Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

  • Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date
va är felet med no-cuts.:confused: folk vill inte ha dom men man får inte konkreta svar på va det är som gör dom så dåliga? :va

Det jag har läst om dessa no cuts är att dom inte riktigt klarar av det som förväntas av dom. I vissa fall har dom tryckts in i motorn och så har det blivit en häveffekt med rensade motorfästen som fäljd. Och i vissa fall (framför allt på 04/05áns blade) har "no cut" pucken slagit sönder någon kylkomponent (water elbow) ifall man lägger på vänster sida. Och för att repareara detta så måste kan tydligen lyfta motorn.

Själv funderar jag på att borra kåporna och skruva dit antingen ValterMoto eller R&G. Det enda som blir krångligt med det är inte själva borrningen eller montaget utan snarare att man måste ta dän pucken varje gång man vill ta bort kåpan.
Men det kanske e värt besväret.
 
. Och i vissa fall (framför allt på 04/05áns blade) har "no cut" pucken slagit sönder någon kylkomponent (water elbow) ifall man lägger på vänster sida. Och för att repareara detta så måste kan tydligen lyfta motorn. .[/QUOTE]

helt sant de kan jag intyga..
 
Hallå alla. Jag har en fråga ang.plasten under cutsen. Passar plasten från en -06 på en -05. Jag ska montera en racecuts men den går inte på utan att jag kapar i underkåpan och det vill jag inte göra utan attt ha en hel liggandes.
Att jag frågar om -06 beror på att jag inte hittat någon till en -05, däremot har jag sett en -06 för skapligt pris. ( har någon en till -05 så hör av er )
 
så (no cut) ska man passa sig för då verkar det som .. men ni som har koll .
vilka märken å typer på puckar är ok å vilka är är det man ska passa sig för? ...:) har ju sett det fins aluminium å ja plast.. av vilken anledning ?
 
Hej allihopa!

Har skaffat mig ett litet vinterprojekt, behöver därför få tag på en uppsättning kåpor till en 04-05 1000rr.... Ej krahkåpor, Helst svarta

Så om ni har själva eller känner nån som känner nån som känner nån osv :D

Pm:a Gärna

Ps Ja jag vet att det finns en köpes del men tror inte alla kollar där....

Mvh

Patrik
 
Själv funderar jag på att borra kåporna och skruva dit antingen ValterMoto eller R&G. Det enda som blir krångligt med det är inte själva borrningen eller montaget utan snarare att man måste ta dän pucken varje gång man vill ta bort kåpan.
Men det kanske e värt besväret.

Vart köper man R&G i sverige??
 
Tjo!

Sitter här och velar om jag ska sälja min R1 och köpa mig en 1000RR.:brinnerup

Fundera även på vilken årsmodell isf man ska köpa. Inte kört någon av årsmodellerna för den delen men har blivit lite småkär i 08:an(isf en "ny" från firma), men är det värt dom extra slantarna jämfört mot dom klart billigare 07:orna?

Vräk ur era tankar om dom olika årsmodellerna och för/nackdelar.:krama

Mvh Peter
 
Tjo!

Sitter här och velar om jag ska sälja min R1 och köpa mig en 1000RR.:brinnerup

Fundera även på vilken årsmodell isf man ska köpa. Inte kört någon av årsmodellerna för den delen men har blivit lite småkär i 08:an(isf en "ny" från firma), men är det värt dom extra slantarna jämfört mot dom klart billigare 07:orna?

Vräk ur era tankar om dom olika årsmodellerna och för/nackdelar.:krama

Mvh Peter

08áns blade är bättre på allt. Dock fick jag vänja mig vid utseendet. Först undrade jag va fan Honda sysslade med men efter att ha sett den i verkligheten började jag gilla den mer och mer. Nu tycker jag den e snygg som fan. Sen provkörde jag den vilket jag inte skulle ha gjort för efter provkörningen körde jag hem med min 06á med ett grymt ha.begär efter 08án. Min 06á kändes stor, klumpig och slö vilket jag verkligen inte tyckte innan. :huvet Utifrån det lilla jag körde 08áns blade så upplevde jag den som en 600cc med en 1000cc spis mellan benen. Riktigt bra drag genom hela registret. Lätt och smidigt chassie som en 600á. Kanonbromsar och så en väl fungernade slirkoppling vilket verkligen uppskattas vid mer "motiverad" körning, t ex på bana.



