Kentamannen
Ny medlem
Har en R1:a som jag gjort en motor- och växellådsrenovering på. Byte av storänds- och ramlager till korrekta ersättningslager uppmätt med plastigauge, vevhus- och toppbultar, alla packningar, tvåans drev kit etc. Ventiljustering gjord, endast ett shims som behövde bytas.
Vid provstarten i höstas knackade fanstyget - vilket den inte gjort innan. Två dagar senare stack jag till Australien. Kammarna bör vara inställda rätt - vilket jag dubbelkollade både två och tre gånger. Dock är detta första gången jag haft isär en mc-motor i molekyler. Bågen är nu ihopsatt till 100%.
Nu söker jag med ljus och lykta efter någon med tid och intresse av att ordna upp detta någonstans runtom eller utanför Södermanland. Tidsram från närsomhelst till någon gång i mars-april.
Intresserad? Skicka PM.
Vid provstarten i höstas knackade fanstyget - vilket den inte gjort innan. Två dagar senare stack jag till Australien. Kammarna bör vara inställda rätt - vilket jag dubbelkollade både två och tre gånger. Dock är detta första gången jag haft isär en mc-motor i molekyler. Bågen är nu ihopsatt till 100%.
Nu söker jag med ljus och lykta efter någon med tid och intresse av att ordna upp detta någonstans runtom eller utanför Södermanland. Tidsram från närsomhelst till någon gång i mars-april.
Intresserad? Skicka PM.
Last edited:
Kollat oljetryck???? Utan de knackar ALLT
inte glömt tätningen som brukar ligga mellan blockhalvorna (om det finns sådan) som utan kan göra att oljetrycket inte blir rättdå det läcker ut där.