Är SMC kommunister?

Status
Ej öppen för fler svar.
Vi andra som tycker det är kul får lägga 1400 eller mer, undrar vad Sture skulle tycka om det.

Som sagt, bort med kommunistserien i så fall.

I det har du rätt, det är lätt att klaga och det är egentligen om något vänsterfasoner. Å andra sidan så bör man väl åtminstone som medlem få föra fram kritik mot upplevda fel. Eller tycker du instruktörer som spelar allan och kraschar på era utbildningar är okej? Eller någon annan instruktör som bränner gummi?

Mina åsikter är framförda på annat sätt också.

Och eran medlemskampanj var jävligt störande, som att skriva upp sig på gymkort för att få höra dagen efter att det är gratis träning för alla i ett halvår. Ge oss som varit medlemmar en premiesänkning hellre än att ge bort det till en massa folk som uppenbarligen inte ens vill vara med, eller en rabatt på nästa bankörning - för min uppfattning är inte att eran körning är bättre än t.ex. Actionpics, med undantaget att bolagen av någon konstig anledning helförsäkrar knäskrapet hos er.

Klart att du som medlem ska framföra vad du stör dig på. Det gör jag. Jag tar en aktiv ställning. DVS jag gör mer än bara snackar.
Värvningen med gratis medlemskap året ut.. Hur många månader var det??
En kampanj för att fler skulle få möjlighet att se vad SMC står för.
Finns många som vill vara med.. Men kommer inte till skott. Har jobbat i SMCs monter på mässan och har tydligt märkt det.
Många som dessutom gick med under kampanjen har valt att betala medlemskapet nu i år. Dvs en kampanj som i slutändan kommer att ge SMC en starkare ställning. Möjlighet att genomföra projekt mm.. Som kommer gynna dig som motorcyklist.

1400kr lägger du på en kurs för att DU SJÄLV ska utvecklas. Jag som instruktör lägger ytterligare 1000 kr för att DU ska utvecklas till en säkrare mcförare. DVS jag investerar i din körning.
Jag själv körde 700 mil som instruktör 2008. Ca lika mycket året före.. och året före.. Med så mycket körning klotar även instruktörer. Vi är precis som ni andra människor och gör misstag.
Jag har själv kört omkull 2 gånger på bana. En gång under kurs. På ca 2000 mil. De allra flesta instruktörer kör dessutom med krachkåpor mm. Och reparerar sin hojar för egna pengar.

Att jmf vanliga bandagar med smcs kurser är i mina ögon absurt.
Inriktningarna är helt olika.. uppläggen är helt olika.... och kurserna går inte ut på att lära dig knäskrapa. Har du inte förstått det så har du troligen inte deltagit i kursen. Vet inte var du varit på för kurser. Men jag förutsätter att instruktörerna följt den kursplan vi ska rätta oss efter.

Okej, jag tar det en gång till, men den här gången skriver jag det extra sakta så att alla hänger med.

"Jag har ingen ambition att starta en egen förening."

Var det sakta nog för dig, eller förstod du inte den här gången heller?
Jag gillar inte föreningar, då dom flesta urartar till toppstyrda gubbgäng med ja sägare, oavset om det är jaktlag, golfklubbar eller SMC

Att jag har åsikter är väl bra, min åsikt är att SMC bör se över budskapen dom sprider, jag antar att dom har i sina stadgar att dom är politiskt obundna, då bör dom vara det också.

Se där, nu har jag jobbat flera minuter för att förbättra SMC, helt utan krav på ersättning, och dessutom UTAN att vara medlem.

DET är verkstad!

Jag har utöver det fått en människa till att börja åka hoj, desvärre tipsade jag honom om SMC dessutom och han blev medlem, men han kanske inte har betalat in för i år så jag hinner prata med honom om saken.

Ärligt från mitt hjärta GUW. Wow vilken verkstad...
Du åstadkom just inte ett skit i det där inlägget.
Ta upp telefonen och ring in till redaktören och ifrågasätt. Skriv en insändare.. istället för att sitta på en forum som inte är har med tidningen att göra och spy galla. Då skulle du kanske få lite verkstad.
Dina åsikter får mig mest att tänka internettroll.. Eller kanske mest ett spambehov.

Det är precis därför vi som instruktörer lägger ca 1000 kr ur egen ficka per kursdag för att lära er köra hoj.