Men min e oxå fin:rolleyes:
 
Last edited:
08áns blade är bättre på allt. Dock fick jag vänja mig vid utseendet. Först undrade jag va fan Honda sysslade med men efter att ha sett den i verkligheten började jag gilla den mer och mer. Nu tycker jag den e snygg som fan. Sen provkörde jag den vilket jag inte skulle ha gjort för efter provkörningen körde jag hem med min 06á med ett grymt ha.begär efter 08án. Min 06á kändes stor, klumpig och slö vilket jag verkligen inte tyckte innan. :huvet Utifrån det lilla jag körde 08áns blade så upplevde jag den som en 600cc med en 1000cc spis mellan benen. Riktigt bra drag genom hela registret. Lätt och smidigt chassie som en 600á. Kanonbromsar och så en väl fungernade slirkoppling vilket verkligen uppskattas vid mer "motiverad" körning, t ex på bana.



Men min e oxå fin:rolleyes:

Håller med dig helt! Uppdateringen mellan 07-08 var stor och klart värt
pengarna imellan...
Köpte min 2:a sep och hann göra 400mil sep-okt sen var det dags att
gömma henne i garaget... :(
Den här vintern är lååång...

The power of dreams!
 
Låter som att det blir en dyr historia....för mig alltså.:hihi

Ska åka på en firma och kolla på en i morgon hade jag tänkt och dräggla lite. :)
Har bestämt mig för att byta hoj antingen detta år lr nästa...VM i velande! :tummenupp
 
Håller med dig helt! Uppdateringen mellan 07-08 var stor och klart värt
pengarna imellan...
Köpte min 2:a sep och hann göra 400mil sep-okt sen var det dags att
gömma henne i garaget... :(
Den här vintern är lååång...

The power of dreams!

Det va säkert värt pengarna det betvivlar jag inte men missförstå mig rätt. Tycker absolut inte 06/07 bladen e skit. Det är en grym hoj och jag gillar den som fan mend et e klart att en nyare årsmodell och heltnyutvecklad hoj e bättre än föregångaren. Konstigt vore väl annars. Och någon monsterskillnad är det inte, men tillräckligt för att man skall känna av det i sadeln.
 
Det va säkert värt pengarna det betvivlar jag inte men missförstå mig rätt. Tycker absolut inte 06/07 bladen e skit. Det är en grym hoj och jag gillar den som fan mend et e klart att en nyare årsmodell och heltnyutvecklad hoj e bättre än föregångaren. Konstigt vore väl annars. Och någon monsterskillnad är det inte, men tillräckligt för att man skall känna av det i sadeln.

Tekniken går framåt och självklart är det skillnader, men vi kan nog vara
överens om att ingen Fireblade är skit... Finns ju en anledning till att den
hängt med sedan 92...
Jag kollade och testade en 06:a när jag var på jakt och var nära att köpa den, hade en 98:a innan och det var där imot grym skillnad...
Men föll för 08:an... Lite kul att köpa nytt också ska
erkännas... :D
 
Tekniken går framåt och självklart är det skillnader, men vi kan nog vara
överens om att ingen Fireblade är skit... Finns ju en anledning till att den
hängt med sedan 92...
Jag kollade och testade en 06:a när jag var på jakt och var nära att köpa den, hade en 98:a innan och det var där imot grym skillnad...
Men föll för 08:an... Lite kul att köpa nytt också ska
erkännas... :D

Sen är den ju den nya designen så förbannat sexig också!

