Nu så!
Nu som först verkar det lösa sig...
Men man ska inte ropa hej, så just nu står två program mumsar i sig ettor och nollor bäst de kan.
Tack vare rådig hjälp härifrån, och särskilt från EN medlem så kom jag på spåret.
Tyvärr var min dator i så dåligt skick att inga av de program som rekommenderades gick att köra... :/
Något, oklart vad, la ju locket på för alla anti-program.
Nåväl, efter att ha börjat med Ad-Aware (som var det enda program som accepterades, dock ej attt det fick uppdatera sig!) så hittade jag ett par trojaner, och ett par otäcka maskar.
Zlob, w.32Backdoor och några andr ajag inte minns namnet på, samt filer som låg och innehöll dessa samt varianter, och likt romstinna laxhonor tryckte ur sig nya huggormars avföda vid varje boot!
Nåväl, det som löste det hela delvis iaf, var ett program jag vill rekommendera iom detta:
Spyhunter 3 security suite, från Enigma Software Group.
Det hittade massa ytterligare otäcka saker.
MEN! det gick inte att ta bort dessa nya otäckingar, då programet måste registreras för att just denna lilla "detalj" skulle fungera...

Jag orkade inte heller leta fulhack eller keys, då programmet iaf hade den goda smaken att det visade upp VAD som var obra.
Så jag gav mig in i registerdjungeln med en grov machete, och jag var tuff!
Nu funkar allt igen, och alla antiprogram äro uppdaterade och står och snurrar.
Alla tycks dessutom bra på olika saker då de hittar olika grejer på olika platser.
Som sagt, vi har inte sett slutet ännu!
Men jag är oerhört glad för den hjälp jag fått.
Ingen nämnd - men absolut ingen glömd!