Vi som lägger ner stora dela av våra semestrar och ledig tid med detta gör det för att vi tycker det är jävligt kul att köra hoj. Samt att det är jävligt kul att lära andra att hantera en hoj.

Hur vi än jobbar så finns det några av er som bara ger oss skit. Och allt vi gör har bara motsatt effekt. *

Så dessa uppoffringar ger er imunitet mot ifrågasättande och kritik?

Guw ifrågasatte en hel del tvivelaktigt material och inte din personliga insats för att få folk säkrare bakom styret.

Så dessa uppoffringar ger er imunitet mot ifrågasättande och kritik?

Guw ifrågasatte en hel del tvivelaktigt material och inte din personliga insats för att få folk säkrare bakom styret.

Vad som är riktat mot GUW framgår av mitt inlägg om du läser det igen Teo.
Nej det ger oss ingen imunitet. Jag kan möta upp kritik från folk som deltagit i våra kurser.

Last edited:
Ärligt från mitt hjärta GUW. Wow vilken verkstad...
Du åstadkom just inte ett skit i det där inlägget.
Ta upp telefonen och ring in till redaktören och ifrågasätt. Skriv en insändare.. istället för att sitta på en forum som inte är har med tidningen att göra och spy galla. Då skulle du kanske få lite verkstad.
Dina åsikter får mig mest att tänka internettroll.. Eller kanske mest ett spambehov.

Få se nu, jag tog upp en fråga på Internets största svenska hojforum (eller är SMC's forum större?), då når jag ut till massor av hojåkare, däribland säkert ett par engagerade hobbyinstruktörer i SMC.
Med lite tur leder det till en diskution med andra som också ifrågasätter.

Hade jag ringt redaktionen eller skrivit en insändare (jag förutsätter att du menar i medlemstidningen) hade det varit upp till SMC att tiga ihjäl mitt ifrågasättande.

Jag är fullständigt övertygad om att SMC's kansli förr eller senare får tillgång till att läsa den här tråden.

Ni är ju rätt lustiga.
En av er tycker instruktörerna är oansvariga som burnar i depån.. och råkar klota.
Den andra skriker om att SMC är gamla gubbar som sprider propaganda...

Tycker det tyder på att smc har betydligt större bredd än ni verkar vara införstådda med.
Jag har ägnat mässan åt att leta den värsta hojen. Samt så gick jag på föreläsningar som hölls av SMCs nicklas lundin.
Han presenterade en helt annan bild av det smc som ni målar upp här.
Och på något sätt så är Nicklas betydligt mer trovärdig än vad ni internettroll är.

Tycker det tyder på att smc har betydligt större bredd än ni verkar vara införstådda med.

Och på något sätt så är Nicklas betydligt mer trovärdig än vad ni internettroll är.

Frågan kvarstår dock, är dom komunister, frågade du denna Nicklas om det, om han är trovärdig borde han kunna ge ett trovärdigt svar på det?

Deras medlemstidning ger det intrycket.

Om SMC är tillhör en del av Vänsterpartiet så tycker jag verkligen att SMC borde få ta del av partistödet. Stämmer inte det så kanske alla motorcyklister skulle rösta på SMC i nästa val så får dom partistöd.

Tycker du inte om kommunister?

Det hör inte hit, frågan är om SMC gör det?

Men okej, vissa kommunister är söta, det brukar stå ett klädbylte utanför McDonalds och gapa om något, hon är söt, men Sven Wolter skulle jag inte ligga med mot betalning ens...

(EDIT) Hon kanske inte är kommunist, hon kanske är vegan, jag skulle ge henne kött i alla fall...

Det hör inte hit, frågan är om SMC gör det?

Men okej, vissa kommunister är söta, det brukar stå ett klädbylte utanför McDonalds och gapa om något, hon är söt, men Sven Wolter skulle jag inte ligga med mot betalning ens...

(EDIT) Hon kanske inte är kommunist, hon kanske är vegan, jag skulle ge henne kött i alla fall...

Skulle du inte tycka om ifall de tyckte om kommunister?

Eller tycker du att de i så fall skulle bryta mot stadgarna eller nåt?

STADGAR
FÖR
RIKSORGANISATIONEN SVERIGES MOTORCYKLISTER

Antagna vid årsmöte 2 september 2006 och ändrade vid årsmöte 8 november 2008 efter att ändringarna
först ha godkänts vid årsmöte 10 november 2007​

§ 1. Riksorganisationens ändamål.