Och ännu sexigare blir den med en ny undertejl som gör häcken lite mer slimmad, funderar på taylormades. :kär

FE-crop.jpg
 
Har haft en -07 som jag var grymt nöjd med tills brorsan gjorde av med den. Införskaffade mig då en -08. Enligt mitt tycke är -08 bättre på allt
.
Beroende på vad man ska använda den till så är ju sen frågan om mellanskillnaden i kronor räknat är värt att lägga ut.
Tyckte som någon skrev här innan om utseendet. Antingen älskar man det eller oxå hatar men det.
Med tanke på Hondas prissättning för -09.orna lär inte -08:orna sjunka så mycket i pris.
Tror dock att om du provkör bägge årsmodellerna kommer du garanterat fastna för den senare oavsett utseendet.

Sticker in en liten fråga.
Har läst lite om kraschpuckar och Alien moto har tagit bort no-cutspuckarna ur sortimentet då de inte håller måttet riktigt.
Hur svårt är det att montera dem som man måste borra hål för. Får man med någon monteringsanvisning eller får man klura ut själv var man ska borra i kåporna. Lite tråkigt om man lyckas borra fel i orginalkåporna.
Kanske har varit uppe förut men orkade inte läsa igenom hela tråden.

Grüß Gott
Roger
 
Har haft en -07 som jag var grymt nöjd med tills brorsan gjorde av med den. Införskaffade mig då en -08. Enligt mitt tycke är -08 bättre på allt
.
Beroende på vad man ska använda den till så är ju sen frågan om mellanskillnaden i kronor räknat är värt att lägga ut.
Tyckte som någon skrev här innan om utseendet. Antingen älskar man det eller oxå hatar men det.
Med tanke på Hondas prissättning för -09.orna lär inte -08:orna sjunka så mycket i pris.
Tror dock att om du provkör bägge årsmodellerna kommer du garanterat fastna för den senare oavsett utseendet.

Grüß Gott
Roger

Behöver nog inte ens provköra för att bestämma mig för vilken årsmodell jag ska välja. Varit i Umeå ett par dagar nu och var in på en MC-firma och kände å klämde! Den kändes så himla mkt smidigare och lättare än R1:an :tummenupp Så valet känns ganska enkelt för tillfället än fast jag inte prövat någon av dom. :gnissla

Men så då har vi det här med oengagerade försäljare... :( "Hej fina hojar det där typ sen går han å ringer till någon"
Okej den här firman verkar vilja sälja en hoj...NOT!

Hur som helst så är det en firma i Gävle(Lingvalls Motor) som säljer dom 5000kr billigare så jag funderar på att ringa dit och kolla läget, vilken färg dom har hemma bla, om ett ev inbyte av min R1:a.

Vad finns det för alternativ till att göra om :arsele på 08:an?
Skicka gärna länkar! :Bugar
 
Servicemanual CBR1000RR 06-07??

Fortfarande ingen som vet vart man kan ladda ner Servicemanual till:
CBR1000RR 06-07??
 
Behöver nog inte ens provköra för att bestämma mig för vilken årsmodell jag ska välja. Varit i Umeå ett par dagar nu och var in på en MC-firma och kände å klämde! Den kändes så himla mkt smidigare och lättare än R1:an :tummenupp Så valet känns ganska enkelt för tillfället än fast jag inte prövat någon av dom. :gnissla

Men så då har vi det här med oengagerade försäljare... :( "Hej fina hojar det där typ sen går han å ringer till någon"
Okej den här firman verkar vilja sälja en hoj...NOT!

Hur som helst så är det en firma i Gävle(Lingvalls Motor) som säljer dom 5000kr billigare så jag funderar på att ringa dit och kolla läget, vilken färg dom har hemma bla, om ett ev inbyte av min R1:a.

Vad finns det för alternativ till att göra om :arsele på 08:an?
Skicka gärna länkar! :Bugar

Köpte min innan jag provat blade-08, du blir inte besviken:tummenupp
Ang. Honda försäljare kan jag rekommendera northbike.se, nära att jag gjorde affär där (fick samma deal på närmare avstånd från hemmet, blev i borås)
För din del däremot är det ett alternativ... är ju långt till allt där uppe:hihi
 
Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back
Top