Vilka gör ett snabbt/billigt jobb: byta däck på bilfälg?

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Sommardäcken ska av och vinterdäcken på. Och det snabbt! Någon som har bra erfarenheter i Stockholm där man får mer eller mindre omedelbar hjälp för ett blygsamt apanage?

Bifogat

• winter_06_en.jpg
    winter_06_en.jpg
    58.7 KB · Visningar: 61
Vilken däckfirma som helst utför ett hjulbyte inom kort medans du tar en kaffe. Kostar allt mellan 200:- och 600:-, har aldrig sett något dyrare hittills. Givetvis ber du om att få betala svart så blir de glada och det blir lite billigare.

Arninge däck brukar jag vända mig till, får alltid snabb service till bra pris! :tummenupp

Om du vill kan jag gå in på eniro/gulasidorna och söka på däckverkstäder åt dig?

Är det ingen som tycker det är förjävligt skrämmande att han kör med sommardäck fortfarande?
Det är ju faktiskt lag på vinterdäck nu, och den finns väl av en anledning, likaså promillegränser, hastighetsskyltar, skatteregler och annat otyg.

Han utsätter ju annat folk för fara för bövelen!
:hej

Är det ingen som tycker det är förjävligt skrämmande att han kör med sommardäck fortfarande?
Det är ju faktiskt lag på vinterdäck nu, och den finns väl av en anledning, likaså promillegränser, hastighetsskyltar, skatteregler och annat otyg.

Så länge han inte kör när det är vinterväglag så gör han inget olagligt :nicka

Hörrudu!
Har du inget liv samt tummen mitt i, tråd på tråd!
Pma gärna om jag upprört dig men du behöver ju för fasen byta nick alltså!:tummenupp

Om du vill kan jag gå in på eniro/gulasidorna och söka på däckverkstäder åt dig?
Där står inte var man får:

"omedelbar hjälp för ett blygsamt apanage".

Putte skrev:
Arninge däck brukar jag vända mig till, får alltid snabb service till bra pris!
Perfekt. Ligger bra till bara några km härifrån. Tack!

:)

Du råkar inte behöva ett par nya hjul med däck? Farsgubben har ett sett 15" alimummafälgar med dubbdäck. Rullat 50-100 mil (fälgarna mer). Suttit på en E39a.

Kan vara ett bättre alternativ faktiskt. Ska till Nacka imorgon.

Snabba och billiga?

Du kanske skall precisera lite hur fort vill du att det skall gå?

Det här är ju lite dyrt kanske men då tankar dom ju me´!

[YOUTUBE-ID]yBcUk9YAYEY&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Man får ju inte dra el hur som helst heller eller ha ihjäl någon annans träd.

:näsblod

Gör du överhuvudtaget någonting utan att konsultera sporthoj.com?! :confused:

EDIT: Lindén, meningen var att rösta bra på ditt inlägg! Tryckte fel och fasen vet hur man ändrar...

Last edited:

Han får ju använda sommardäck om han vill, det kanske är sommarväglag på hans gata :mad: Racka inte ner på oskyldigt folk nu bara för att du inte får kn**la!!!

Ogärna. Jag lider av osjälvständig personlighetsstörning och är väldigt glad över alla hjälpsamma människor här som hjälper mig i mitt beslutsfattande.
Jag misstänkte att det var något åt det hållet och nu ställde du det bortom allt tvivel.
Nästa sak jag inte kan låta bli att undra över är varför du valde ordet "apanage", tycker du det var det rätt ord att använda i det här sammanhanget?

J..."apanage", tycker du det var det rätt ord att använda i det här sammanhanget?
Inspirerad av Percy Nilegård. Testa att göra några egna inlägg där du slänger in ett par ord utanför deras vedertagna sammanhang; och få det att funka. Det är en väldigt härlig känsla!

:tummenupp

[YOUTUBE-ID]qwW4RZcFut0[/YOUTUBE-ID]

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back