Det jag höll med Teo om var just att civilkurage är mer än att bara våga slåss.
Reser sig hela tunnelbanevagnen upp och närmar sig den som tex klottrar eller hotar ngn, ja då behöver ingen slåss.
När jag var yngre hamnade jag också i slagsmål som ingripande, en gång slutade det i tingsrätten som målsägande efter att fått tre stycken på mig, det visade sig vara Milan S och Co, numer efterlyst av Interpol. En annan gång stirrade jag in i en puffra. Så man har inte så stor koll som man tror på gatan. Det bästa är om alla ingriper, då brukar inte ngn behöva ta till våld.
Just våldtäktsmän tror jag är väldigt lättskrämda om de upptäcks.
Jag tror och vet att våld ibland är berättigat, men jag ville bara hålla med Teo om att "säga ifrån" är större än så.
Jag satt i tunnelbanevagnen förre veckan när två kickerskillar flinande började röka i vagnen. Jag satt och övervägde om jag skull säga ngt eftersom det i övrigt mest satt äldre i vagnen. Då händer det: gubben som sitter bakom killarna lutar sig fram över deras huvuden och utbrister "Sitter ni och röker!? Det luktar ju apa i hela vagnen!" Rökandet upphörde direkt.
Väl skrivet! Håller med om det mesta.
Man ska inte göra dumdristiga saker, det är inte det jag påstår, men oftast är bråkstakarna inte så jävla tuffa som dom tror då är det bra att stämma i bäcken.