R1 och R6-tråden!

Då bär det av till yam yam center imorgon för att ja, beställa en Big Bang :D, R1 såklart, r6 stannar kvar i familjen. Kom från mässan och har glott på r1 minst 400 gånger och har bestämt mig att imorgon så beställs en R1 i yamaha blue version (Svag för den blåa färgen), så r6 får sin hustru ngn gång i maj eller kanske tidigare får se :D, men ska bli ännu roligare att spendera tiden på detta forumet när man har två cyklar :D

Ingen som har en Skylthållare till en r1 -02 liggandes ? har blivit av med själv fästet mellan hållare och undertail :( snart besiktning

Då bär det av till yam yam center imorgon för att ja, beställa en Big Bang :D, R1 såklart, r6 stannar kvar i familjen. Kom från mässan och har glott på r1 minst 400 gånger och har bestämt mig att imorgon så beställs en R1 i yamaha blue version (Svag för den blåa färgen), så r6 får sin hustru ngn gång i maj eller kanske tidigare får se :D, men ska bli ännu roligare att spendera tiden på detta forumet när man har två cyklar :D

Kul!!! Grattis i förskott då!:)

Fan, det var ju så jag skulle ha gjort, behållit R6an och beställt storsmällarn... faen:gnissla

Min kommer i feb (om man får tro säljarens ord) :banana

... köp 2 så kan jag låna en ibland:hihi

Jahapp, då blir man med R1 då! :tuttar

En 01:a som behöver putsas upp lite men man har ju tid på sig i garaget innan vårsolen torkar upp vägarna!

Bifogat

• retta2.jpg
    retta2.jpg
    71.7 KB · Visningar: 94
Jahapp, då blir man med R1 då! :tuttar

En 01:a som behöver putsas upp lite men man har ju tid på sig i garaget innan vårsolen torkar upp vägarna!

Grattis till ett bra val, mycket trevlig hoj att köra, med tillräckligt mycket power oavsett vad andra säger

finns igentligen bara 4 saker man behöver tänka på

1. 2:ans växel (hoppar om den är sliten) men det har du säkert kollat upp
2. stålspunnet fram (då den e lite svampig i frambromsen annars)
3. en styrdämpare kan rädda vissa situationer (behöver inte vara en öhlinare)
4. glapp i styrlagret är vanligt, kolla & dra åt efter behov

Nu är R1 beställd i Yamaha Blue, snacka till mig singelcuts och yamahas förhöjda kåpglas fick samt en yamaha skjorta (Blå svart) och ryggsäck på köpet. så jag får hem den ngn gång i maj (Jag själv som bestämde leveransen)

Nu är R1 beställd i Yamaha Blue, snacka till mig singelcuts och yamahas förhöjda kåpglas fick samt en yamaha skjorta (Blå svart) och ryggsäck på köpet. så jag får hem den ngn gång i maj (Jag själv som bestämde leveransen)

Härligt att höra! Grymt kul för dig!:tummenupp

Du som bor i Göteborg skall ju åka till Alvhem och Svenssons Livs. Där köper man snuskigt billig och bra olja. Bara att ta med en dunk och fylla på. Läs denna tråden http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=139037 så både hittar du dit och ser vilket sjukligt bra pris det är.

T.ex Q8 SBK Racing MC 15W50 59 kr/liter

Edit: Senaste prislistan jag sett - http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=234923&d=1210779462

Låter kanon. Tack för tipset :tummenupp

Grattis till ett bra val, mycket trevlig hoj att köra, med tillräckligt mycket power oavsett vad andra säger

finns igentligen bara 4 saker man behöver tänka på

1. 2:ans växel (hoppar om den är sliten) men det har du säkert kollat upp
2. stålspunnet fram (då den e lite svampig i frambromsen annars)
3. en styrdämpare kan rädda vissa situationer (behöver inte vara en öhlinare)
4. glapp i styrlagret är vanligt, kolla & dra åt efter behov

Tack! :)
1. Kollat! (var väl mest ett problem på MK.1? (98-99)
2. Det får jag fixa framöver
3. Öhlins sitter på....
4. Har ej kollat men den är nybes.:tummenupp

Va fasen här skiter folk pengar o beställar R1or till höger o vänster ! =) Stackars mig får nöjja mig med min R6a i år med.....

Grattis till er som köpt i alla fall.... !

Tack! :)
1. Kollat! (var väl mest ett problem på MK.1? (98-99)
2. Det får jag fixa framöver
3. Öhlins sitter på....
4. Har ej kollat men den är nybes.:tummenupp

njae... dåliga lådor gäller väl igentligen alla R1 från 98-03

hittade denna precis på blocket, kanske något för dig ? :tummenupp

6686030271.jpg

http://www.blocket.se/vi/19951410.htm?ca=23_3_s

Har du bestellt ennu ? Och vad fick du for leverans datum ? Jag bestellde min i oktober och den kommer KANSKE i mars... Iofs her i USA, men i alla fall.

/P

Nyheter
Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...