Riksorganisationen Sveriges MotorCyklister förkortat SMC, i dessa stadgar kallad SMC eller
riksorganisationen, är en på demokratisk grund byggd, allmännyttig, ideell riksorganisation.
Riksorganisationen är partipolitiskt och religiöst obunden och öppen för alla som är beredda att stödja
SMC:s stadgar.
...

Skulle du inte tycka om ifall de tyckte om kommunister?

Eller tycker du att de i så fall skulle bryta mot stadgarna eller nåt?

Jag tycker inte om föreningar som bryter mot sina egna stadgar, och gräver man riktigt djupt någonstans bland stadgarna står det säkert något om att:
"Riksorganisationen är partipolitiskt och religiöst obunden och öppen för alla"

Jag har löst mysteriet med tjejen utanför McDonalds, hon kanske står och värvar medlemmar till SMC?

Hon ser ut att kunna bo det lilla glada kollektivet i skogen IAF...

Jag tycker inte om föreningar som bryter mot sina egna stadgar, och gräver man riktigt djupt någonstans bland stadgarna står det säkert något om att:
"Riksorganisationen är partipolitiskt och religiöst obunden och öppen för alla"
"som är beredda att stödja SMC:s stadgar."
Står det på tredje raden i första paragrafen.

Jag har löst mysteriet med tjejen utanför McDonalds, hon kanske står och värvar medlemmar till SMC?

Hon ser ut att kunna bo det lilla glada kollektivet i skogen IAF...

Tycker du att Sture bryter mot första paragrafen?

Frågan kvarstår dock, är dom komunister, frågade du denna Nicklas om det, om han är trovärdig borde han kunna ge ett trovärdigt svar på det?

Deras medlemstidning ger det intrycket.

Nu ligger det ju faktist till som så här GUW.
Kom just ihåg detta efter jag hoppat i säng och låg och funderade lite.
Sture Stelben är en serie i tidskriften MC-Folket.
MC-Folket är en medlemstidning för SMCs medlemar.
Nu till det fina serru.
MC-Folket är en fristående tidning. SMC kan inte på något sätt tala om för redaktören vad som skall stå i tidningen.
Vad som publiceras i den är det bara redaktören för tidningen som kan ta beslut om.

Att påstå att SMC är komunister för att en tecknad serie som är ute i en grönvågorgie bevisar ju bara okunnskap om organisationen ni så starkt kritiserar i allt de tar sig för.

Själv har jag sett Stelben som en rolig kuf på mc.
Hade han inte hamnat i den här grönavågenorgien skulle ni bara skratta åt han.

MC-Folket är en medlemstidning för SMCs medlemar.
Nu till det fina serru.
MC-Folket är en fristående tidning. SMC kan inte på något sätt tala om för redaktören vad som skall stå i tidningen.
Vad som publiceras i den är det bara redaktören för tidningen som kan ta beslut om.

Aharru, så tidningen skulle kunna publicera starkt invandrarfientliga åsikter då?

Eller Pro Islamska artiklar?

Eller försöker du bara slingra dig, då ska jag omformulera mig:

Är det lämpligt att en "medlemstidning för SMCs medlemar" uttrycker politiska åsikter till vänster, när föreningen SMC ska vara "partipolitiskt och religiöst obunden och öppen för alla"?

Svara på den frågan då?

Aharru, så tidningen skulle kunna publicera starkt invandrarfientliga åsikter då?

Eller Pro Islamska artiklar?

Eller försöker du bara slingra dig, då ska jag omformulera mig:

Är det lämpligt att en "medlemstidning för SMCs medlemar" uttrycker politiska åsikter till vänster, när föreningen SMC ska vara "partipolitiskt och religiöst obunden och öppen för alla"?

Svara på den frågan då?

Håller med dig helt och fullt.

Är imponerad av att du orkar försöka få nån som honom att tänka utanför hans egen lilla ruta, men jag tvivlar på att det är lönt... :näsblod

Grejen är, att i alla fall jag, är inte medlem.

Det KAN bero på att dom vitskäggade gubbarna i reflexväst sprider komunistpropaganda.

"Sporthoj.com & SMC arbetar ihop för ökad trafiksäkerhet" Allt enligt loggan upp till höger.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back