Har Jag YPVS???

m.mannen

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2009
Hoj
Dt125R -92
Jag undrar för jag har inte sett att det står det någonstans.

Den rosa dämparen har inget med detta att göra jag ville bara visa hur manligt det är. :tummenupp

Last edited:
Yamaha införde YPVS 1985 på RD:n. Kan ha varit -84 på DT:n. :)

EDIT: ett år fel...börjar bli gaggig

Last edited:
Så ALLA har det då??

Min är från -91 eller -92

Yes, du kan tydligt se porten på dina egna bilder. Det är bilden där du ser vajrar, de styrs från en servomotor. Om allt är ok ska det låta bzzzz-bzzzz när du slår på tändningen, servot ska dra YPVS-ventilen från ändläge till ändläge.

Last edited:
Yes, du kan tydligt se porten på dina egna bilder. Det är bilden där du ser vajrar, de styrs från en servomotor. Om allt är ok ska det låta bzzzz-bzzzz när du slår på tändningen, servot ska dra YPVS-ventilen från ändläge till ändläge.

det gör det ( Fan va dum ja e då för ja trodde de va förgasaren )

men man tycker ju att det borde så om så en liten skitig klister lapp någon stans eller??

någon som vet hur man kan öka kraften på en sådan motor länk...

Last edited:
det gör det ( Fan va dum ja e då för ja trodde de va förgasaren )

men man tycker ju att det borde så om så en liten skitig klister lapp någon stans eller??

någon som vet hur man kan öka kraften på en sådan motor länk...

Sa ju att du hade ;)

Bort med pluggen i avgasröret/köp trimpipa. Se till att YPVSen fungerar som den ska, men det kan vara klurigt om man inte förstår sig på den.
Då kan man göra som EmCom, han får beskriva :-p

hur vet man om den är helt öppen vid full speta

Du kan skruva av locket du ser på bilden. Om jag minns rätt styrs YPVS:en bara av varvtal så till att börja med kan du kolla att den rör sig fullt åt båda hållen när du slår på tändningen. Efter det kan du starta motorn och se hur den rör sig med varvtalet, troligtvis börjar det hända något runt 6-7' rpm.

Omöjligt att avgöra från sidan då plastbiten där kan sitta i 2 lägen på vissa (t.ex. min YPVS kan det). Vill du vara flitig så varva +7000rpm och vrid av tändningen, bort med kröken och kolla

Men om du vill titta från sidan så kan du skruva bort luckan så ska det vara ett "U" typ som är i linje med ett hål.

Omöjligt att avgöra från sidan då plastbiten där kan sitta i 2 lägen på vissa (t.ex. min YPVS kan det). Vill du vara flitig så varva +7000rpm och vrid av tändningen, bort med kröken och kolla

Men om du vill titta från sidan så kan du skruva bort luckan så ska det vara ett "U" typ som är i linje med ett hål.

Du har väl ingen YPVS? :tungan

Du kan skruva av locket du ser på bilden. Om jag minns rätt styrs YPVS:en bara av varvtal så till att börja med kan du kolla att den rör sig fullt åt båda hållen när du slår på tändningen. Efter det kan du starta motorn och se hur den rör sig med varvtalet, troligtvis börjar det hända något runt 6-7' rpm.

Så ser det ut på RD350

Så bilden jag skickade till dig på msn i förra veckan dög inte eller?

:mad:

hur skall den stå om den skall vara "rätt" (Helt öppen)
Helt öppen är inte rätt!
Fast det jag säger skiter ju du fullstänigt i så jag kan ju lika gärna hålla käft..

Last edited:
Så bilden jag skickade till dig på msn i förra veckan dög inte eller?

:mad:

Helt öppen är inte rätt!
Fast det jag säger skiter ju du fullstänigt i så jag kan ju lika gärna hålla käft..

Jag skiter inte i vad du säjer, jag lyssnar på alla

och jag såg inte bilden som du skickade sorry
:bow :bow

Nyheter
Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

BMW F 450 GS för prisvärda äventyr

BMW presenterade den länge ...

BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Back