Katana och GSX 1100-tråden

35 papp :gnissla, ingick det en ny GSX också, eller var det bara moddarna?

/Ingvar

Ja tar från huvet de ja kommer ihåg, ska kolla prislistan när ja kommer hem, kan vart så att föggar å system ingick.
Fattar inte va jävla dålit minne man får mä tiden :D

De vart givetvis billigare om man bara lämnade in delar å gjorde lite själv.

GSX 1100EF 84-
Demontering/montering hel motor tvättning av komponenter, packningssats.
riktning, svetsning vevaxel
Superhub mod kopplingskorg + schimsning
Hårdare kopplingsfjädrar
Blästrade skivor
Oljepumpdrev
modifierad oljepickup
Undecut av hela löddan
Wiseco kolvsats 1230cc + toppkn.
Borrning / honing
modifierad kamspännare (org. byggdes om)
Portning av topp / comp. ventiljobb
Ventilfjädersats (hårdare)
Uppfrästa org. kamdrev
HVR Modified kammar (intimade)

Extras
VM33 Smootbore / RS 36 / trattar el. filter
VHR Megafon 4-1 (olika insatser & tuneförträngningar i collectorn)
Dyna S tändsystem
Dyna tändspolar

Observera att de va tiden innan de rakskurna primärdreven å extra toppsmörjningen hade anlänt :näsblod
 
Ja tar från huvet de ja kommer ihåg, ska kolla prislistan när ja kommer hem, kan vart så att föggar å system ingick.
Fattar inte va jävla dålit minne man får mä tiden :D

Jag tvivlar inte en sekund på att det kostade 35 papp. Det var och är fortfarande svindyrt att trimma, speciellt att lämna in till en firma för "totalentrepenad". Det är inte speciellt svårt att kosta på t.ex. en gammal GSX rova pengar som överskrider värdet på hela cykeln:gnissla. Det är bara att konsultera valfri person som inte kan slita sig från denna tråd:D.

/Ingvar
 
Jag tvivlar inte en sekund på att det kostade 35 papp. Det var och är fortfarande svindyrt att trimma, speciellt att lämna in till en firma för "totalentrepenad". Det är inte speciellt svårt att kosta på t.ex. en gammal GSX rova pengar som överskrider värdet på hela cykeln:gnissla. Det är bara att konsultera valfri person som inte kan slita sig från denna tråd:D.

/Ingvar

Mmmh, å ja fundera på att göra det igen :rolleyes: ...........:3freak

Jag har inge "huskors" som håller reda på mig å mina utsvävningar, å ja e sugen att fixa till en gatmaskin som går att piska på strippen.

Men frågan e överladdning eller möe kubik :confused: å endast old style turbo i såfall.

Om de skulle vara värt de?? :confused: .......:gnissla .......:banana he-he
 
TURBO!!! Det finns inga tveksamheter. Dubbelt så många hästar till halva priset. Plus att man får ett fånigt leende på köpet var gång man har varit ute och kört. Så svaret på din fråga är enkel.:tummenupp
 
Dummaste affären jag ngonsin gjort. (nästan)

Jag köpte denna Katana på E:bay för ett par år sen.
Det var när jag var mitt i ett uppehåll gällande hoj körning.
Cykeln togs ner till florida där jag skulle kasta in den i en container och skicka hem den.
Jag provade den lite i florida och den krånglade i startmotorn så jag tröttnade och sålde den vidare.
F-n vad jag ångrar det idag då jag verkligen vill ha en igen.:huvet
 

Bifogat

  • DCP_00601.JPG
    DCP_00601.JPG
    175.2 KB · Visningar: 159
  • DCP_00611.JPG
    DCP_00611.JPG
    156.6 KB · Visningar: 156
Jag köpte denna Katana på E:bay för ett par år sen.
Det var när jag var mitt i ett uppehåll gällande hoj körning.
Cykeln togs ner till florida där jag skulle kasta in den i en container och skicka hem den.
Jag provade den lite i florida och den krånglade i startmotorn så jag tröttnade och sålde den vidare.
F-n vad jag ångrar det idag då jag verkligen vill ha en igen.:huvet

Ja det låter faktiskt riktigt korkat :huvet för den ser riktigt nice ut.:hihi
Helrätt stuk och påplockade grejer:tummenupp
 
Jag köpte denna Katana på E:bay för ett par år sen.
Det var när jag var mitt i ett uppehåll gällande hoj körning.
Cykeln togs ner till florida där jag skulle kasta in den i en container och skicka hem den.
Jag provade den lite i florida och den krånglade i startmotorn så jag tröttnade och sålde den vidare.
F-n vad jag ångrar det idag då jag verkligen vill ha en igen.:huvet

Kolla länken!!!!!!!!
http://www.katanaspecials.com/ kolla under "feature bikes" visste att jag sett den Kattan förut.
 
