Motocross filmat med hjälmkamera

Vilken jävla plan och snabb bana.. Itävlas det där?

Jora, visst tävlas det på uringe. Men det är en sandbana så den blir ju något långsammare då den inte är frusen.
Angående nästa helg så äre bara vädret som avgör, kollade SMHI o de skulle bli typ -2 på torsdag, så de bådar ju gott.:)
 
lyx, här hemma ligger cross banan och väntar under snö och is på att istiden ska pasera.
 
Vilken jävla plan och snabb bana.. tävlas det där?

Ja det kärdes en tävling där i höstas, var kul, dock för få startande. men det ska köras en till nu till våren som ska ingå i stockholmscrossen!

oj, folk hade tydligen redan svarat på den frågan :)
 
Last edited:
Uringe MX

videon var schysst, banan såg fin ut också :tummenupp

MEN... Går det att köra där utan dubb tror du?:gnissla
tänkte dra ut nästa helg isåfall :)


// Frappe
 
Last edited:
Danke! Kommer fram gör man nog, men greppet är nog inte så mycket o lita på om det är fruset.

Va där förra året och körde dubbfritt då det va nyfruset.. Som du sa greppet är ju inte att lita på, det slutade med att polaren gjorde en highsider och slog axeln ur led :tummenupp

Btw är det Kim du jagar? tycker mig känna igen numret. den killen vet ju hur man sladdar iaf :D

//Jeppe
 
Jäklar va snyggt! Jag har inte kört sen 6:e augusti när nyckelbenet rök.
MAn blir såååå åksugen.
Bra jobbat!
 
Va där förra året och körde dubbfritt då det va nyfruset.. Som du sa greppet är ju inte att lita på, det slutade med att polaren gjorde en highsider och slog axeln ur led :tummenupp

Btw är det Kim du jagar? tycker mig känna igen numret. den killen vet ju hur man sladdar iaf :D

//Jeppe

Självklart äre kimpa! Känner du honnom?

Sladda med crossen är inge problems heller :hihi
[YOUTUBE-ID]IlXevg_tP3E[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:
Fan vad sugen man blir. Bort med fiddyn in med en cr250:yoparty
 
Självklart äre kimpa! Känner du honnom?

Sladda med crossen är inge problems heller :hihi

Jorå ja känner Kim igenom speedwayen, körde förrut men slutade för ett par år sen och han är kusin med min polare/syssling samma polare som slog axeln ur led..

Jo fan på Uringe kan man lägga feta ställ när det är fruset. Sladda kan man ju iaf, resten av körningen e väl så där :)

//Jeppe
 
Stockholmscrossen hade iaf en deltävling där förra året. Är race igen 2 maj.


//Jeppe

Är det pros som ska tävla den den 2:a? För jag är själv sugen på att pröva på att tävla. Har kört gata i 2 år men i princip ingen cross.

Tänkte komma dit och köra i helgen! Blir nog med dubbar på om jag orkar montera på däcken. :(
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top