Modifieringar XT660 X/R

Ta loss sadeln så kommer du att se en ca 20x20 cm stor hårdgummibit som sticker upp från luftburken. Vrid och bänd lite så kommer den att lossna. Är det bara ett ovalt hål rakt ner i luftburken så är snorkeln borta.

Okej tack, kan man rycka den på en standard xt660x -06a eller måste man modifiera nått mer för att få effekt?

Okej tack, kan man rycka den på en standard xt660x -06a eller måste man modifiera nått mer för att få effekt?

Är inne på min tredje xt (två r och en x) två av dom hade jag bara rykt snorkeln och ställt upp co-värdet, på den nuvarande har jag även slipon.

Enligt xt660.com ger en xt följande:

Standard filter, snorkel removed. = 0.3HP
Stage 1 filter & snorkel removed = 1.2 HP
Carbon Cans only. = 2.2HP
Stage1 & 2 DNA Filters snorkel removed. = 3.8HP

Någon som har en PC3 map för en 2004 xtr med GPR pipor och borttagen snorkel??

Är AIS modden ngt som gör ngn skillnad förutom att minimera avgassmällarna?

Tjena! Ny här på forumet, beställde en XT660x nyligen som jag hämtar ut i vår. Finns ju en del man vill göra på den för att få den som man vill.... Det första är för mig ett lite roligare avgassystem, troligen remus. MEN jag vill ju bygga om "baken" på hojen också. Jag hitta inte några bra länkar, har sökt här i forumet, men jag kanske e kass.... Har nån en bild för inspiration eller en bygglänk så uppskattas det!

// Halle

Tjena! Ny här på forumet, beställde en XT660x nyligen som jag hämtar ut i vår. Finns ju en del man vill göra på den för att få den som man vill.... Det första är för mig ett lite roligare avgassystem, troligen remus. MEN jag vill ju bygga om "baken" på hojen också. Jag hitta inte några bra länkar, har sökt här i forumet, men jag kanske e kass.... Har nån en bild för inspiration eller en bygglänk så uppskattas det!

// Halle

www.off-the-road.de har mycket till hojen. Har för mig att de har lite färdiga bakdelar.

Och ett litet välkommen kanske är på sin plats åxå! :tungan

Last edited:
Fick mitt baklyse från kedo.de i veckan! :tummenupp

Grymt förpackat och Haribo-godisbit medföljde från tyskarna, stabilt!

Bifogat

• kedo.de.JPG
    kedo.de.JPG
    98.6 KB · Visningar: 153
  • kedo.de (2).JPG
    kedo.de (2).JPG
    62.6 KB · Visningar: 123
  • kedo.de (3).JPG
    kedo.de (3).JPG
    78.1 KB · Visningar: 131
  • kedo.de (4).JPG
    kedo.de (4).JPG
    110.2 KB · Visningar: 129
80 euro + 20 euro frakt

dvs nästan precis runt 1000-lappen. Lätt värt det!
Ett par miniblinkers på detta till våren bara så är man med i
matchen igen! :tummenupp

Har tänkt slänga på stålomspunnet fram nu i vinter, på min gammla xt så blev känslan mycket bättre! :)

Jag har en powercommander monterad på min xt med en mapp som jag anser passa. Jag upplever dock den där ryckiga gången vid lätt gaspådrag. Om jag ändrar co1 settingen kommer den att påverka ngt eller tar powercommandern över denna setting?

Nice! :tummenupp Var det nåt speciellt man ska tänka på om man beställer därifrån? Släng gärna upp en bild när du monterat prylarna!

/Halle

Inte direkt! Betalade med VISA-kort på hemsidan. Grejerna kom med DHL efter en vecka. Var dock inte hemma så jag hämtade ut grejerna på lokala bensinstationen istället.
Som sagt, inga konstigheter!

Självklart lägger jag upp före/efter bilder efter montering. Dröjer dock
till våren skulle jag tro..inte tid nu. :tummenupp

ooooooooj va jag längtar...... nu finns grejorna till Tenerén till beskådan på touratech.de. Kommer att finnas för inköp i januari.... mmmm:)

Ha de//Dyson

Lägger upp en bild på mitt hemmabyggda lyktskydd
ZLKRreHZz.jpg

evjkRyGuw.jpg

Nu blir det att bygga hasplåt, återkommer med bilder när det är klart.

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back