Har några frågor ang oljepumpen. Finns det någon annan typ av pump som ersätter original med högre effekt eller är det omdrevning som gäller? Skulle tydligen ha en "hi-flow" pump i motorn och när jag räknar tänderna på dreven så stämmer det perfekt....med original.??
/J
 
Har några frågor ang oljepumpen. Finns det någon annan typ av pump som ersätter original med högre effekt eller är det omdrevning som gäller? Skulle tydligen ha en "hi-flow" pump i motorn och när jag räknar tänderna på dreven så stämmer det perfekt....med original.??
/J
Finns ingen annan typ av pump ,utan det är dreven som växlar upp pumpflödet.
Hi flow drev.Samma som GSX 750 80-82 drev.
 
Undercutta drev

Jag fick nyss ett pris på 1171:- från E&D i Solna för att undercutta ett drevpar (2:an) till GSX'en.
Jag frågade Erik på ProService i höstas och han gjorde det egentligen bara på motorer han gjorde iordning om kunden ville, annars endast vid total ebb i "inkorgen". Tydligen ett ökenjobb.

Nu gör E&D iofs seriösa jobb och finns dessutom i närheten men känner någon till färska priser hos alternativa "villiga" firmor?

/Ingvar
 
Mitt nya växellådsfynd på EBay damp ner härom dagen. Lådan i kanonskick:tummenupp. Jag har haft lite korrespondens med killen jag köpte av och han skickade två bilder på sina gamla dragbikes. Han körde 8,20 resp 7,70/172mph, bra drag:yoparty.

/Ingvar
 

Bifogat

  • old lockjaw bikes 006_mini.jpg
    old lockjaw bikes 006_mini.jpg
    124.2 KB · Visningar: 90
  • old lockjaw bikes 005_mini.jpg
    old lockjaw bikes 005_mini.jpg
    118.9 KB · Visningar: 92
Såååå! dags att rycka liv i den mest intressanta tråden här inne :tummenupp

Är det någon här inne som "ligger" på nån skapligt skojig maskin å som inte vill ha den kvar? Typ dags att den byter "Husse" :D
Orginal eller inte spelar inget troll...

De ja önskar e att den ska fungera som gatmaskin.
Å ja vet inte va som e rätt maskin förrän ja sett den :gnissla
fungerande modeller e iaf
GSX 1100 82
GSX 1100 83
GSx 1100 84-87
Katana 82-83

Om inte de finns, har ni nån beg. kärring ni vill bli av med? Eller i värsta fall en hund :D :D :D
 
Hej! Jag har en läskig kvinnlig kollega som du kan få gratis mot att du hämtar upp det gamla liggsåret själv. Kan det vara något?:näsblod

Hojen vill jag ha kvar!

TheHenrik

Såååå! dags att rycka liv i den mest intressanta tråden här inne :tummenupp

Är det någon här inne som "ligger" på nån skapligt skojig maskin å som inte vill ha den kvar? Typ dags att den byter "Husse" :D
Orginal eller inte spelar inget troll...

De ja önskar e att den ska fungera som gatmaskin.
Å ja vet inte va som e rätt maskin förrän ja sett den :gnissla
fungerande modeller e iaf
GSX 1100 82
GSX 1100 83
GSx 1100 84-87
Katana 82-83

Om inte de finns, har ni nån beg. kärring ni vill bli av med? Eller i värsta fall en hund :D :D :D
 
Tack för det vänliga erbjudandet, mitt dåliga omdöme skulle tacka ja, men min överlevnadsinstinkt säger att de e bättre å "ruska tupp me sandpapper"

Hej! Jag har en läskig kvinnlig kollega som du kan få gratis mot att du hämtar upp det gamla liggsåret själv. Kan det vara något?:näsblod

Hojen vill jag ha kvar!

TheHenrik
 
Har du slut på sandpapper ?? :D

Mja, kom på att ja har en liknande ko-lega så man kanske kunde gjort ett byte :D :D :D

Användning av 400-papper får fram en glatt yta där oljan vidhäftar tillfredställande :D :D :D
Ja på ram & vev-tapparna på en BB-vev :D :D :D


Grov ur-spårning i tråd, men vem fan letar efter klockor iaf? :D
 
Last edited:
Nyheter
ZX Moto gör en Honda-lik retromodell

Screenshot Titta bakåt u...

Nya Ducati Multistrada V4 Rally

Pressrelease från Ducati (B...

MV Agusta bekräftar ny Brutale

MV Agusta har avslöjat en d...

Yamaha rekordsatsar på GGN

När världens största enduro...

Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Back
Top