Vad är vuxenpoäng o vad är gubb/kärringpoäng?

Inte var lessen gumman, gs 500e ger fina kärring poäng.:hihi

:lol

Svårt att veta det där med poängen..
Har barn, bor i hus, jobbar, kör svenskt och allt det andra vuxna, men jag har ingen hund, ingen sambo (än iallafall) och inget 7-16 jobb.
Samtidigt samlar jag tantpoäng när jag blir irriterad på tidigare nämnda mode, 18-åringars körstil, och min fjortissyster kan reta gallfeber på mig med åsikter som jag själv hade för 15 år sen.

Svårt det där. :gnissla

Jo medelåldern på busaklubben påverkades nog inte nämnvärt neråt när jag klev in.... :D Så det är nog lite gubb/kärring poäng på den hojen...
Men kul är den... :D

Jo medelåldern på busaklubben påverkades nog inte nämnvärt neråt när jag klev in.... :D Så det är nog lite gubb/kärring poäng på den hojen...

Touringsoffa! Solklar gubbvarning. Jag tror att alla busaförare egentligen vill ha en literklubba, men inte får för tanten eftersom den är för obekväm att åka bak på. :tuttar

Måste erkänna att jag saknar hojen lite.. Det blir nog en busa att glida på sen, så får K3an bli banhoj. Dessutom är jag ju gubbe nu, så jag behöver inte skämmas ;)

Touringsoffa! Solklar gubbvarning. Jag tror att alla busaförare egentligen vill ha en literklubba, men inte får för tanten eftersom den är för obekväm att åka bak på. :tuttar

Nejdå, inte alls... Vi är bara tillräckligt gubbiga för att vilja ha
det lite mer bekvämt om man åker lite längre...
Och så är det rätt maffigt vrid i dom, det gör ju inte så mycket... :D

Måste erkänna att jag saknar hojen lite.. Det blir nog en busa att glida på sen, så får K3an bli banhoj. Dessutom är jag ju gubbe nu, så jag behöver inte skämmas ;)

Ja jag vet inte men det är något speciellt med dom faktiskt..
Men visst får man ta i för att få dom dit man vill om man inte höjer röven på dom..

Last edited:
Problemet är bara att den endast är min som övningshoj och jag är mer ute efter en Busa sen när jag är klar...och den lär ju inte ha så mycket kärringpoäng? :confused:

Nej det är ingen kärringhoj.
Det är en gubbräcer för dom som inte vill ligga.............i kurvorna.:D

Nej det är ingen kärringhoj.
Det är en gubbräcer för dom som inte vill ligga.............i kurvorna.:D

FUCK, då får jag nog börja dregla efter nåt annat för jag vill ligga massor....alltså i kurvorna...eller...ja det oxå. FAN...nu är jag där igen. :hihi

Å jag som trodde jag behövde en gammal Boldor med Xjellkåpa innan jag kunde säga att jag åkte gubbhoj. :(

Ja framförallt så väger busan en hel del mer än vad en 750 gör och det spelar framförallt in om man inte är lång... iofs så ska man inte jämföra med min tant på 157 och 43 pannor men hon har inte en chans att få upp hojen från stödet...

Mycket hojsnack och lite om vuxenpoäng nu... :D

Har själv samlat lite såna då jag inte längre orkar jaga runt 29km/h över gällande begränsning och blir inte vansinnig när det är kö utan parkerar in min fil och åker med alla andra...

Date? ;)

Nej, men seriöst.. Köp något lagom mellansteg. Ha en 750 t.ex. en säsong och känn efter innan du byter till en literhoj. Bara ett tips i all välmening!

Hehe, ja vi får väl se vad man hittar på. Får nog provköra som en dåre innan jag bestämmer mig. Jag hittar nog nåt jag blir kär i till slut. ;)

Jag har nog inte heller lyckats samla ihop några vidare vuxenpoäng. Inga tantklänningar, inget ica-kort el liknande, ingen unge, ingen sambo (inte ens en partner). Ingen kärringbil heller. Wiie, :tummenupp för barnasinnet i behåll! :)

Jag gissar att du måste tömma din inkorg om 10 min. ;)

Hehe nej, det tror jag inte. :) Det är ingen nyhet direkt att jag inte har nån partner. :)

Fast jag måste nog tömma ändå, har bara plats till 2 meddelanden till. Kanske på tiden. :hihi

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti