Dags att erkänna en svaghet...

Status
Ej öppen för fler svar.

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
Ibland när jag saknar familj, vänner och husmanskost så ifrågasätter jag mitt beslut att flytta ifrån Sverige. Det är sant. :(

Men...

Då läser man nåt i den här stilen;
Det ska bli ballt att söka jobb

Vad i helvete...?!? :mad:
Vad är det för fel på svenska politiker egentligen? Hur kan man anställa en gammal tandläkare att driva Arbetsförmedlingen bara för att hon är "störtskön"? Jag hade respekterat Littorin mer om han helt enkelt sagt att de ville ha en kvinna med invandrarbakgrund av profileringsskäl. :gnissla

Den största utmaningen på Arbetsförmedlingen tror hon blir att övertyga landets arbetsgivare att anställa unga med utomeuropeisk bakgrund mitt i brinnande kris.

Ja, det måste verkligen vara högsta prioritet just nu... fy fan. :mad:

Själv kallar hon sig förändrare och vill gärna höja Arbetsförmedlingens "ballfaktor". :rofl

Om det nu är kris så kanske man kan sätta dessa desperata PK-försök åt sidan och satsa på att lösa situationen. Efter det kan de återgå till att krama bäbisar, sweettalka invandring, eller vad de nu vill hålla på med. Men nu får det vara nog ett tag! :mad:

Här är hon. Hon som ska rädda arbetarna i Sverige. Störtskön.

angeles-435.jpg

Ett primitivt, maskulint parningsrop är det enda jag får ur mig när jag ser den bilden.

Haha, hon vill kalla sig för förändrare, jag vill kalla henne för förstörare... so close but still so far apart...

Vad är det för fel på henne nu då, att hon är invandrare bara?
Jämfört med att en vänsterpartist var rektor på polishögskolan så är det här rena drömmen. Å andra sidan vet jag inte vilken profil man ska ha på en dir för Arbetsförmedlingen, de förmedlar ju inte jobb och har nog inte som mål att göra det heller. De finns bara för att det är bestämt att de ska finnas. Ingen vet vilken nytta de gör.

Jämfört med att en vänsterpartist var rektor på polishögskolan så är det här rena drömmen. Å andra sidan vet jag inte vilken profil man ska ha på en dir för Arbetsförmedlingen, de förmedlar ju inte jobb och har nog inte som mål att göra det heller. De finns bara för att det är bestämt att de ska finnas. Ingen vet vilken nytta de gör.
Ja, jävla ställe är det. Var där med skolan på studiebesök. Stod en kärring och propagerade för att man skuller reistrera sig/gå med i arbetsförmedlingen när man slutade skolan.

Jag frågade henne om hon kunde ge mig en bra anldening för att gå med. Det kunde hon inte. Tack å hej..

Dom är ju inte där för att förmedla jobb lika mycket som att faktiskt se till att du söker jobb! Vilket lär behövas..

Sen får man inte glömma att förutom att se till att folk söker jobb, så ser det till att ungdommmar som faktist vänder sig till dem blir idiotförklarade o förnedrade. Väldigt nice att se vart mina skattepengar går till.
Personligen ser jag bemmaningsföretag som ett mycket bättre val...Vilket jag också tror de gör eftersom de rekommenderar folk att vända sig dit.

Sen får man inte glömma att förutom att se till att folk söker jobb, så ser det till att ungdommmar som faktist vänder sig till dem blir idiotförklarade o förnedrade. Väldigt nice att se vart mina skattepengar går till.
Personligen ser jag bemmaningsföretag som ett mycket bättre val...Vilket jag också tror de gör eftersom de rekommenderar folk att vända sig dit.

Som sagt. Ams är mest till för dom som är arbetslösa, får a-kassa och trivs! Dom som verkligen vill ha jobb har inte mycket att hämta där.

Antagligen var det väl bara Angeles Bermudez-Svankvist som tyckte jobbet
var tillräckligt ballt för att söka ...

Dom är ju inte där för att förmedla jobb lika mycket som att faktiskt se till att du söker jobb! Vilket lär behövas..

Ja, jag tappade hakan rejält här om dagen när detta publicerades. Utgick ifrån att detta redan var rutin, men Sverige är verkligen så efterblivet som man så ofta misstänker:

Många arbetslösa som säger till Arbetsförmedlingen att de sökt jobb ljuger i själva verket. Det visar stickprovskontroller som Arbetsförmedlingen gjort.

Mellan 20 och 25 procent av de kontrollerade sökte inte det jobb de påstod sig ha sökt. Kontrollerna har gjort på sex platser i södra Sverige men berörde endast 30 arbetslösa personer. Kontrollerna, som gjordes sista kvartalet förra året, bekräftar emellertid en forskningsrapport från i våras, som kom fram till att 25 procent av dem som uppger att de sökt jobb inte har gjort det.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2330787.svd

Tycker du brukar ha väldigt många vettiga åsikter, Lugn, men förstår faktiskt inte vad du greppar efter i den här tråden.

