Grymmaste byggena i sverige, vilka?

MEr mer mer byggen vill jag ha tips om. Har redan pratat med en del härifrån ;).

HAr en modell som vill bli plåtad med cykel innan 9:e jan, ngn intresserad?

Iåf inge hemmabygge men jag har en Vertemati stående om du inte hittar någe roligare.

Önskar att den såg ut så där om man la den ner ...

Vet inte exakt vad du ser som en geggmoppe men det e väl så här de haft störst framgång ...

http://www.vertemati.com/foto/gare_uff/DSC_0017.jpg

Du kanske inte har tittat i rätt vinkel förr?

Okej, jag tittade inte så noga på miniatyrerna, men den jag klickade upp var en cross.
Ett för mig helt okänt märke, man lär sig något nytt varje dag!

det var av märket Vor, slutade tillverkas för några år sedan. fast tydligen en jävligt rapp o bra hoj har jag hört. skulle dock inte vilja ha någon själv pga, så fula!

Målet är att det ska bli utställningsskick på mitt bygge. Blir det inte det så får jag väl riva ner och göra om...

Men det handlar om drygt 1 år innan det är färdigt.

Mitt förra bygge fotade Wiseguy och fixade reportage till mig i Bomber!

Hör av dig när det börjar bli ordning på det, byggen i utställningsskick är välkommet ;). Eftersom jag lägger en del tid och pengar på varje reportage så vill jag att det ska se bra ut även internationellt (inte bara "bra för att vara svensk").

Miss Mayhem har ju än så länge synts som framsida i tyska Fighters (och mittenplanschen), framsida i franska Boost (och i kalendern), Bike, Finska bomber och fler på G. Även starholken kommer att synas i rätt många tidningar i europa.

Som sagt: Här av dig när det börjar ta sig! ;). Mer tips vill jag ha också!

En CBX står på tur nästa gång... ;)

MVH

J

det var av märket Vor, slutade tillverkas för några år sedan. fast tydligen en jävligt rapp o bra hoj har jag hört. skulle dock inte vilja ha någon själv pga, så fula!

OT.... VOR och Vertemati är inte samma sak även delvis samma personer varit inblandade.

Miss Mayhem har ju än så länge synts som framsida i tyska Fighters (och mittenplanschen), framsida i franska Boost (och i kalendern), Bike, Finska bomber och fler på G.
Läste artikeln i Bike idag. :tummenupp

Men jag antar att de hade kortat ned texten ganska mycket för du brukar ju kunna rodda ihop 3-4 sidor text utan problem.
Samt vad tänkte Bikes layoutare på....?
En stor vit ruta som täcker halva hojen samt bara några enstaka små bilder. Den där hojen förtjände ju riktigt stora och snygga uppslag.

Btw, har du hört att det startats en amerikansk fighter tidning ?
Custom Fighters Magazine tror jag den hette.

Min är nog inte klar förrän månadsskiftet mars/april och det är ju lite sent... :näsblod Men jag får lite grejor från pulverlack snart iallafall och då kan jag ju börja skruva igen.

Jo, det låter bra!

Nej, det här bygget har spårat ur för länge sen. Blir det inte exakt som jag vill ha det så dumpar jag det nästan i sjön....

Mest troligt blir det nog en hoj som kommer köras nån sväng på somrarna även nå ""classic racing"" kanske? och stå i vardagsrummet resten av livet... hehe

Ska försöka komma ihåg ditt nick, du kan ju hålla koll i min byggtråd nån gång ibland när du känner för det! =)

/ Micke

Hör av dig när det börjar bli ordning på det, byggen i utställningsskick är välkommet ;). Eftersom jag lägger en del tid och pengar på varje reportage så vill jag att det ska se bra ut även internationellt (inte bara "bra för att vara svensk").

Miss Mayhem har ju än så länge synts som framsida i tyska Fighters (och mittenplanschen), framsida i franska Boost (och i kalendern), Bike, Finska bomber och fler på G. Även starholken kommer att synas i rätt många tidningar i europa.

Som sagt: Här av dig när det börjar ta sig! ;). Mer tips vill jag ha också!

En CBX står på tur nästa gång... ;)

MVH

J

MEr mer mer byggen vill jag ha tips om. Har redan pratat med en del härifrån ;).

Jag har ju förstås ett färdigt bygge som har synts ute litegrann. Står för närvarande under ett täcke och väntar på våren. En dags putsande så är den i show condition. Ställer alltid upp.
Har varit med i BIKE och svenska Bomber, samt 1:a i Sportbike i Västervik 2008 + lite till.
Ett smakprov med några bilder från förra säsongen.

Bifogat

• Höst Kawa.JPG
    Höst Kawa.JPG
    146.7 KB · Visningar: 168
  • bling bling igen.JPG
    bling bling igen.JPG
    114.2 KB · Visningar: 146
  • brl street meet(1).jpg
    brl street meet(1).jpg
    80.8 KB · Visningar: 149
  • speldosan.JPG
    speldosan.JPG
    100.2 KB · Visningar: 138
  • Posande tjejer 3.JPG
    Posande tjejer 3.JPG
    98.1 KB · Visningar: 299
Är inte två hjul utan fyra men den har:
R6 motor
Kolfiberkaross
~250kg
Rörram
Lamelldiff
Egenkonstruerat insug med variabla trattlängder och volym
m.m.

