Behöver tips på mc-dokumentär eller film

Kristian.gbg

オートバイ
Gick med
6 Sep 2008
Hoj
-08, Kawasaki ER-6F ABS
Hej! nån som har nått bra tips på en mc-dokumentärserie typ Long way down eller Long way round. eller kanske någon film? har lite abstinens :)

Du har ju redan nämnt de jag känner till..
Har för mej att Skrotnisse har lite koll på det där...:va :)

Jag letade själv lite och håller på att kolla på "Twist the Throttle". Historisk info om olika tillverkare, bara att söka på youtube.

en dokumentär som jag tycker är bra och som fått mycket bra kritik är choppertown - the sinners.

gick en bra dokumentör på discovery för ett tag sen med men som jag glömt vad den heter. det var i alla fall en kille som flyttat till usa från tjeckien (eller någont sånt land) och försökte i alla fall utveckla den perfekta sporthojen/motorcykeln. har för mig han hette czyzk eller något liknande i efternamn. och hans "märke" hette då moto czyzk. lämnar en reservation för stavning.

en bra film är worlds fastest indian. en film som handlar om en lite exentrisk engelsman som har en indian mc som han bygger/trimmar att bli världens snabbaste och kör på bonneville med den.

sen finns ju dom andra (vanliga) filmerna som heter Biker boys eller Torque eller Ghost Rider eller Easy Rider.

dom filmerna har fått lite blandad kritik av kritiker och här på SH.

sen finns ju även "turbo discovery" på nätet. finns mycket där om det mesta. har dock bara kollat mc där ännu. där finns det små korta dokumentärer om dom stora mc tillverkarna i världen uppdelat i diverse avsnitt som man kan se ett och ett eller alla i samma serie på en gång.
adress dit------------------- www.turbo.discovery.com

Last edited:
"The worlds fastest indian" som flera redan sagt har du väl sett? Ett måste!

On Any Sunday fångar verkligen mc-sporten på ett realistiskt plan.
Av de jag har sett så är den bäst. Plus för The Worlds Fastest Indian också.

Faster!!!

Om GP cirkusen då det fortfarande var 500 2t som gällde, kommenterad av Ewan Mc Gregor

The Doctor The Tornado and The Kentucky Kid

Mkt bra film om kring Moto GP Laguna Seca 2005. :yoparty
Inte sett.
Men hört mycket gott.

Har man gott om tid och är lite historiskt intresserad, så är "History of the TT 1907-2006" inte dum alls.

3e98ad928d09b8ac0f7b0e30fef3d81a.jpg

Är lite imponerad av att det finns filmklipp från de tidiga åren.

gick en bra dokumentör på discovery för ett tag sen med men som jag glömt vad den heter. det var i alla fall en kille som flyttat till usa från tjeckien (eller någont sånt land) och försökte i alla fall utveckla den perfekta sporthojen/motorcykeln. har för mig han hette czyzk eller något liknande i efternamn. och hans "märke" hette då moto czyzk. lämnar en reservation för stavning.

Ett helvete att stava.
http://www.motoczysz.com/

En av dom läckrare hojarna någonsin.
vegas10.jpg

Filmtips..

Gå in på Racing-underground.com

Där kan du ladda ner allt vad mc-filmer heter... inkl. On any sunday.. Faster
, Faster & Faster, DTK ( nämndes nedan Laguna Seca), allt från 500cc 1987-1993 seasonreviews (oslagbara återblickar med Wayne Rainey, Schwantz och resten... King of roads med Joey Dunlop.. Ja, där finns allt...

Back