Sötaste valpen!!

Snoopy

Tutlurad..
Gick med
9 Aug 2008
Hoj
1989 Yamaha FZR1000, 1998 Ducati 916 BP
Nu är det såhär att vi har världens förmodligen sötaste valp till salu. Den var "såld" men tanten som "köpte" var inte seriös... Nu är han 12 veckor gammal.

Han är en renrasig Chinese Crested (kinesisk nakenhund, bra för allergiker som mig) och heter Ayrton Senna men kallas här hemma för Yoda. Han har en syster och en bror som är sålda (Lella Lombardi och Enzo Ferrari).

Vi är väldigt noga med vart han hamnar och ifall någon av er vill veta mer, skicka PM till mig eller fråga i forumet.

yo_23189923.jpg

Jag har varit hundvakt åt två såna där i dag, fast den håriga modellen.

Roligare hundar får man leta efter!

Hoppas ni hittar ett hem åt Yoda!

Bifogat

• Bianca.jpg
    Bianca.jpg
    6.4 KB · Visningar: 708
Pudlan är smarta och rolika, i övrigt är de flesta djuren fåniga.

Ser ut som råttapan i braindead. :3freak

God damn....du ser ut som råttapan i braindead!! :mad: :D

Jag har varit hundvakt åt två såna där i dag, fast den håriga modellen.

Roligare hundar får man leta efter!

Hoppas ni hittar ett hem åt Yoda!

Tack :tummenupp

Kan bara hålla med, de är grymma! :yoparty

Jag föreställde mig att många här på SH är djurvänner och dessutom på span efter en trevlig hund. Bra tillfälle här...

Jag hoppas att ingen tror att det var en pudel jag hade på bilden.
Näe det är en Chineese Crested Powderpuff, en nakenhund, fast norrlandskonverterad...

Man känner sig jävligt manlig när man drar på sig Addidasbyxorna/citycamojackan och går ut med två såna...

(edit) Den ena av dom har faktiskt ett brett läderhalsband, IOFS inga spetsnitar, men det är broderat med PÄRLOR på, sådeså!

Last edited:
Jag hoppas att ingen tror att det var en pudel jag hade på bilden.
Näe det är en Chineese Crested Powderpuff, en nakenhund, fast norrlandskonverterad...

Man känner sig jävligt manlig när man drar på sig Addidasbyxorna/citycamojackan och går ut med två såna...

(edit) Den ena av dom har faktiskt ett brett läderhalsband, IOFS inga spetsnitar, men det är broderat med PÄRLOR på, sådeså! :mad

Mina pudlar lider av personlighetsklyvning båda två.
Hemma är de så söta, lugna och vill bara leka och gosa.
Ute på promenad är de vilddjur, kallas allmänt Mördarpudlarna i grannskapet.

Har du provat att annonsera på seriöst hundforum? eller rassida..

God damn....du ser ut som råttapan i braindead!! :mad: :D

attachment.php
=
rat_monkey_deadalive.jpg

:fakta :tungan

Gott folk, kanske dags för lite hundkunskap? Beträffande dessa kinesiska nakenhundar. Det finns alltså Powder puff (hårig) och Crested (naken).

Kolla Ayrton när han busar med brorsan Enzo nedan. De är alltså helsyskon från samma kull. Det blev en helt hårig och två nakna där den ena är en s.k. hårig naken, dvs en av varje! :tummenupp

La med en bild på alla tre också när de var ännu mindre :)

Bifogat

• img_3439_23189582.jpg
    img_3439_23189582.jpg
    23.3 KB · Visningar: 61
  • img_3460_23189851.jpg
    img_3460_23189851.jpg
    28 KB · Visningar: 85
  • 2_20898176.jpg
    2_20898176.jpg
    32.7 KB · Visningar: 62
Gott folk, kanske dags för lite hundkunskap? Beträffande dessa kinesiska nakenhundar. Det finns alltså Powder puff (hårig) och Crested (naken).

Kolla Ayrton när han busar med brorsan Enzo nedan. De är alltså helsyskon från samma kull. Det blev en helt hårig och två nakna där den ena är en s.k. hårig naken, dvs en av varje! :tummenupp

La med en bild på alla tre också när de var ännu mindre :)

Det dem flesta inte veta är att den nakne áv dem bär ett genfel, som bringar lite hår/tänder, medans den lurvige som kallas powderpuff för dess mjuka päls skull..

Vid parning så brukar det avändas en av varje, dels för att inte 2st med genfel få valpar som då får "sämre kvalitet" det är alltid bra att blanda in en powder puff i lite då o då..

även om 2 nakna parar sig sä är det inte säkert att de bara få nakna, men om 2 powderpuffar som INTE bär genfelet i sig, de får aldrig lite tänder o hår. De är "hela" kan man säga, men som nu männisakor är så attraheras vi av det annorlunda därav at de nakna är mest lättsålda, själv har jag 2 st, en av varje. mvh Hally

Det dem flesta inte veta är att den nakne áv dem bär ett genfel, som bringar lite hår/tänder, medans den lurvige som kallas powderpuff för dess mjuka päls skull..

Vid parning så brukar det avändas en av varje, dels för att inte 2st med genfel få valpar som då får "sämre kvalitet" det är alltid bra att blanda in en powder puff i lite då o då..

även om 2 nakna parar sig sä är det inte säkert att de bara få nakna, men om 2 powderpuffar som INTE bär genfelet i sig, de får aldrig lite tänder o hår. De är "hela" kan man säga, men som nu männisakor är så attraheras vi av det annorlunda därav at de nakna är mest lättsålda, själv har jag 2 st, en av varje. mvh Hally

I detta fall är det två nakenhundar som är föräldrar, Tindra och Bruno.

Kan påpeka att de flesta uppfödare och vanliga personer använder endast nakenhundar vid parning. Finns säkert vissa som även använder puffar men det är minoriteten.

Last edited:
I detta fall är det två nakenhundar som är föräldrar, Tindra och Bruno.

Kan påpeka att de flesta uppfödare och vanliga personer använder endast nakenhundar vid parning. Finns säkert vissa som även använder puffar men det är minoriteten.

Ja tyvärr måste jag säga så vet jag oxå att många använder enbart nakna.. kan bara säga att det är det dummaste man kan göra för rasen, att bara använda nakna. Powder puffen MÅSTE blandas in mellan varven för att inte rasen ska sabbas helt.
med den kunskapen jag har så kan jag säga detta. Men för den delen så säger jag INTE att man NÅGON ENSTAKA gång kan para 2 nakna. Min tik har en av varje som förälder, medans hennes mamma var ifrån 2 nakna.. Min hanne som är PP är oxå från en av varje. Han är dock inte pappa till de väntade valparna då han är farbror till min lilla tik.

Nyheter
Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!