Vi andra som tycker det är kul får lägga 1400 eller mer, undrar vad Sture skulle tycka om det.
Som sagt, bort med kommunistserien i så fall.
I det har du rätt, det är lätt att klaga och det är egentligen om något vänsterfasoner. Å andra sidan så bör man väl åtminstone som medlem få föra fram kritik mot upplevda fel. Eller tycker du instruktörer som spelar allan och kraschar på era utbildningar är okej? Eller någon annan instruktör som bränner gummi?
Mina åsikter är framförda på annat sätt också.
Och eran medlemskampanj var jävligt störande, som att skriva upp sig på gymkort för att få höra dagen efter att det är gratis träning för alla i ett halvår. Ge oss som varit medlemmar en premiesänkning hellre än att ge bort det till en massa folk som uppenbarligen inte ens vill vara med, eller en rabatt på nästa bankörning - för min uppfattning är inte att eran körning är bättre än t.ex. Actionpics, med undantaget att bolagen av någon konstig anledning helförsäkrar knäskrapet hos er.
Klart att du som medlem ska framföra vad du stör dig på. Det gör jag. Jag tar en aktiv ställning. DVS jag gör mer än bara snackar.
Värvningen med gratis medlemskap året ut.. Hur många månader var det??
En kampanj för att fler skulle få möjlighet att se vad SMC står för.
Finns många som vill vara med.. Men kommer inte till skott. Har jobbat i SMCs monter på mässan och har tydligt märkt det.
Många som dessutom gick med under kampanjen har valt att betala medlemskapet nu i år. Dvs en kampanj som i slutändan kommer att ge SMC en starkare ställning. Möjlighet att genomföra projekt mm.. Som kommer gynna dig som motorcyklist.
1400kr lägger du på en kurs för att DU SJÄLV ska utvecklas. Jag som instruktör lägger ytterligare 1000 kr för att DU ska utvecklas till en säkrare mcförare. DVS jag investerar i din körning.
Jag själv körde 700 mil som instruktör 2008. Ca lika mycket året före.. och året före.. Med så mycket körning klotar även instruktörer. Vi är precis som ni andra människor och gör misstag.
Jag har själv kört omkull 2 gånger på bana. En gång under kurs. På ca 2000 mil. De allra flesta instruktörer kör dessutom med krachkåpor mm. Och reparerar sin hojar för egna pengar.
Att jmf vanliga bandagar med smcs kurser är i mina ögon absurt.
Inriktningarna är helt olika.. uppläggen är helt olika.... och kurserna går inte ut på att lära dig knäskrapa. Har du inte förstått det så har du troligen inte deltagit i kursen. Vet inte var du varit på för kurser. Men jag förutsätter att instruktörerna följt den kursplan vi ska rätta oss efter.