Årets bil finns bara i datorn än så länge. Tillverkning börjar efter jul.

Bifogat

• 2657676081_bba5fc095a_o.jpg
    2657676081_bba5fc095a_o.jpg
    131.1 KB · Visningar: 177
Last edited:
Läste artikeln i Bike idag. :tummenupp

Men jag antar att de hade kortat ned texten ganska mycket för du brukar ju kunna rodda ihop 3-4 sidor text utan problem.
Samt vad tänkte Bikes layoutare på....?
En stor vit ruta som täcker halva hojen samt bara några enstaka små bilder. Den där hojen förtjände ju riktigt stora och snygga uppslag.

Btw, har du hört att det startats en amerikansk fighter tidning ?
Custom Fighters Magazine tror jag den hette.
Tjenare! Jag fick korta ihop den själv tyvärr. Har "maxlängd" hur mycket jag får skriva då det ska bli ett uppslag. ;).

Idag såg jag att jag fick en framsida i italien med (100% biker) så Miss Mayhem har ju prydit framsidor i både frankrike (boost), tyskland (fighters), 100% biker (italien) än så lägne, kanske kommer fler ;)

Har givetvis pratat med Custom Fighters Magazine med, detta bygget var dock lite för custom men jag tror att nästa blir ngt för de...

Min är nog inte klar förrän månadsskiftet mars/april och det är ju lite sent... :näsblod Men jag får lite grejor från pulverlack snart iallafall och då kan jag ju börja skruva igen.
Då tar vi din cykel så snart den är klar sedan ;). Vi får hålla kontakten och jag ser till att hitta en bra modell i dina trakter med så slipper vi skicka de land och rike runt ;)

Jo, det låter bra!

Nej, det här bygget har spårat ur för länge sen. Blir det inte exakt som jag vill ha det så dumpar jag det nästan i sjön....

Mest troligt blir det nog en hoj som kommer köras nån sväng på somrarna även nå ""classic racing"" kanske? och stå i vardagsrummet resten av livet... hehe

Ska försöka komma ihåg ditt nick, du kan ju hålla koll i min byggtråd nån gång ibland när du känner för det! =)

/ Micke
Du får komma ihåg mitt nick och höra av dig sen, jag letar ständigt själv med så ;).. Den kan nog bli ball!

Jag har ju förstås ett färdigt bygge som har synts ute litegrann. Står för närvarande under ett täcke och väntar på våren. En dags putsande så är den i show condition. Ställer alltid upp.
Har varit med i BIKE och svenska Bomber, samt 1:a i Sportbike i Västervik 2008 + lite till.
Ett smakprov med några bilder från förra säsongen.
Jag har sett cykeln ett flertal gånger och den är ju riktigt speciell. Kan du maila mig några bilder på den till johan@jsfoto.com så ska jag forska runt lite om det finns intresse?

Givetvis är det mitt bygge, i och för sig en ren kopia av Phoenix triken men va fan gör det. Hittar lite egna lösningar än vad han gjort på sina hojar.
Sidan är under uppbyggnad liksom triken :)
http://w1.706.telia.com/~u70617749/mulles-trike.htm
Kan vara intressant! Gäller bara för mig att hitta lite tidningar som gillar trike ;) ...

Är inte två hjul utan fyra men den har:
R6 motor
Kolfiberkaross
~250kg
Rörram
Lamelldiff
Egenkonstruerat insug med variabla trattlängder och volym
m.m.

Årets bil finns bara i datorn än så länge. Tillverkning börjar efter jul.
Ser jävligt ball ut! Kan vara intressant när jag börjar jobba med tidningar som gillar fyrhjuligt ;)

Kan bli tight till 9e januari. Om det inte är 9e januari 2010 du menar...

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=196750
Hör av dig till mig när det börjar ta sig, kan ju givetvis vara intressant ;)

Last edited:
Lite publicerade bilder på Miss Mayhem. Ett bygge av Torgil Duncansby. Modellen heter Helene Wiklund och fotografen (och text i vissa fall) är Jag, Johan Söderström, www.jsfoto.com

Har ni en speciell cykel så hör gärna av er ;)

MVH

Johan

mm_bikerframsida.jpg

mm_bikerslifeframsida.jpg

mm_bomber_kalender.jpg

mm_bomber_plansch.jpg

mm_boost1.jpg

mm_bostframsida.jpg

mm_fightersframsida.jpg

mm_fightersplansch.jpg

mm_fighters1.jpg

Då tar vi din cykel så snart den är klar sedan ;). Vi får hålla kontakten och jag ser till att hitta en bra modell i dina trakter med så slipper vi skicka de land och rike runt ;)

Gött :tummenupp Gör så :) Skulle det vara svårt att hitta någon här nere så är det bara 27 mil härifrån till Lidköping. En timme med hojen, 3,5 timmar med bil och släp. Eller nått sådant :rolleyes: Det ordnar vi nog!

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back