Raketen2000
Per Silja
Hej.
Fick in motarden (KTM 640 LC4 -00)i varmgarage idag, då det börjar bli kallt.
Skulle starta den men på grund av klent batteri så fick vi pröva plan b, att rulla igång den.
Problemet var att när jag skulle koppla och peta i växeln så petade man in växeln fast kopplingshantaget var fullt intryckt. Kopplingen tog alltså inte.
Koppligen känndes dock som den gjort tidigare då den fungerade (drygt 1 månad sedan jag körde sist).
Till min stora förvåning så var det idag ganska tomt (såg lite på botten) på motorolja när jag kikade, illa :/
Är helt ny på hojar, vad har hänt min kära KTM?
Kan något ha fryst?
Det är alltså en KTM 640 LC4 -00 med knappt 1 400 mil på mätaren.
Hojen har varit ståendes utomhus (carport med kapell) tills i förmiddags då det blev ett varmgarage.
Mvh
Raketen
Fick in motarden (KTM 640 LC4 -00)i varmgarage idag, då det börjar bli kallt.
Skulle starta den men på grund av klent batteri så fick vi pröva plan b, att rulla igång den.
Problemet var att när jag skulle koppla och peta i växeln så petade man in växeln fast kopplingshantaget var fullt intryckt. Kopplingen tog alltså inte.
Koppligen känndes dock som den gjort tidigare då den fungerade (drygt 1 månad sedan jag körde sist).
Till min stora förvåning så var det idag ganska tomt (såg lite på botten) på motorolja när jag kikade, illa :/
Är helt ny på hojar, vad har hänt min kära KTM?
Kan något ha fryst?
Det är alltså en KTM 640 LC4 -00 med knappt 1 400 mil på mätaren.
Hojen har varit ståendes utomhus (carport med kapell) tills i förmiddags då det blev ett varmgarage.
Mvh
Raketen