Ser inga större fel på att tillsätta henne där. Det hade väl iofs varit bättre om hon kommit från privat sektor då man brukar ha lite bättre verklighetsuppfattning där. Bara hon ser till att hennes kuratorer till undersåtar på arbetsförmedlingar runt om i landet ser till att ställa lite krav på dem som söker jobb så är hon rätt om du frågar mig. Det återstår väl att se då.

Ja, jag tappade hakan rejält här om dagen när detta publicerades. Utgick ifrån att detta redan var rutin

Det gjorde jag med, utgick från att det stickkollades.

Men eftersom det ska bli "häftigt, hippt och coolt" att vara arbetssökande så funderar jag på att säga upp mig och sälla mig till den skaran.

Jag skickar väl in en tafflig ansökning till Volvo om att jag vill ha ett jobb om dom skulle kolla mig, sen kan jag ju skicka in några trevare om att bli VD på posten eller nåt också...

Tycker du brukar ha väldigt många vettiga åsikter, Lugn, men förstår faktiskt inte vad du greppar efter i den här tråden.

Nej. Kväljningarna kommer ifrån att hon vill prioritera utomeuropeiska ungdomar och att hennes kön och bakgrund gör det omöjligt att kritisera henne. Vad tror du hade hänt om Littorin själv hade gått ut och sagt att nu ska vi satsa på helsvenska medelålders män? Precis... :gnissla

Att hon sedan vill höja arbetsförmedlingens ballfaktor gör inte det hela bättre. Vem f-n bryr sig om det är ballt att söka jobb?
Oavsett vad Angeles tror så är jobbsökande mer intresserade av att landa ett jobb än att uppleva den "balla" resan på vägen dit.

Om hon däremot söker inspiration utifrån och kan effektivisera AFs funktion och kanske till och med börja konkurrera med bemannings- och rekryteringföretag, ja då ska jag formulera en trovärdig ursäkt. Det återstår dock att se.

Nej. Kväljningarna kommer ifrån att hon vill prioritera utomeuropeiska ungdomar och att hennes kön och bakgrund gör det omöjligt att kritisera henne. Vad tror du hade hänt om Littorin själv hade gått ut och sagt att nu ska vi satsa på helsvenska medelålders män? Precis... :gnissla
.

Det är möjligt att du har rätt men jag ser inga tecken på att det måste vara så i det här fallet men så är jag inte mycket mer insatt än det jag läste i din länk till DI heller. Det hade ju iofs inte varit första gången man agerar på det sättet.

Att hon sedan vill höja arbetsförmedlingens ballfaktor gör inte det hela bättre. Vem f-n bryr sig om det är ballt att söka jobb?
Oavsett vad Angeles tror så är jobbsökande mer intresserade av att landa ett jobb än att uppleva den "balla" resan på vägen dit.

Var i US bor du?
Hur ser arbetssituationen ut där just nu, jag jobbar med industriellt underhåll med specialite som styrsytem och automation (I princip vad som helst som krävs för att hålla maskiner och produktion igång).
Jag funderar allvarligt på att lämna det här skitlandet frågan är bara vart man ska ta vägen?

ironimode: man ska väl flytta till ett land som inte tar emot invandrare ;ironimode off..

Jag har varit frivilligt arbetslös ett tag men tänkte nu söka jobb och tyckte att jag för första gången i mitt liv ska besöka AF för att se vad dom ev kan hjälpa till med. Jag skrev in mig på deras webbsajt, la upp mitt CV, fixade fram alla betyg och gjorde precis som man skulle innan man går dit personligen för att bli inskriven i klubben. Jag har ingen A-kassa att claima så jag misstänkte att jag skulle vara en udda kund.. johodå.. när jag förklarade läget och vad jag var intresserad av för jobb och var geografiskt jag kunde tänka mig att jobba så tittade han lite konstigt på mej och sa att det minsann inte gick att begränsa sig så. Jag frågade "-Exakt vad kan ni hjälpa mig med, utöver det som jag själv kan göra på AF´s sajt?" det visade sig att dom inte gör någonting för icke A-kasseanslutna.

Slutsats: deras jobb är att övervaka att A-kasseanslutna verkligen söker alla jobb som dom hänvisas till, jobb som i princip kan vara i vilken bransch som helst, ligga 100 mil från bostadsorten och inte passa ens önskemål för fem öre. Tackar man nej så åker ut. Neej, jag fortsätter nog min jobbjakt på egen hand...........

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
ZX Moto gör en Honda-lik retromodell

Screenshot Titta bakåt u...

Nya Ducati Multistrada V4 Rally

Pressrelease från Ducati (B...

MV Agusta bekräftar ny Brutale

MV Agusta har avslöjat en d...

Yamaha rekordsatsar på GGN

När världens största enduro...

Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan