Modifieringar XT660 X/R

Fick mitt baklyse från kedo.de i veckan! :tummenupp

Grymt förpackat och Haribo-godisbit medföljde från tyskarna, stabilt!

Följer allt med för att byta ut org? Kablar, skruvar mm? Är lite sugen på att beställa en likadan.

edit: får man ha vit baklyckta när man besiktar hojen?
 
Så länge allt lyser rött som det ska gissar jag att de godkänner. Jag hade iaf vitt glas på min förra hoj å han sa ingenting om det. Kollade bara funktionen.
 
Jo den finns kvar, men det är ju en 08:a så ingen besiktning på den på ett tag. Blinkersen är inhandlade på AVA MC.
 
Följer allt med för att byta ut org? Kablar, skruvar mm? Är lite sugen på att beställa en likadan.

edit: får man ha vit baklyckta när man besiktar hojen?

Har inte paketer här just men jag har starkt minne av att allt medföljde ja!

Dock inte blinkers..letar också några schyssta!

Hojta om du hittar några, inte svindyra! :tummenupp
 
Har inte paketer här just men jag har starkt minne av att allt medföljde ja!

Dock inte blinkers..letar också några schyssta!

Hojta om du hittar några, inte svindyra! :tummenupp

Nu får man väl spö men jag kollade på biltemas LED blinkers i svart, små o smutta för bara 200kr paret. Dock slut i alla butiker just nu.
 
Hade Biltema haft de blinkersena när jag inhandlade mina hade jag lätt köpt dom. Såna tillbehör är ju oförskämt dyra i vanliga hojaffärer.
 
Har min xt i kallgarage (lite för mycket snö för att köra den nu).
Gick ut och gjorde en liten inspektion.
Blev en aningens förvånad när kopplingen inte tog för 5öre.
Grejen är att jag ställde in den innan julen och då funkade den finfint.
Finnes väl ingenting i en koppling som kan frysa så den upphör att fungera.
vajer och arm löper hur bra som helst men kopplingen är det inget liv i.
Hojen är dessutom ca 70mil gammal.

Någon som vet?
 
Last edited:
Har min xt i kallgarage (lite för mycket snö för att köra den nu).
Gick ut och gjorde en liten inspektion.
Blev en aningens förvånad när kopplingen inte tog för 5öre.
Grejen är att jag ställde in den innan julen och då funkade den finfint.
Finnes väl ingenting i en koppling som kan frysa så den upphör att fungera.
vajer och arm löper hur bra som helst men kopplingen är det inget liv i.
Hojen är dessutom ca 70mil gammal.

Någon som vet?

jag hade precis samma problem, blev lite förvånad, men jag tog lite fart(mha benkraft;) ) in med koppling, i med ettan, gav lite gas o körde några meter sedan funkade kopplingen som den skulle
 
När man kört vinter noterar man i bland att kopplingen har nästan nollmotstånd i handtaget - men den fungerar som den skall.

Tror detta delvis kan bero på att fukten som finns i vajerhöljet fryser och tillsammans me fettet ger en extremt hal hinna åt vajern.

Märks ofta om dar iväg om det är mycket kallt.
 
jag hade precis samma problem, blev lite förvånad, men jag tog lite fart(mha benkraft;) ) in med koppling, i med ettan, gav lite gas o körde några meter sedan funkade kopplingen som den skulle

Detta ska jag eventuellt testa.

När man kört vinter noterar man i bland att kopplingen har nästan nollmotstånd i handtaget - men den fungerar som den skall.

Tror detta delvis kan bero på att fukten som finns i vajerhöljet fryser och tillsammans me fettet ger en extremt hal hinna åt vajern.

Märks ofta om dar iväg om det är mycket kallt.

inte det problemet.
Trodde jag förklarade det.
Men tack iaf.
 
Last edited:
Dock inte blinkers..letar också några schyssta!

Var har du tänkt montera dem? Såg inget självklart ställe på den där bakdelen.

edit: köpte baken iaf, får se om man måste skära sig i ögonen vid montering ;)
 
Last edited:
Är det bara jag som tycker XT660Z:n blev mer harmonisk med bakre sidopanelerna från en WR450F 09 - borde ju lätt gå att fixa till då nedre skruvhålet borde passa rakt av! :yoparty

Hade lite o göra så jag Photoshop-ade två bilder, den svarta även med framskärm från XT660R 09.
 

Bifogat

  • 2009XT660Z.jpg
    2009XT660Z.jpg
    198.4 KB · Visningar: 153
  • 2009-XT660Z3.jpg
    2009-XT660Z3.jpg
    94.5 KB · Visningar: 168
Är det bara jag som tycker XT660Z:n blev mer harmonisk med bakre sidopanelerna från en WR450F 09 - borde ju lätt gå att fixa till då nedre skruvhålet borde passa rakt av! :yoparty

Hade lite o göra så jag Photoshop-ade två bilder, den svarta även med framskärm från XT660R 09.

Jo det ser betydligt bättre ut så :tummenupp .
Såg en bild på någon äventyrare som satt på en sådan framskärm på sin z.
Blir en helt annan hoj och faktiskt snygg.
 
Är det bara jag som tycker XT660Z:n blev mer harmonisk med bakre sidopanelerna från en WR450F 09 - borde ju lätt gå att fixa till då nedre skruvhålet borde passa rakt av! :yoparty

Hade lite o göra så jag Photoshop-ade två bilder, den svarta även med framskärm från XT660R 09.

Sidokåporna var helt ok, men ser helkonstigt ut med "dubbla" framskärmar. Kan Du inte Photoshop-pa bort framdelen på den undre? Skulle vara kul o se hur det blir då.

Ha de//Dyson
 
Sidokåporna var helt ok, men ser helkonstigt ut med "dubbla" framskärmar. Kan Du inte Photoshop-pa bort framdelen på den undre? Skulle vara kul o se hur det blir då.

Ha de//Dyson

Fixat! - nu är framskärmen som på XT660R.
 

Bifogat

  • 2009-XT660Z 4.jpg
    2009-XT660Z 4.jpg
    93.9 KB · Visningar: 163
Tja gubbs!


Jag har en stor tjänst att be om, om det nu inte redan finns videomaterial att guida mig till.

Jag går i valet och kvalet i att inhandla Leo Vince X3 slipon innan det är dags att ta ut hojen igen. Men, visst vore det nice att få höra hur ett sånt låter på XTn?
Visst går det att finna massvis med videos på youtube (de låter sjukt bra), men jag har ännu inte funnit någon video där det nämns vilken db killer som används. Vore nice att få höra skillnaden och veta vilka som går igenom en besiktning.

Någon som kan hjälpa? :gnissla
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top