Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
aaa va ut o kollade på min sving när ja kom hem från träningen i morse och såg att de ja fyllde i på bilderna som ser ut som ett hålrum bara är typ 2mm urfasning, vet dock inte varfär? spara 20 gram i vikt eller nått?Hej
I Dynomite-kittet ingår en modifiering av svingen, därför får röret plats.
Inte säker på att de e ett måste, batteriet sitter ju under den andra sadeln men men man får ju offra utrymmet under sjussadeln, men ramen är ju utformad så det sitter inga pinnar i sidled undertill om man säger så där dom sitter uppåt för att hålla upp t.ex sjussadeln så blir ju att man har utrymme där att göra nått, sen tror jag att elen till baklamporna är dragna på sidan längs ramen och helst vill jag inte röra dem men sätta skylten under röret som på bilden och som daytona 675 har... har jag fel ang el osv så rätta mig gärna ^^ om det inte är så så borde de väll antagligen gå att dra det så?är ju inte bara avgasdragningen det drar med sig även el o batteri måste flyttas bort från orginalplatsen
hehe men har du byggt de på den xje 1300 du har?Jag byggde på min köpte en simons billjuddämpare, blev bra utseendemässigt men inte effektmässigt. Jag var å bänkade min effter att jag byggt detta å då hade jag tappat 15hk, å det är troligen att det har kommit in en å annan loppa i systemet när man svetsat, å då blir det turboläns i avgaserna
aaa va ut o kollade på min sving när ja kom hem från träningen i morse och såg att de ja fyllde i på bilderna som ser ut som ett hålrum bara är typ 2mm urfasning, vet dock inte varfär? spara 20 gram i vikt eller nått?vet unte funktionen av det hela men det skulle bli trångt om man gör nått själv asså! Undra hur dom modifierar?
Inte säker på att de e ett måste, batteriet sitter ju under den andra sadeln men men man får ju offra utrymmet under sjussadeln, men ramen är ju utformad så det sitter inga pinnar i sidled undertill om man säger så där dom sitter uppåt för att hålla upp t.ex sjussadeln så blir ju att man har utrymme där att göra nått, sen tror jag att elen till baklamporna är dragna på sidan längs ramen och helst vill jag inte röra dem men sätta skylten under röret som på bilden och som daytona 675 har... har jag fel ang el osv så rätta mig gärna ^^ om det inte är så så borde de väll antagligen gå att dra det så?
Jag hade det på min xjr helt rätt, från 159 till 143hk
hehe men har du byggt de på den xje 1300 du har?
Limez, är ute efter ngt liknande till min VFR. Man vill ju visa upp enkelsvingenDetta låter lite mindre och vassare än att bara plocka av mellanröret och lämna det öppet![]()
jäkligt mycket alltså
![]()
Fördelen är att det finns en massa slutpipar till bilar att välja mellan, jag tog bara en jag hade hemma![]()
Denna är lite snyggare![]()
![]()
Limez, är ute efter ngt liknande till min VFR. Man vill ju visa upp enkelsvingen.
Men har du ngt schysst ljudprov på hur det låter?
Man vill ju inte bli mer hörserlskadad än man redan är.![]()
Det låter rätt så högt, har dock inte provat det under belastning(körning) ännu![]()
Skulle tänka mig att din V4a låter underbart med ett så kort system![]()
![]()
![]()
Här kommer ett ljudprov![]()
[YOUTUBE-ID]XZyF3eUsI2w&feature=channel_page[/YOUTUBE-ID]
Ja, nog hade det låtit allt. Utan belastning så tyckte inte jag att det var så farligt. Frågan är ju om det är ngn som vill ut och köra med mig om jag gör så eller lonly rider rockar mest?
![]()
Sugen som faan blir jag iaf. Har du ngr mer ingående bilder på hur du löst det med dämp-ullen?
Det där ser ju skitbra ut Limez!! Funderade på något liknande till min hoj
tidigare, men tyvärr så är mitt avgas helsvetsat
Skulle ju vara dumt om jag inte kan få dit orginal igen.
gör ni sådär korta dämpare som är sådär små är de nästan som o köra med raka rör så ni vet.
Det låter rätt så högt, har dock inte provat det under belastning(körning) ännu![]()
Skulle tänka mig att din V4a låter underbart med ett så kort system![]()
![]()
![]()
Här kommer ett ljudprov![]()
Inga problem Calle![]()
Kapa röret på lämpligt ställe, helst på en "rak" bit, sen om du vill ha på originalpipan igen så fixar du en rörbit som har samma innerdiameter som avgassystemet har i ytterdiameter, slitsar den i ändarna, trär på den på rörändarna och drar till med två klämmor![]()
Inte jättesnyggt men lackar du rörbiten svart som resten av röret så smälter det in fint![]()
Riktigt coolt, du skulle inte kunna slänga upp en beskrivning någonstans på hur du tillverkade den, med någon enkel skiss eller nått. (har svårt att se det exakt framför mig).
Något jag inte vet är hur det påverkar motorn, är det dåligt?
Du förlorar förmodligen en hel del effekt och dessutom går motorn mycket varmare utan dämpare vilket i längden kan, om jag inte är helt fel ute, leda till skador på avgasventilerna.
Så långt var jag med, det jag mer tänkte på var hur du satte fast det perforerade röret och hur du höll kvar ullen kring det, för på videon så ser det inte ut som att det finns någon skiljevägg, mellan den delen där ullen ska vara och där röret slutar om du försår vad jag menar![]()
![]() |
Custom Bike Show 2025
Den 7 juni var det åter dag... |
![]() |
Forged följer tre baggerbyggen
Tre amerikanska hojbyggare ... |
Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar
Statistik från försäkringsb... |
|
Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar
Trendbrott: Statistik från ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Concept RR
Under den prestigefyllda ut... |
![]() |
Snart dags för Custom Bike Show
Förra året firades den 50:e... |
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |