så jag kan se hur det ser ut? :tummenupp
Mvh

Är inte heller så kunnig, men jag har i alla fall köpt ett Dynojet 1 kit. Detta består av munstycken (totalt 12 stycken), trottelnålar, samt diverse brickor och en liten borr. Det är alltså ett kit för att bestycka om förgasarna. Följer med en ypperlig instruktion om hur man byter om man vill göra det själv. Detta kit lämpar sig bra om man även byter ut luftfiltret och sätter på ett annat avgassystem. Avgassystemet är inte nödvändigt, men det lär bli lite bättre klipp om man nu byter det med.

Fick tag i både K&N filter samt detta Dynojetkit för en spottstyver av ett företag som sålde en massa tillbehör.
 
Är inte heller så kunnig, men jag har i alla fall köpt ett Dynojet 1 kit. Detta består av munstycken (totalt 12 stycken), trottelnålar, samt diverse brickor och en liten borr. Det är alltså ett kit för att bestycka om förgasarna. Följer med en ypperlig instruktion om hur man byter om man vill göra det själv. Detta kit lämpar sig bra om man även byter ut luftfiltret och sätter på ett annat avgassystem. Avgassystemet är inte nödvändigt, men det lär bli lite bättre klipp om man nu byter det med.

Fick tag i både K&N filter samt detta Dynojetkit för en spottstyver av ett företag som sålde en massa tillbehör.

Precis vad jag misstänkte.. :tummenupp
..och Powercomander styr inspruts flödet?

Hoppas det blir bra fart i snurran nu då!
Återkom gärna med resultat osv..
 
Stämmer helt. Ringde sölle racing å kollade. Dynojet är munstycken nålar å grejer och powercommander är till insprutning. Dynojet till min gamla zx9 ligger på 1700:- Frågan är fortfarande hur man kan kolla om det är rätt storlek. Mäta c-o på tomgång går ju.
 
Är inte heller så kunnig, men jag har i alla fall köpt ett Dynojet 1 kit. Detta består av munstycken (totalt 12 stycken), trottelnålar, samt diverse brickor och en liten borr. Det är alltså ett kit för att bestycka om förgasarna. Följer med en ypperlig instruktion om hur man byter om man vill göra det själv. Detta kit lämpar sig bra om man även byter ut luftfiltret och sätter på ett annat avgassystem. Avgassystemet är inte nödvändigt, men det lär bli lite bättre klipp om man nu byter det med.

Fick tag i både K&N filter samt detta Dynojetkit för en spottstyver av ett företag som sålde en massa tillbehör.

Skit i dynojet grejerna. Så här gjorde jag med mycket bra resultat; Flyttade munstyckena från förgasare 2&3 till förgasare 1&4, köpte närmsta större storlek relativt munstyckena som hamnade i 1&4 och satte dessa i 2&3. Schimsade upp trottelnålarna med 1st (per trottel, givetvis) RF m3 bricka, köpt på claes ohlson. Ställde lågfarten på förgasarna 1 3/4 varv ut, minns dock inte detta helt hundra. Till detta ett Green Cotton luftfilter och LeoVince slipon.

zx9-00.

Hojen gick jävligt bra efter förgasarjusteringen, det kostade max 150:- Lite av den hårda gången försvann och det blev mycket bättre gassvar! Varvade ur sexan så det sjöng om det med orginal drevning.

Edit: Något otydligt, men det var endast huvudmunstyckena jag bytte, lågfartsmunstyckena lät jag vara.
 
Last edited:
Stämmer helt. Ringde sölle racing å kollade. Dynojet är munstycken nålar å grejer och powercommander är till insprutning. Dynojet till min gamla zx9 ligger på 1700:- Frågan är fortfarande hur man kan kolla om det är rätt storlek. Mäta c-o på tomgång går ju.

Det kan vara värt att ombestycka själv genom att köpa grövre munstycken bara, dock har jag ingen aning om storlek osv.. därav min fråga.
Polaren fick tips på fireblade tråden till sin hynda och det gjorde gott på hans.
Kostade under 200kr inkl frakt, så det var det ju värt!

Kan man köpa större munstycken till zx9r och bestycka själv för att få lite mer gas..?
Var kan man då köpa detta? Har någon här gjort det?
1700 för ett dyno-kit är lite väl saftigt.. :gnissla
 
Kan man köpa större munstycken till zx9r och bestycka själv för att få lite mer gas..?
Var kan man då köpa detta? Har någon här gjort det?
1700 för ett dyno-kit är lite väl saftigt.. :gnissla

Hos din kawasakihandlare!
 
Skit i dynojet grejerna. Så här gjorde jag med mycket bra resultat; Flyttade munstyckena från förgasare 2&3 till förgasare 1&4, köpte närmsta större storlek relativt munstyckena som hamnade i 1&4 och satte dessa i 2&3. Schimsade trottelnålarna med 1st (per trottel, givetvis) RF m3 bricka, köpt på claes ohlson. Ställde lågfarten på förgasarna 1 3/4 varv ut, minns dock inte detta helt hundra. Till detta ett Green Cotton luftfilter och LeoVince slipon.

zx9-00.

Hojen gick jävligt bra efter förgasarjusteringen, det kostade max 150:- Lite av den hårda gången försvann och det blev mycket bättre gassvar! Varvade ur sexan så det sjöng om det med orginal drevning.

Gott, gott! Precis vad jag undrade hehe..:tummenupp
Då blir det att prova, återkommer med resultat!
Mvh
 
Fast tänk om det är lagom som sitter i redan från början!!
Har labbat lite med några gamla 2-cyl hojar en gång i tiden men det blev i vissa fall sämre. Som bilmeck vill man helst kunna kolla på något sätt så att det är lagom storlekar.
 
Fast tänk om det är lagom som sitter i redan från början!!
Har labbat lite med några gamla 2-cyl hojar en gång i tiden men det blev i vissa fall sämre. Som bilmeck vill man helst kunna kolla på något sätt så att det är lagom storlekar.

Det går bra att läsa stiften, niorna är rätt magra från fabrik.
Det är inget som säger att du träffar helt rätt med dynojet kitet heller, dessutom är det dålig kvalitet på grejerna. Det finns det ett otal trådar om på forumet.

Är du osäker får du väl lämna iväg på bänkning.
 
Är inte heller så kunnig, men jag har i alla fall köpt ett Dynojet 1 kit. Detta består av munstycken (totalt 12 stycken), trottelnålar, samt diverse brickor och en liten borr. Det är alltså ett kit för att bestycka om förgasarna. Följer med en ypperlig instruktion om hur man byter om man vill göra det själv. Detta kit lämpar sig bra om man även byter ut luftfiltret och sätter på ett annat avgassystem. Avgassystemet är inte nödvändigt, men det lär bli lite bättre klipp om man nu byter det med.

Fick tag i både K&N filter samt detta Dynojetkit för en spottstyver av ett företag som sålde en massa tillbehör.

efter läst lite om detta så verkar 7hk vara det mesta någon fått ut. (bytt avgas system och munstycken.)

Finns det någon förgasar inställning (synk) för dummies?
 
Last edited:
Dynojet är bara ett varumärke av många som säljer nålar och munstycken. Enligt folk som vet så är de sällan av bra kvalitet.
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top